Terug naar overzicht
Ik ben van mening dat als je de suite gehuurde kledij wil laten dragen het koppel de kosten zelf moet dragen. Al is het blijkbaar in sommige familie's wel de gewoonte om die (nutteloze kost in mijn ogen) zonder morren te betalen. Ik zou rekening houden met de gangbare gebruiken. Ik zou eerder gaan voor beperkingen opleggen in verband met kleuren. Voorbeeld enkel donkere kleuren zoals zwart, donker grijs en donker blauw of net niet... Maar dan ben ik weer wel van mening dat de beleefdheid vraagt om zoveel mogelijk rekening te houden met de wensen van het koppel, maar dat het geen verplichting mag zijn. Een huwelijk is niet alleen duur voor het koppel, maar ook genodigden willen/moeten daar geld aan spenderen. Ik zou er vooral rekening mee houden dat je de mensen niet op kosten jaagt terwijl ze dat zelf niet leuk vinden.
Ik kan me helemaal vinden in het berichtje van S hieronder. groetjes, Carolina
Wij hebben ze laten huren (en ja, de kosten zullen door de heren zelf worden betaald!). Mijn broer en schoonbroer hebben geen kostuum en mijn schoonpa enkel zo een dik voor in de winter. De keuze was dus snel gemaakt. Ze moeten €60 betalen voor het kostuum te huren. Eentje kopen kost meer en ze zullen het dan toch niet meer dragen... Zo zijn ze ook allemaal hetzelfde.Groetjes,Vérohttp://robbyenveronique.bruiloftsite.nl/
Wij hebben ze helemaal hun zin laten doen... ik moet zeggen, ze kwamen netjes voor de dag!Ik ben zelf styliste van beroep, en ben dus veel met kleding bezig. Maar ik kon me niet voorstellen dat ik mijn familie ging zeggen wat ze moesten aandoen...Maar k respecteer ieders mening, en ik kan me voorstellen dat 60euro voor een kostuum zeer goedkoop is. Een kostuum kopen kost altijd meer... Ik zou t overleggen met je familie, als jullie veel belang hechten aan de kledij, vraag even hun mening. Zoek even uit wat de alternatieven zijn, wat zou t kosten om iets te huren, wat zie je liever wel/wat niet?Veel succes, groetjes,nele
hallo koen,wat ik zou doen is overleggen met de heren of het ok is indien er kostuums gehuurd worden en daarna bepalen wat er gebeurt. Persoonlijk vind ik het wel het mooist wanneer de suite eenzelfde stijl of minstens zelfde kleur aanhoudt maar dat is heel persoonlijk (en heel duur). Vroeger was het een stuk eenvoudiger, hé, met alleen maar smokings...Ik hoop dat jullie eruit komen :)Groetjes.
Wij hebben dit niet eens moeten vragen.De mannen wilden allemaal in "hetzelfde" en er is beslist om te gaan huren.Wij hebben eerste selectie gedaan en zij zijn allemaal samen met mijn verloofde gaan passen.En wat die kost betreft : belachelijk.Uiteindelijk beslis je daar als familie over.Mijn pa heeft dat van mijn broer en schoonbroer betaald, en mijn schoonpa dat van hem en zijn zoon.Ik vind het aanvaardbaarder om iemand € 60 te laten betalen voor een gehuurd kostuum, dan hem er een te laten kopen.Mijn pa gaat trouwens de das nieuw kopen want hij wil een aandenken.De rest zal dit mss niet doen en ik ga het hen niet verplichten, willen ze ok, willen ze niet ook ok, maar ze dragen wel allemaal dezelfde das en hetzelfde kostuum.Ik kan allesbehalve klagen van onze beide families, integendeel, de vrouwen doen er alles aan om er tiptop uit te zien en allen hebben ze mij gevraagd wat ik wilde.Ik heb hen gewoon gezegd dat zij zelf mochten kiezen want dat zij het uiteindelijk een ganse dag moeten dragen ook.En ik kan jullie in eer en geweten zeggen : ze gaan er allemaal piekfijn bijlopen.En ja dat doet plezier dat de mensen rondom jou ook belang hechten aan onze dag.Ieder beslist zelf, maar een huwelijk is normaalgezien iets wat je 1 keer in je leven meemaakt en mijn zus trouwt volgend jaar en wees er maar zeker van dat ik zal zien dat ik er ook piekfijn zal uitzien.Al was het maar voor mezelf, maar ook voor haar en haar verloofde !!Het is inderdaad de dag van het koppel, maar ook een dag van en voor twee families !
Wij hadden gevraagd een kostuum aan te doen en een wit hemd. Slechts een enkeling is een nieuw hemd gaan kopen, een kostuum hadden ze allemaal maar de vaders wilden persé in het nieuw en hebben dat ook zelf betaald.We hebben de hele suite van 7 mannen dezelfde das cadeau gedaan (C&A, 9€ per stuk), zodat we zeker waren dat ze bij elkaar en bij ons zouden passen.En het zag er prachtig uit!Groetjes,Annelies3 weken getrouwd