Nu Online
Momenteel zijn er 228 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

vrijzinnig humanistische viering

  21-8-2005 21:22:03
Heeft iemand van jullie al een vrijzinnig humanistische viering meegemaakt? Of is misschien iemand van plan om -zoals wij- hiervoor te kiezen? Wij hebben vrijdag een 1e gesprek met de moreel consulente maar we zijn nog op zoek naar leuke, originele (niet-confessionele) teksten!
groetjes!

monja
25-2-2006
Meld misbruik



Reacties: 3 | Gelezen: 1755


Barbara
4-11-2005
 Meld misbruik21-8-2005 23:03:55

Vrienden van ons hadden zo'n viering. Zij kregen van de consulente geen voorbeeldteksten, ze stond er net op dat alles van henzelf kwam... Hat was wel tof, ze hadden enkele mensen (vader van de bruid, schoolvriendin,...) gevraagd iets te zeggen (dat zij op voorhand nog niet gehoord hadden), andere vrienden en de moeder van de bruidegom hebben muziek gespeeld en het koppel zelf heeft aan elkaar verteld waarom ze precies van elkaar houden (elk om beurt), dat was een heel emotioneel moment. Alles samen was het heel geslaagd voor hen, maar je moet ervoor zijn, natuurlijk. Mijn vriend en ik trouwen ook niet voor de kerk, maar willen evenmin een alternatieve viering. Voor ons mag het gewoon to-the-point zijn op het gemeentehuis, we zeggen mekaar privé wel vaak en uitgebreid genoeg waarom we van elkaar houden en voor mekaar kiezen. Het hangt dus wat af van je emo-gehalte, I guess. Succes!!



Carmen
1-7-2006
 Meld misbruik26-8-2005 13:24:37

Wij trouwen ook niet voor de kerk, maar willen wel een alternatieve viering organiseren. We hebben alleen nog geen idee hoe we dit praktisch moeten invullen. Wie kan ons helpen?

Groetjes,

Carmen en Bjorn



monja
25-2-2006
 Meld misbruik26-8-2005 17:39:42

even zelf reageren op m'n eigen berichtje! mijn verloofde en ik zijn net terug van ons eerste gesprek met een moreel consulente! het was fantastisch, voorwaarde is wel dat 1 van de partners vrijzinnig/humanistisch is! Maar je kan altijd langs gaan voor meer uitleg in een CMD (centrum voor Morele Dienstverlening)! Onze consulente was een jonge vrouw, ze heeft ons heel veel vragen gesteld over hoe wij onze viering zien maar ook over onze relatie, hoe we elkaar hebben leren kennen en zo! we hebben zelfs huiswerk meegekregen, met vragen over onszelf, over de partner, over de toekomst en over het verleden! Een echte aanrader voor koppels die vrijzinnige waarden en normen belangrijk vinden en die zelf hun viering invulling willen geven! ik hoop ook dat ik met deze uitleg mensen kan helpen! Groetjes! PS deze dienstverlening is volledig gratis!


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Huwelijksviering nodig?
Ellis&You Bijzondere muziek voor die bijzondere dag in Antwerpen
Maak de mooiste dag van je leven af met de mooiste muziek. Laat je ontroeren door de betoverende stem van Ellis. Live begeleid op piano en/of gitaar voor uw ceremonie en receptie of live on tape voor een verrassend, extra geslaagd avondfeest! Meer info
Lillee's Land Lillee's Land in Tienen
Oldschool vintage swing & jazz Bij ceremonie duo zang - gitaar Meer info
Rent a Priest vzw Rituelen voor mensen van nu in Tielt
Rent a Priest verzorgt vieringen waarin u centraal staat, met de taal en de accenten die u wenst, op de plaats van uw keuze, met warmte, verbondenheid en passie. Rent a Priest is geworteld in de room-katholieke traditie en staat open voor iedereen. Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info