Nu Online
Momenteel zijn er 82 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

eerste lezing misboekje

  8-9-2005 17:26:23
Ben al wat ideeën aan het opdoen voor het samenstellen van ons misboekje. Wat de eerste lezing betreft had ik gedacht aan een tekst, zoals er zijn " de parabel van het gele eendje, dat van die twee mensen met dezelfde voestappen. Bestaan er nog zo van die verhalen? Ideeën zijn altijd welkom. Alvast bedankt.

Isabelle
18-2-2006
Meld misbruik



Reacties: 13 | Gelezen: 4979


Lindsay
6-5-2006
 Meld misbruik9-9-2005 8:01:42

Wij hebben er ook een mooi, over een moeder en een dochter op de vooravond van haar huwelijk, met zandkorrels. Is te vinden op www.adagioceremonie.com



Lindsay
6-5-2006
 Meld misbruik9-9-2005 8:06:35

Sorry, de site is www.adagioceremonie.be .

En dit is de lezing:

Eens was er een jonge vrouw. Op de vooravond van haar huwelijk stond ze bij haar moeder en keek naar de zon die over het strand onderging in volle zee.

Toen vroeg de dochter: “Moeder, mijn vader houdt van je en is je ook altijd trouw gebleven. Wat moet ik doen opdat mijn man mij steeds liever zou zien?”.

De moeder zweeg en dacht even na. Dan bukte zij zich en vulde elke hand met zand. Zo kwam ze bij haar dochter staan. Zonder verder iets te zeggen knelde zij de vingers in één hand steeds sterker om het zand. Het zand glipte eruit. Hoe krampachtiger zij haar hand balde, hoe sneller het zand eruit gleed. Toen zij haar hand opende, kleefden nog slechts enkele vochtige korrels aan haar handpalm.

Maar haar andere hand had de moeder opengehouden als een kleine schaal. Daar bleven de zandkorrels liggen, ze schitterden steeds heerlijker in het licht van de late zon.

“Dit is mijn antwoord”, zei de moeder zacht.



sandy
16-7-2005
 Meld misbruik9-9-2005 8:12:16

wij hadden het verhaal van grote haas en hazeltje.

sandy



Sophie

 Meld misbruik9-9-2005 9:56:35

wij hebben een mooie tekst over: liefde is een mysterie



Isabelle
18-2-2006
 Meld misbruik9-9-2005 9:58:41

Sophie, bedankt voor je reactie. Is het mogelijk om die tekst eens door te sturen aub



Sophie

 Meld misbruik9-9-2005 10:23:38

Hallo Isabelle

Kan je je e-mailadres doorgeven aub?
Ik trouw nl. binnen 2 weken en er zijn hier vriendinnen van mij op het forum...dus zou niet willen dat ze het al lezen.

Groetjes,
Sophie



Isabelle
18-2-2006
 Meld misbruik9-9-2005 10:25:45

Ok, geen probleem
isabelle.de.boeck@favv.be

Heel veel plezier op je trouwdag gewenst,geniet er van!



Sophie

 Meld misbruik9-9-2005 11:48:01

Hoi Isabelle,

Ik heb het je doorgemaild!

Groetjes
Sophie



Isabelle
18-2-2006
 Meld misbruik9-9-2005 12:11:51

Hoi Sophie,

kan het zijn dat de overzending niet gelukt is?
Heb geen e-mail ontvangen.

Zou het mogelijk zijn het nogmaals door te mailen.

Dank u wel.



Sofie
22-7-2006
 Meld misbruik9-9-2005 12:27:52

Hey Sophie,

Graag had ik uw tekst van uw eerste lezing ook doorgemaild gekregen aub. Mag naar degelder.bouwmaterialen@skynet.be

Bedankt!

groetjes
sofie



Cindy
24-6-2006
 Meld misbruik9-9-2005 13:09:49

Hallo Sophie,

Kan je het ook naar ons doorsturen, krisverhaegen@skynet.be

groetjes en bedankt,
Cindy



Vicky
9-9-2006
 Meld misbruik10-9-2005 15:43:18

Hey

Vond die van dat gele eendje wel leuk, maar men vriend heeft daar een definitief veto over gesproken, omdat hij daarin wordt voorgesteld als niet zo knap en niet zo slim, terwijl iedereen weet dat dit uiteraard niet zo is :)

Ik ken er ook een mooie over een koppel dat al tachtig jaar is nog steeds bij elkaar, tot het einde, wel hééél emotioneel. Staat ook allemaal op adagioceremonie.be

Vicky



Leen
26-8-2006
 Meld misbruik12-9-2005 14:18:38

hey,

kan je mij dat verhaaltje van de parabel van het gele eenddje eens doorstuen a.u.b? leen.vandencruyce@skynet.be

wij twijfelen ook nog. Heb er een paar mooie
1. oud koppel dat iemand ziet wandelen en de liefde die hij ziet beschrijft. eindigd zeeeer mooi vrouw zegt: gaan we samen tot het einde van ons leven? man antwoordt liefdevol (wat hij doorheen de tekst meermaals zegt) Als jij dat graag hebt liefste!!
2. vrouw die wandelt in een droom opt strand en ziet voetstappen van haar en haar man dorheen hun leven maar op moenten dat ze het moeilijk had ziet ze maar 1 paar. ze zegt waarom heb je me juist dan verlaten tegen de man, en man antwoordt ik heb je nooit verlaten het was juist dan dat ik je droeg.
3. parabel van de twee ijsblokjes die smeten en samen een rivier van liefde vormen.
4. een verhaal over een breiwerk, over hoe je als koppel samen sterk bent maar toch je eigenheid nog behoudt is wel zeer symbolisch!

viola nen hee boterham dit zijn allemaal korte versies als je meer wil laat het weten!!

groetjes,

Leen


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Huwelijksviering nodig?
Ellis&You Bijzondere muziek voor die bijzondere dag in Antwerpen
Maak de mooiste dag van je leven af met de mooiste muziek. Laat je ontroeren door de betoverende stem van Ellis. Live begeleid op piano en/of gitaar voor uw ceremonie en receptie of live on tape voor een verrassend, extra geslaagd avondfeest! Meer info
Lillee's Land Lillee's Land in Tienen
Oldschool vintage swing & jazz Bij ceremonie duo zang - gitaar Meer info
Rent a Priest vzw Rituelen voor mensen van nu in Tielt
Rent a Priest verzorgt vieringen waarin u centraal staat, met de taal en de accenten die u wenst, op de plaats van uw keuze, met warmte, verbondenheid en passie. Rent a Priest is geworteld in de room-katholieke traditie en staat open voor iedereen. Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info