Nu Online
Momenteel zijn er 164 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

schoonfamilie's familie

  30-9-2009 16:09:28
Ik heb een vraagje, weet niet echt wat te doen..

Ik ga namen uitvinden om dit uit te leggen, anders wordt het ingewikkeld:
Ik ga trouwen met David, hij heeft een zus, Sofie (getrouwd met Jan) en een broer, Mike (getrouwd met An). David's mam heet Chantal.
Nu was ik vorig weekend aan het praten over onze trouw met Sofie, An en Chantal. Het ging eerst over Sofie en An's kindjes, dat ze van mij de hele dag mee mochten naar overal, maar tot en met de receptie, niet meer voor het avondfeest. Dan zei ik dus dat ik Jan en An hun ouders zou vragen naar de receptie, dan kunnen zij hun kleinkinderen meenemen terug naar huis na de receptie. Nu, uit hun antwoorden bleek dus dat zij verwachten dat ik die ga vragen naar het avondfeest ook. Chantal heeft ook letterlijk gezegd dat ze dit ook graag zou hebben.

MAAR, ik moet toch niet de ouders vragen van onze schoonbroers en -zussen? Dit gaat toch om David's en mijn familie? Ik heb totaal geen zin om die mensen erbij te hebben 'savonds! Maar ik voel me nu moreel verplicht om Chantal, mijn toekomstige schoonmam haar gedacht te geven.
Maar de ouders van schoonbroers en -zussen hebben toch niets te maken met mijn eigen familie, en zullen David's familie toch ook nauwelijks kennen??

Wat zouden jullie doen? Aan de ene kant, ik wil ze er écht niet bij, aan de andere kant, dit is het enige dat 'Chantal' tot nu toe gevraagd heeft..

Dank je wel voor jullie ongezouten mening!

Wendy

Wendy
12-6-2010
Meld misbruik



Reacties: 18 | Gelezen: 1281


Deborah
17-7-2010
 Meld misbruik30-9-2009 16:15:55

Ik vraag de ouders niet van schoonzussen of -broers....



Sarah
28-8-2010
 Meld misbruik30-9-2009 16:25:24

Ik denk dat het er een beetje van af hangt hoe vaak je hen ziet en wat voor een contact je met hen hebt hè? Ik heb de ouders van mijn schoonbroer nog maar één maal heel kort gezien en zou er dus nog niet over denken om hen te vragen zelfs niet naar de receptie).

Als je hen regelmatig ziet is dit natuurlijk nog iets anders. Maar je vraagt hen sowieso al naar de receptie, wat mij op zich al een mooie compromis lijkt.

Maar vergeet niet dat het JOUW feest is: jij vraagt wie JIJ er bij wil hebben! En af en toe moet je hier vervelende keuzes in maken. Maar als je schoonfamilie eventjes nadenkt zouden ze toch wel moeten begrijpen waarom je hen niet vraagt voor het avondfeest.

Ik zou hen dus niet vragen.



Nele
10-7-2010
 Meld misbruik30-9-2009 16:30:05

Ik vind dat ook al te gek. Als je ook nog eens de ouders van schoonbroers- en zussen moet vragen, waar eindigt je gastenlijst dan. Als je er een goede band mee had of ze goed kende was het een verschil, maar dat lijkt mij niet uit wat je schrijft. Je vraagt ze toch op de receptie, dus het is toch niet dat je ze helemaal over het hoofd ziet. Ik zou er eens met je schoonzus en schoonmoeder over praten en duidelijk maken dat je vind dat er op het avondfeest jullie vrienden en jullie naaste familie horen... Dat is niet gemakkelijk natuurlijk maar hopelijk begrijpen ze het wel...

Succes!



silke
27-2-2010
 Meld misbruik30-9-2009 17:38:21

hoi, bij ons is het wel de "gewoonte" om het ganse gezin van de schoonbroer/zus te vragen nr het avondfeest. voor ons vormt dit geen enkel probleem, want wij kennen ze ook zelf.

grts



Sophie
22-5-2010
 Meld misbruik30-9-2009 17:41:11

Wij vragen de ouders van schoonbroers en - zussen wel, maar het wordt dan door de ouders betaalt omdat zij dat zo willen. Anders zouden wij ze niet vragen... Zo gaat de gastenlijst inderdaad zeeeeeeer ver....



nuki
9-10-2009
 Meld misbruik30-9-2009 19:20:25

Hey Wendy,
Arme gij als ge die ook nog allemaal moet uitnodigen !
Ik ben de jongste van zes en wij zijn allemaal getrouwd buiten ik over 9 dagen (!!!!), kunt ge u voorstellen als ik al die schoonouders ook nog allemaal moet vragen en waarom zou ik dat doen ?!
Ma nee Wendy, ik zou dat niet doen tenzij gij vindt dat ge er zo een goeie band mee hebt.
Dat is dus het vervelende gedeelte aan trouwen vind ik, anderen die menen dat zij kunnen bepalen hoe gij uw trouw moet doen.
Niks van aantrekken meid, doe uw goesting.



Lien
16-2-2008
 Meld misbruik30-9-2009 19:57:35

Wij vroegen ook de ouders van de schoonbroers/zussen maar de broers/zussen van schoonbroers/zussen werden enkel gevraagd op de receptie, en zij namen de kindjes mee...
Succes ermee!



Kim
14-5-2010
 Meld misbruik30-9-2009 20:10:59

zou het niet doen.. het is jullie feest!
succes!



Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik30-9-2009 20:18:17

Ik zou het ook niet doen...
Bij wie moet je die trouwens aan tafel plaatsen? Jouw ouders, (schoon)broers en (schoon)zussen zitten normaal gezien aan de eretafel. Dus wie kennen zij verder om bij te plaatsen? Dit zou ik o.a. als argument geven om hen niet te vragen.
Daarbij, voor iedereen goed doen kan je toch niet hoor!

Groetjes,

Véro



Annelies
27-2-2010
 Meld misbruik30-9-2009 22:29:54

ik zou ze wel vragen als je daarmee je schoonmoeder een plezier doet.
Wat maakt het voor jou uit of die mensen daar aanwezig zijn of niet? Je zult genoeg afleiding hebben door alle andere gasten zodat ik niet denk dat 2 of 4 extra mensen zullen storen.
En als je dan je schoonmoeder gelukkig maakt (die verder nog niets gevraagd heeft zoals je zelf zegt), waarom haar dan dat plezier niet doen?
Ok het is jullie dag, maar ik zie het probleem er niet goed van in.



Inge
3-4-2009
 Meld misbruik1-10-2009 10:01:29

Hey,

Ik ben nu wel reeds 181 dagen getrouwd, maar begrijp je wel.
Bij ons zijn de schoonouders op de receptie geweest en hebben de kindjes van mijn broers nadien mee naar huis genomen. Ik vond dat niet meer als logisch. Wie gaat er anders de kindjes komen halen? Moet je die dan ook nog eens op de receptie vragen? Zo kan je gastenlijst enorm lang worden met allemaal mensen die jullie niet echt nodig achten om bij jullie feest te zijn.

Succes ermee!



Liesbeth
17-5-2008
 Meld misbruik1-10-2009 11:30:33

hey Wendy

Als je u hier echt ongemakkelijk bij voelt, hoef je dat helemaal niet te doen.
Mij lijkt het helemaal niet gebruikelijk...
Het gaat inderdaad om jouw familie en zijn familie, de ouders van de schoonfamilie op de receptie vragen vind ik op zich dan al een hele mooie geste.
Nuja ik begrijp de druk die op je gelegd wordt wel, wij hebben zo ook mensen onder druk gevraagd, maar mijn en zijn ouders hebben daar dan wel zelf voor betaald.
Ineens kwamen mijn schoonouders af dat ze een bevriend koppel toch wel heel graag voor het avondfeest wilden vragen.
Mijn man had dit al toegezegd, ook al was ik daar niet echt happig op. Ik heb mijn ouders dus ook moeten toelaten van hun beste vrienden te vragen...
Dat heeft helemaal niet gestoord en het was heel plezant, maar die horen daar niet hé...
En uw ouders hebben er zelf ook relatief weinig aan, want ze zitten niet bij hen aan tafel dusja...
Praat er eens goed over met je verloofde.
Hoe voelt hij dit zelf aan?



Wendy
12-6-2010
 Meld misbruik1-10-2009 12:48:38

Hey iedereen,

Bedankt voor de reacties! Ventje wil ze er ook niet echt bij, maar het is wel zijn mam die het gevraagd heeft é.. Moeilijker voor hem om te weigeren, dus.

We zijn er nog niet uit, maar we hebben nog wel wat tijd om de definitieve gastenlijst op te maken. Ik wil ze eigenlijk niet vragen, maar misschien dat ik dit wel zal doen, omwille van mijn schoonmam. Maar ik weet nu toch ook al dat de merendeel van jullie het met me eens is. Ik weet het nog niet..

Groetjes,
Wendy



Mieke
19-6-2010
 Meld misbruik1-10-2009 15:31:15

wat denkt david erover ?
het is jullie feest, dus jullie beslissen zou ik zo denken.... maar aan de andere kant: het is het toch niet waard om ruzie te maken voor die 2 extra mensen hé.... moeilijke keuze, ik zou ze dan toch maar uitnodigen.



rebekka
20-3-2010
 Meld misbruik1-10-2009 22:56:51

Ik vind dat jullie er zelf over moeten beslissen wie er mag komen of niet. Tenzij je schoonouders een deel van het feest betalen en dan is het ook nog afhankelijk hoeveel mensen ze erbij willen en hoeveel ze van het feest betalen. Dat lijkt misschien wat streng, maar mijn moeder kan er ook wat van. Ze bemoeit zich met alles,degene die ik ga uitnodigen, de formule die we gaan nemen en zelfs met onze openingsdans. En als ik het niet goed vindn is ze gewoon kwaad. Ik zeg altijd: Het is mijn trouw en de rest moet daar respect voor hebben.
Je kunt je best de vraag stellen: Bij welke beslissing voel ik me het beste? Je trouw tenslotte maar één keer in je leven he!

Veel succes,





Geert
4-7-2009
 Meld misbruik2-10-2009 8:59:08

Ik denk ook niet dat het de bedoeling kan zijn om familie van familie uit te nodigen... Waar eindig je dan seg... Bovendien is dat toch niet de gewoonte? Dat je ze voor de receptie uitnodigt, begrijp ik en zou je zowiezo kunnen doen, maar een heel feest...
Als je (schoon)ouders het feest betalen, zou ik daar nochtans niet te moeilijk over doen. Ik was soms ook niet akkoord met wie mijn mama erbij wou, maar achteraf gezien: op die paar mensen kwam het dan ook ni aan en iedereen was er gelukkig mee...

Veel succes ermee in alle geval!

Valerie
90 dagen getrouwd



Elke
10-7-2010
 Meld misbruik2-10-2009 13:17:15

Wij zijn ook van plan om de schoonouders van mijn schoonzus enkel naar de receptie te vragen zodat ze achteraf de kindjes mee kunnen nemen.
En wat je schoonmoeder betreft zou ik gewoon zeggen : U betaalt, wij draaien ;-)
Nee serieus, als je verloofde dat ook niet ziet zitten dan zou ik dat gewoon eerlijk zeggen tegen je schoonmoeder. Uiteindelijk is het jullie feest.



Lien
23-5-2009
 Meld misbruik3-10-2009 10:33:49

Bij ons waren sommige erbij en andere niet. stonden op de lijst van onze ouders die hen er graag bij wilden. µzou niet weten waarom dit een probleem is voor mij...


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Drukkerij nodig?
www.carddreams.be Jouw droomhuwelijk, jouw perfecte trouwkaart. in Deurne
Carddreams.be is de kwaliteitswebsite waar je zelf gemakkelijk en voordelig jouw trouwkaarten kan maken en snel bestellen. Een prachtige bruiloft organiseren was nog nooit zo eenvoudig met de unieke collectie van huwelijksuitnodigingen van Carddreams.be. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
Grafische Vormgeving bvba Toffe kaarten, die hartjes raken in Herentals
Kies een toffe trouwkaart. Bezorg tekst. Wij maken de trouwkaarten en leveren drukwerk. Trouwkaarten - gastenboeken - RSVP kaartjes - gadgets - en veel meer... Meer info
CartaRosa - Publibytes bvba Originele trouwkaarten van CartaRosa in Brasschaat
Jullie willen van jullie trouwdag een onvergetelijk moment maken en daar hoort een originele trouwkaart bij. CartaRosa is de nieuwste collectie hedendaagse trouwkaarten met een hip en trendy design die je online kan bestellen. Ook maatwerk en lasersnijden Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info