Nu Online
Momenteel zijn er 120 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

mooie verwoording op uitnodiging

26-10-2009 13:38:08
Hallo iedereeen,

Onze trouwdatum is 20 augustus 2010. We zijn wel al volop bezig met de uitnodigingen. we zouden het liefst centen ontvangen i.p.v. cadeau's zodat we onze uitzet zelf kunnen kiezen maar we weten niet hoe we dat het best op onze uitnodiging vermelden zonder te grof over te komen. Heeft er iemand ideeën?

Groetjes,
Jessica en Koen

Jessica
20-8-2010
Meld misbruik

Reacties: 15 | Gelezen: 1968

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik26-10-2009 14:10:49

Wij hebben gewoon hetvolgende gezet:
cadeautip: symbooltje van een envelop of rekeningnr.
Aangezien we al een rijmpje hadden voor de aan/afwezigheden te melden, hebben we het zo opgelost, anders is het meer een rijmboek dan wat anders...

Groetjes,

Véro

Dorothea
10-9-2010
 Meld misbruik26-10-2009 14:16:50

Wat je ook kan doen is, te zien wat je van "uitzet" wil natuurlijk, is een huwelijkslijst
bij de Inno leggen, als ik 't juist heb dan kiezen de genodigden iets van je lijst, bijvoorbeeld handdoeken en betalen dat bedrag via internet of in de winkel, maar jij krijgt dan gewoon een kaart met het geld op en kan daarmee dan kopen wat je wil in de inno, dus niet specifiek die handdoeken. Zo kan je dus zelf kiezen wat je wil, maar hebben de mensen toch de indruk dat ze zelf iets hebben kunnen kiezen :)

(heb dit ook maar van horen zeggen, dus hoop dat 't klopt :) )

Nathalie
17-7-2010
 Meld misbruik26-10-2009 14:20:16

Gewoon een enveloppe met je rekeningnummer achter.
Wordt bij ons in de streek altijd gedaan en iedereen is dan zeer blij, want dan moet je gewoon geld storten of het bij in de kaart steken.
Nathalie

Marc
14-11-2009
 Meld misbruik26-10-2009 14:55:04

Bij ons stond er "Er staan al genoeg potten en pannen in onze kast, mocht u toch iets willen geven hopen we dat het in een envelopke of op (reknr.) past.

Geen commentaar op gekregen dat het grof was ofzo dus kan het wel zeker. ;o)

Groeten
Sofie

Sophie

Meld misbruik26-10-2009 16:14:25

wij hadden:

onze uitzet is compleet, ons appartement is aangekleed.
Het enige wat ons hindert, is dat ons spaargeld is verminderd.
Dus mocht u ons iets willen schenken, dan mag u aan een centje denken.

Dit rijmpje stond op het einde van onze kaart en een lettertype kleiner (volgens mij komt dat dan niet zo overheersend over)
En ik heb super reacties gehad. Vele mensen vonden het origineel... Persoonlijk heb ik geen rekeningnr gezet. Het is mss wel gemakkelijk maar ik vind het nogal cru en opdringerig (ieder zijn mening natuurlijk)Als ze een enveloppe geven op feest kan je ze dan veel persoonlijker bedanken

Hopelijk ben je er iets mee

Groetjes

Sophie

cindy
19-6-2010
 Meld misbruik26-10-2009 16:39:51

Bij ons staat het er zo op:"Mocht U ons met iets willen verrassen, dan hopen wij dat het in een envelopje zal passen"

Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik26-10-2009 17:17:45

Ik zou toch zeker een rekeningnr vermelden. Als ik zie hoeveel daarop is gestort bij ons, dan gaat dat toch over duizenden euro... Ik zie mij daar niet echt mee over straat lopen. Brrr!
Natuurlijk waren er ook mensen die geld in de envelop staken, maar tegenwoordig storten de mensen toch liever (was bij ons in de familie toch): de mensen moeten zelf geen grote bedragen in huis halen én nadien breng je dat toch terug naar de bank...

Groetjes,

Véro

Deborah
17-7-2010
 Meld misbruik26-10-2009 18:07:37

Zoek eens in het forum op categorie 'uitnodigingen', daar heb ik al veel gelezen van ideetjes :-)
Je kan ook op het internet uitnodigingen voor huwelijken zoeken en meestal staat daar ook een zinnetje op om centjes te krijgen ipv cadeautjes.

Veel plezier!
Deborah 17/7/10

Astrid
20-8-2010
 Meld misbruik26-10-2009 20:05:27

hallo,
wij trouwen ook op 20 augustus maar zijn nog lang niet aan de uitnodigingen bezig. Hebben jullie verder al alles? fotograaf, muziek,bloemen??? Voor het tekstje ben ik persoonlijk ook niet zo voor het plaatsen van een rek.nr maar dat is ieder zijn smaak. Veel succes met het plannen.
groetjes

Jessica
20-8-2010
 Meld misbruik26-10-2009 20:45:19

Ja wij gaan deze week het voorschot van onze fotograaf, onze limousine en onze zaal betalen en we zijn al volop bezig met de uitnodigingen en uiteraard de gastenlijst. Ook hebben we al witte duiven gereserveerd om los te laten. Onze ringen hebben we al gekocht (dat is wel heel vroeg hoor maar ik kon niet wachten...)

dusja wij zijn wel al bezig met alle voorbereidingen van "de grote dag"

groetjes,

Jessica

Kim
15-5-2010
 Meld misbruik26-10-2009 20:53:32

Op alle uitnodigingen voor huwelijksfeesten, recepties en/of dansfeesten die ik dit jaar al van vrienden en kennissen heb ontvangen (en dat zijn er toch al heel wat) staat gewoon onderaan "cadeautip + rekeningnr." of zo'n envelopicoontje met rekeningnr. naast.
Ik heb me hier eigenlijk nooit vragen bij gesteld. De meeste koppels wonen dezer dagen al een tijdje samen en hebben al een hele uitzet en dus geen nood aan een lijst. Ik vind het alleszins helemaal niet grof overkomen om alleen maar "cadeautip of icoontje + rekeningnr" te zien staan...

Maar als je wil, vind je op internet verschillende rijmpjes die hier op inspelen, zijn ook wel leuk:

Aan bloemen hoeven jullie niet te denken,
het belangrijkste is dat jullie je aanwezigheid schenken.
Willen jullie ons toch met iets verrassen,
dan hopen wij dat het in een envelopje zal passen.

we hebben al potten en pannen
maar nog duizend-en-één plannen
Het enige dat ons hindert
is ons saldo dat vermindert
Dus als u ons iets wil schenken
dan weet u waaraan wij denken...

Voor bloemen en planten is ons huisje te klein,
maar met een centje zal ons spaarvarkentje wel blij zijn.

Ons huisje is nu bijna gereed,
ook onze uitzet is compleet.
Geef je graag een presentje,
denk dan liever aan een centje.

wat ons het meest van pas zou komen?
is een centje voor het huisje van onze dromen.

Onze uitzet is compleet
Onze inrichting is gereed
Het enige wat ons hindert
Is dat ons saldo vermindert....

Waar u ons het meest mee verblijdt, is uw aanwezigheid
Wil u ons echter toch opfleuren, schenk ons dan wat centjes om ons huisje op te beuren.

Bakstenen en dakpannen hebben we al genoeg
en voor babykleertjes is het nog te vroeg
Bloemen zouden ook niet misstaan
maar verwelken terwijl we al terug werken gaan
het enige dat ons hindert
is dat ons saldo is verminderd.

Doe ons een lol
Ons huisje staat al zo vol.
Gunt u ons een mooi cadeau
Doe het dan zo (envelopje)

Zo gelukkig zijn we nog nooit geweest
jullie zijn uitgenodigd op ons huwelijksfeest
Liefst voor ons huishouden geen geschenken
maar u mag altijd aan ons spaarvarken denken

Uw aanwezigheid is ons meer waard dan geschenken,
Maar overweegt u toch een cadeau
dan graag zo (envelopje)

Nog veel voorbereidingsplezier!

Kim

Carolina
1-8-2009
 Meld misbruik26-10-2009 21:15:54

Wij hadden in kleine letters;
Voor ons liefst geen bloemen of geschenken maar aan een envelopje mag je altijd denken. een envelopje en de rek. nummer.

Heel raar maar eigenlijk de meest positieve commentaren op de rekeningnummer gehad van "oude" mensen. Waar ik eigenlijk een beetje bang voor was. Die mensen lopen niet graag met veel geld rond.

Wel hier en daar een kleine opmerking gekregen als ze hun envelopje afgaven; Ja bloemen mochten niet...

Maar we hebben er dan ook geen gekregen!!!
En maar 3 cadeaus; een fles wijn, een pot zelfgemaakte honing en een geschenkmand met handdoeken en zeep. Dus perfect!

Jawel 1 ruiker bloemen van een collega die komen kijken was (die zelfs nog niet uitgenodigd was).

groetjes, Carolina

Carolina
1-8-2009
 Meld misbruik26-10-2009 21:16:54

aan een centje moest het zijn.

katty
5-6-2010
 Meld misbruik28-10-2009 10:56:11

Een huwelijkslijst vol geschenken kunnen we niet bedenken,
bloemetjes zouden niet misstaan maar verwelken als we op huwelijksreis gaan.
Dus als u ons toch wil verassen met iets fijn, mag het ook een envelopje zijn.

Ine
14-5-2010
 Meld misbruik31-10-2009 20:56:18

Wij gaan ook zeker ons rekeningnummer op de uitnodiging zetten. Deser dagen is dat niet meer dan normaal vind ik. Ik stort ook altijd meteen als ik een uitnodiging krijg. Geen cash geld en enveloppen voor mij. Dus zeker niet voor schamen...

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Drukkerij nodig?
www.carddreams.be Jouw droomhuwelijk, jouw perfecte trouwkaart. in Deurne
Carddreams.be is de kwaliteitswebsite waar je zelf gemakkelijk en voordelig jouw trouwkaarten kan maken en snel bestellen. Een prachtige bruiloft organiseren was nog nooit zo eenvoudig met de unieke collectie van huwelijksuitnodigingen van Carddreams.be. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
Grafische Vormgeving bvba Toffe kaarten, die hartjes raken in Herentals
Kies een toffe trouwkaart. Bezorg tekst. Wij maken de trouwkaarten en leveren drukwerk. Trouwkaarten - gastenboeken - RSVP kaartjes - gadgets - en veel meer... Meer info
CartaRosa - Publibytes bvba Originele trouwkaarten van CartaRosa in Brasschaat
Jullie willen van jullie trouwdag een onvergetelijk moment maken en daar hoort een originele trouwkaart bij. CartaRosa is de nieuwste collectie hedendaagse trouwkaarten met een hip en trendy design die je online kan bestellen. Ook maatwerk en lasersnijden Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info