Nu Online
Momenteel zijn er 115 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

alternatieve viering

  9-8-2009 20:54:44
Zijn er nog mensen die kiezen voor een alternatieve ceremonie? (of gekozen hebben)
Hebben jullie voorbeeldjes, tips, ideetjes,... om het mss toch net iets specialer te maken?

alvast bedankt,

tinneke
29-8-2009
Meld misbruik



Reacties: 8 | Gelezen: 1488


Wendy
7-8-2010
 Meld misbruik9-8-2009 21:55:51

hoi,
wij doen ook een ceromonie,
wat wij er leuk aan maken is dat mijn broer alles aaneen gaat praten. Zeg maar de rol van pastoor krijgt. hij zal dan ook het uitwisselen van de ringen doen enzo.
Dat zal het voor ons extra persoonlijk en bijzonder maken.

Groetjes
Wendy



Mieke

 Meld misbruik10-8-2009 8:53:17

Hoi Tinneke,
wij trouwen nu zaterdag en houden een alternatieve ceremonie die we samen met UVV in elkaar hebben gestoken.Er komt iemand van daar mee die ook alles aan elkaar praat. Voor de rest hebben wij enkele teksten geschreven, leest mijn vriend zijn broer een aantal gedichten voor, worden er een aantal teksten voorgelezen door onze beste vrienden (die zij voor ons hebben geschreven en die wij nog niet hebben gelezen, dus ik kijk er naar uit :-)), worden er een aantal nummers gedraaid en wordt er één nummer live op de gitaar gespeeld. Als je wilt, kan ik je de tekst met het verloop van de ceremonie bezorgen. Een 'echt' boekje hebben we niet, we gaan boekjes uitdelen met daarin de gedichten en liedjes die de mensen te horen krijgen maar zonder onze eigen teksten, omdat die nogal persoonlijk zijn en ik niet wil dat iedereen die al op voorhand kan lezen. Maar als je interesse hebt, geef je e-mailadres dan maar ;-)

Groetjes,

Mieke



Lisa
28-10-2009
 Meld misbruik10-8-2009 14:07:17

Dag Tinneke,
Wij hebben ook voor een alternatieve plechtigheid gekozen. Die gaat pas door op 31-10-2009. De teksten en zo zijn dus nog niet klaar en ik kan je dan ook niet direct verder helpen.
Mieke, ik zou het wel leuk vinden om een voorbeeld te hebben want vooral het opmaken van een structuur voor de viering vind ik moeilijk. Zou je jouw info willen doorsturen naar karel.lisa@telenet.be?

Bedankt!
Lisa



daniella
27-8-2010
 Meld misbruik10-8-2009 18:53:26

hey tinneke,
we kiezen ook voor een alternatieve viering en vind het ook erg moeilijk om alles in elkaar te puzzelen.
jullie mogen alle ideetjes ook naar mij doorsturen als je wil
daniella.schildermans@telenet.be



tinneke
29-8-2009
 Meld misbruik10-8-2009 19:49:28

Hoi mieke dank je wel voor je reactie.
Graag had ik idd die teksten wel eens gezien.
mijn e mail is
vandenreyt@gmail.com

alvast bedankt,

@ lisa als ik zal je een mailtje sturen vanaf het moment dat wij wat structuur/ideetjes in elkaar hebben gestoken



veronique
13-9-2008
 Meld misbruik11-8-2009 1:20:09

Hey tinneke,
onze viering zou ongeveer moeten klaar zijn, maar zelf doen we daar eigenlijk niks voor. De dame van het UVV zorgt voor structuur!
We beginnen met Alegria live gezongen door een groepje terwijl enkele foto's van ons van kleinsaf tot nu geprojecteerd worden. Ondertussen neemt iedereen zijn plaats in. Dan verschillende sprekers, waaronder wijzelf naar onze ouders toe, op het eind van onze tekst geven we onze ouders een bloemetje of zoiets (weet 't nog niet zeker). Dit is ook een verrassing voor hen. Onze ringen worden aan twee rozen bevestigd en worden aangebracht door mijn jongere zusjes. Van niemand kennen wij de tekst op voorhand, dus ook geen boekje te maken...
Een origineel ideetje dat ik ergens tegenkwam voor de ringen: in een glazen doosje doen en dit dan kapotslaan met het motto 'scherven brengen geluk'.
Veel plezier!



ine
27-2-2010
 Meld misbruik20-8-2009 8:47:01

Hallo Mieke,

ook wij zouden willen gaan voor een alternatieve viering, alle inspiratie is dus welkom! Mijn email is ine@fudes.be
bedankt!



Aya

 Meld misbruik27-8-2009 21:28:01

Ik zou ook heel graag wat teksten willen lezen of tips krijgen van anderen die een alternatieve viering hebben gehouden,

alvast bedankt:

psycho_thing@hotmail.com


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Huwelijksviering nodig?
Ellis&You Bijzondere muziek voor die bijzondere dag in Antwerpen
Maak de mooiste dag van je leven af met de mooiste muziek. Laat je ontroeren door de betoverende stem van Ellis. Live begeleid op piano en/of gitaar voor uw ceremonie en receptie of live on tape voor een verrassend, extra geslaagd avondfeest! Meer info
Lillee's Land Lillee's Land in Tienen
Oldschool vintage swing & jazz Bij ceremonie duo zang - gitaar Meer info
Rent a Priest vzw Rituelen voor mensen van nu in Tielt
Rent a Priest verzorgt vieringen waarin u centraal staat, met de taal en de accenten die u wenst, op de plaats van uw keuze, met warmte, verbondenheid en passie. Rent a Priest is geworteld in de room-katholieke traditie en staat open voor iedereen. Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info