Nu Online
Momenteel zijn er 211 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Thema mis

  26-7-2005 13:50:45
hallo iedereen

Wat hebben jullie als thema voor de misviering? En hoe hebben jullie dat gekozen?

Ik dacht aan zee, strand (woelige zee, rustige zee, speels strand,...) We wonen ook aan de kust (ben speciaal verhuisd naar de zee voor mijn ventje!) Of is dit niet diepzinnig genoeg.

Vind dit wel belangrijk..

Misschien nog andere ideetjes?

Groetjes

Vicky

Vicky
9-9-2006
Meld misbruik



Reacties: 6 | Gelezen: 721


An
24-9-2005
 Meld misbruik26-7-2005 14:32:09

Ons thema is "samen op weg"



An
13-8-2005
 Meld misbruik26-7-2005 17:56:40

Hoi Vicky,
Wij hebben niet echt een thema gekozen. Ik heb de meeste teksten zelf geschreven, over onszelf. Wel naar voorbeelden van andere boekjes natuurlijk.
Groetjes,
An



Gert
12-11-2005
 Meld misbruik27-7-2005 16:49:51

Hey Vicky,

Wij hebben ook geen vast thema. Wij hebben gewoon teksten gekozen die ons om een of andere reden aanspreken.

Als je echt een thema wil, is zand/strand/zee misschien wel een goede keuze. Zonder bewust voor dat thema te hebben gekozen hebben wij ook 2 teksten in onze viering (vergeving : over eb en vloed van de zee en eerste lezing over voetstappen in het zand) die hiermee te maken hebben.

Groetjes,
Gert



Leen
26-8-2006
 Meld misbruik12-9-2005 20:08:13

hey,

ik ben ook naar zee verhuisd voor mijn ventje en wij hebben ook al thema zee etc. Zelfs onze tafelversiering in feestzaal is met zand, schelpen en water!!!

heb jij al een leuke eerste lezing? ik heb anders één van een oud koppel 't s een zeer mooie tekst en ik heb er gewoon van gemaakt dat het zich afspeelt op de dijk! Meer een echte tekst over de zee heb ik nog niet gevonden.

groetjes,
Leen
Leen.vandencruyce@skynet.be

Maar ik twijfel nog,



Leen
26-8-2006
 Meld misbruik12-9-2005 20:13:49

hey,
was nog eens aant surfen en vond dit..misschien ook voor jullie mooi!
Eens was er een jonge vrouw. Op de vooravond van haar huwelijk stond ze bij haar moeder en keek naar de zon die over het strand onderging in volle zee. Toen vroeg de dochter: “Moeder, mijn vader houdt van je en is je ook altijd trouw gebleven. Wat moet ik doen opdat mijn man mij steeds liever zou zien?”. De moeder zweeg en dacht even na. Dan bukte zij zich en vulde elke hand met zand. Zo kwam ze bij haar dochter staan. Zonder verder iets te zeggen knelde zij de vingers in één hand steeds sterker om het zand. Het zand glipte eruit. Hoe krampachtiger zij haar hand balde, hoe sneller het zand eruit gleed. Toen zij haar hand opende, kleefden nog slechts enkele vochtige korrels aan haar handpalm.
Maar haar andere hand had de moeder opengehouden als een kleine schaal. Daar bleven de zandkorrels liggen, ze schitterden steeds heerlijker in het licht van de late zon. “Dit is mijn antwoord”, zei de moeder zacht

groetjes,

Leen



Jotje
13-7-2007
 Meld misbruik18-3-2007 14:58:05

Er bestaan zeker leuke teksten rond het thema zee... Houden zo! Je zult wel leuke dingen vinden. Ben er alvast een paar tegengekomen... maar heb die jammergenoeg niet opgeslagen, anders mailde ik ze je door...

groetjes Jotje


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Huwelijksviering nodig?
Ellis&You Bijzondere muziek voor die bijzondere dag in Antwerpen
Maak de mooiste dag van je leven af met de mooiste muziek. Laat je ontroeren door de betoverende stem van Ellis. Live begeleid op piano en/of gitaar voor uw ceremonie en receptie of live on tape voor een verrassend, extra geslaagd avondfeest! Meer info
Lillee's Land Lillee's Land in Tienen
Oldschool vintage swing & jazz Bij ceremonie duo zang - gitaar Meer info
Rent a Priest vzw Rituelen voor mensen van nu in Tielt
Rent a Priest verzorgt vieringen waarin u centraal staat, met de taal en de accenten die u wenst, op de plaats van uw keuze, met warmte, verbondenheid en passie. Rent a Priest is geworteld in de room-katholieke traditie en staat open voor iedereen. Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info