Nu Online
Momenteel zijn er 122 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Dan mag u nu de bruid kussen.

  2-11-2005 14:25:50
Hey

Ben volop bezig aan mijn misboekje. En 'De Kus' wil ik er zeker bij hebben, dat is toch een kippenvelmoment in de mis hé. Nu vraag ik mij af, wordt dat echt gezegd? 'Dan mag u nu de bruid kussen'. En wanneer is dit juist, is dit na de trouwbelofte, of na de ringen? Op tv zie je dit moment vaak (Amerikaanse films), maar de huwelijksmissen waar ik al naartoe ben geweest sloegen dat precies over. Misschien weten jullie raad?

vicky

Vicky
9-9-2006
Meld misbruik



Reacties: 8 | Gelezen: 3865


katrien

 Meld misbruik2-11-2005 14:45:24

Hey Vicky,


goed dat je dat vraagt. Zijn ook bezig met trouwboekje en ik heb dat na de uitwisseling van de ringen geplaatst.
De zin 'mag ik u voorstellen Mijheer en Mevrouw....', dat wordt bij ons er ook uitgelaten maar 'k ga dat er toch bijzetten... onze pastoor is capabel om het anders te vergeten en ik wil er dit toch in!!

Nog veel succes!!



Lindsay
6-5-2006
 Meld misbruik2-11-2005 14:49:11

Volgens mij wordt het wel degelijk gezegd door de priester, maar ik heb het echt nog nooit in een misboekje zien staan.

Wat Katrien zegt, Mag ik u voorstellen, mijnheer en mevrouw, wordt bij ons zelfs nooit vermeld in de mis. Heb ik nog nooit van gehoord....

En ik heb ondertussen al wat trouwmissen er op zitten, hoor, voor de research ;-)



gert
12-11-2005
 Meld misbruik2-11-2005 16:13:15

Hey Vicky,

Ik heb dit toch in ons misboekje gezet hoor ! Na de huwelijksbeloften en de ringen zegt de pastoor "Vanaf nu zal de kerkgemeenschap, uw familie, vrienden en alle anderen u beschouwen als gehuwden. Wat God heeft verbonden zal de mens niet scheiden". Dan staat in ons misboekje gewoon "Kus..." in lopend schrift. Bij ons in de kerk zegt de pastoor gewoonlijk stilletjes dat je mag kussen en vraagt hij aan de aanwezigen om een aplausje. Is wel leuk, vind ik !
In sommige parochies komt de kus blijkbaar tussen de huwelijksbeloften en de ringen en 1 keer werd er zelfs niet gekust, dus ik denk dat je het misschien ook eens aan de pastoor kan vragen.

Groetjes,
Gert



Els
1-4-2006
 Meld misbruik2-11-2005 16:57:34

Dit moet je niet in het misboekje zetten, dit gebeurt spontaan!!



Christophe en Joyce
2-7-2005
 Meld misbruik3-11-2005 7:24:34

Bij ons stond er tussen haakjes bij "kissie kissie..."
En de pastoor heeft dat op een ludieke manier aangebracht ... iedereen in de kerk was aan het juichen en aan het klappen! terwijl klonk het nummer "Kiss me" van Sixpence none the richer in de kerk! Was een zaaaalig moment, ... krijg er nog kiekenvel van amai!
Wij hebben dat ook een beetje gedaan omdat we al mensen hebben gekend waarbij de pastoor het gewoonweg vergat te zeggen! Het kan ineens nogal druk worden want dan moet onmiddelijk het register worden ondertekend!
Geniet van alles wat jullie trouwfeest betreft! Het is echt de moeite waard!!!

Groetjes,

Joyce en Christophe
Getrouwd op 2-7-2005



Christophe en Joyce
2-7-2005
 Meld misbruik3-11-2005 7:25:42

Wij kusten nadat de ringen werden uitgewisseld !



bruid
26-8-2006
 Meld misbruik3-11-2005 11:22:34

Hey Vicky,

Ik heb het ook nog nooit gehoord dat de pastoor dat zei en ik heb al veel trouwmissen gezien. In Amerika en in de films is dat wel de gewoonte.
Persoonlijk vind ik het wat raar om dat in het misboekje te zetten, zeker met zoveel woorden. Onze buurvrouw had na de ringen een titeltje "huwelijkszoen" gezet, dat is misschien wel een leuke oplossing. Want het zou inderdaad jammer zijn het in de stress en de drukte te vergeten.
Al kan je ook aan de pastoor vragen of hij na de ringen (of na de belofte) om een applaus vraagt voor het nieuwe koppel en dan kunnen jullie kussen; dat heb ik al veel gezien.

nog veel succes!
groetjes,
Tinne



zonneke

 Meld misbruik8-11-2005 11:33:45

de pastoor laten zeggen

"geef elkaar een teken van liefde"


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Huwelijksviering nodig?
Ellis&You Bijzondere muziek voor die bijzondere dag in Antwerpen
Maak de mooiste dag van je leven af met de mooiste muziek. Laat je ontroeren door de betoverende stem van Ellis. Live begeleid op piano en/of gitaar voor uw ceremonie en receptie of live on tape voor een verrassend, extra geslaagd avondfeest! Meer info
Lillee's Land Lillee's Land in Tienen
Oldschool vintage swing & jazz Bij ceremonie duo zang - gitaar Meer info
Rent a Priest vzw Rituelen voor mensen van nu in Tielt
Rent a Priest verzorgt vieringen waarin u centraal staat, met de taal en de accenten die u wenst, op de plaats van uw keuze, met warmte, verbondenheid en passie. Rent a Priest is geworteld in de room-katholieke traditie en staat open voor iedereen. Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info