Nu Online
Momenteel zijn er 98 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Mooie tekst herdenking overleden ouders

  7-11-2005 11:17:56
Hallo

Mijn vriend heeft zijn ouders allebei verloren. Gisteren heb ik eens gevraagd aan hem of hij in de mis een soort herdenking wil houden, iets speciaals, of gewoon in de voorbeden.

Hij zat met een dilemma, hij vind ons huwelijk een feest, dat moet een leuke dag zijn, en dat gaat er een domper op zetten (het is 10 jaar geleden, maar nog heel vers!), het gaat dan te emotioneel worden en iedereen gaat depressief uit de mis komen.

Langs de andere kant vond hij dat zijn mama het verdiende om toch ergens vermeld te worden. Ik stelde dus voor om achteraan in het misboekje een tekstje te plaatsen (bij de bedankingen), zo wordt eraan gedacht, maar wordt het niet hardop vermeld. Dat vond hij een goed idee.

Nu ben ik dus op zoek naar een hele mooie tekst daarvoor. Dat moet echt in orde zijn, een tekst die zijn ouders eer aan doet. Tenslotte hebben ze een prachtige zoon voortgebracht... :)

Ik ben ook van plan, de dag na ons huwelijk mijn bruidsboeket aan haar graf te leggen (maar dat doe ik alleen, zonder dat hij het weet, dat ligt te gevoelig).

Kan iemand mij helpen?

Vicky

Vicky
9-9-2006
Meld misbruik



Reacties: 10 | Gelezen: 5052


Tilly
6-5-2006
 Meld misbruik7-11-2005 13:47:02

Hey Vicky,

Wil je eens uw mailadres geven aub? Misschien kunnen we zo iets uitwisselen.

Groetjes,
Tilly
06/05/06



Vicky
9-9-2006
 Meld misbruik7-11-2005 14:59:04

Dag tilly

Mijn mailadres is vickystuer@hotmail.com

Groetjes

Vicky
09.09.06



Els
1-4-2006
 Meld misbruik7-11-2005 16:36:45

Mijn vader stierf vorig jaar op valentijn, en op 1-4-06 trouwen we... Ik heb ook een hele tijd zitten wikken en wegen of ik het nu al dan niet in de misviering ter sprake zou brengen... Ik heb besloten het toch te doen, ik heb het gevoel dat ik op zijn begrafenis alleen maar geademd hebt, maar niets heb gevoeld, ik heb er nu meer tijd voor gehad, en ik lees denk ik niet echt een tekstje voor, maar ik ga een aantal dingen vertellen over hem, die ik echt leuk vond... ook draai ik een stukje van een liedje dat ik eigenlijk op zijn begrafenis wou draaien... Bovendien heb ik in eens kaarsenspeciaalzaak een theelichthouder in de vorm van een hart gekocht, het kaarsje zal branden vanaf het begin van de viering zodat hij ook in ons hart aanwezig zal zijn. Het zal zeker emotioneel worden, maar hoe dan ook ga je er die dag toch op een moment aan denken, daarom vind ik het beter om er één moment aan te wijden dat je dan ook met anderen deelt (mensen mogen zien dat je er nog steeds verdriet om hebt, en mensen hebben er echt wel respect voor!!), en dan de dag verder te zetten met een glimlach, in plaats van het de hele tijd verdoken in het achterhoofd te houden!

Veel succes ermee, en ik hoop dat je vriend doet wat hij het beste vindt!!



soetkin
16-9-2006
 Meld misbruik10-11-2005 0:07:11

Als er zo'n tekstjes zijn, kan iemand die misschien hier in dit forum even melden? ... Ben in het zelfde geval
xxxxxxxxx



saskia
1-4-2006
 Meld misbruik11-11-2005 23:15:38

Hoi,

Zowel mijn vader als die van mijn vriend zijn overleden en ook wij dachten ze te herdenken aan de hand van een mooi tekstje. Moest iemand ideeen hebben, die zijn meer dan welkom op: saskiasegers@hotmail.com

Liefs,
Saskia (1-4-6)



Wendy

 Meld misbruik16-11-2005 16:17:40

Bij de trouw van de zus van mijn vriend stond er zo'n kleine eenvoudige vermelding in het dankwoordje op het einde van de mis, maar ik weet niet meer wat het precies was en tot mijn grote spijt weet ik niet waar ik het misboekje gelegd heb :-s, maar het was een eenvoudig zinnetje, iets in de zin van "degenen die er niet meer bij kunnen zijn".



Hellen
14-4-2007
 Meld misbruik10-1-2006 15:31:17

Hallo,

ook de vader van mijn vriend is gestorven. Wie mooie teksten heeft, mag ze ook altijd naar hellen.aubroeck@cdsca.be doormailen.
groetjes



Lesley

 Meld misbruik18-1-2006 11:35:03

Hey,

Mijn moeder is 7 jaar geleden overleden. Wij hebben op het einde van het boekje een bedanking.
Dankjewel lieve ....
en ook voor ons haar hebben we daar een zinnetje bij geschreven nl:
Lieve Mama



Lesley

 Meld misbruik18-1-2006 11:36:46

nl:
Dankjewel
Lieve ...
Lieve Mama
Om wat je voor ons betekent hebt.
In ons hart was je erbij



msoidgja
3-1-2016
 Meld misbruik21-6-2015 21:43:58

Mijn zus trouwt en ook zij zoekt een mooi tekstje voor ons papa, die er niet meer kan bijzijn.
Jullie mogen altijd mailen naar ellensaegerman@live.be
Dank u!


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Huwelijksviering nodig?
Ellis&You Bijzondere muziek voor die bijzondere dag in Antwerpen
Maak de mooiste dag van je leven af met de mooiste muziek. Laat je ontroeren door de betoverende stem van Ellis. Live begeleid op piano en/of gitaar voor uw ceremonie en receptie of live on tape voor een verrassend, extra geslaagd avondfeest! Meer info
Lillee's Land Lillee's Land in Tienen
Oldschool vintage swing & jazz Bij ceremonie duo zang - gitaar Meer info
Rent a Priest vzw Rituelen voor mensen van nu in Tielt
Rent a Priest verzorgt vieringen waarin u centraal staat, met de taal en de accenten die u wenst, op de plaats van uw keuze, met warmte, verbondenheid en passie. Rent a Priest is geworteld in de room-katholieke traditie en staat open voor iedereen. Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info