Nu Online
Momenteel zijn er 163 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

trouwfuif

  12-1-2009 9:42:12
Hoi,
Nu ga ik eens een stomme vraag stellen.
Wij zijn in de zomer getrouwd voor kerk en wet met een groot feest en alles erop en eraan.
Nu in februari gaan kameraden van ons trouwen en ze trouwen enkel voor de wet, zonder veel poespas. 's avonds hebben ze in het parochiezaaltje in de buurt een fuif zonder eten enz.
Wat moet je dan in een enveloppe steken?? Toch niet evenveel als wanneer je naar een avondfeest met alles erop & eraan gaat? of toch? Wij steken gewoonlijk € 70 in een envelop voor vrienden...
wat is jullie mening?
groetjes

Kim
2-8-2008
Meld misbruik



Reacties: 10 | Gelezen: 1369


Leen
25-4-2009
 Meld misbruik12-1-2009 9:58:23

Hallo,

Wij zouden ook minder geven...
We zijn al op een avondfeest geweest en toen hebben we €50 per persoon gegeven (omdat er alleenstaanden bij waren is het pp), maar een andere keer waren we enkel op de receptie uitgenodigd en hebben we dit gehalveerd. Ook voor een bbq hebben we iets minder gegeven.
Het verschil zit mss ook wel een beetje in hoe goed je de mensen kent?
uiteindelijk moet je doen waar je jezelf het beste bij voelt.

groetjes
Leen



s
1-6-2007
 Meld misbruik12-1-2009 11:38:39

Ik geef altijd dezelfde bedragen ongeacht het genre van feest.
Voor vrienden is dat 80euro of ze nu een fuif of avondmaal voorzien. Maak ik geen verschil in.
Ik vind dat je een kado geeft en geen bijdrage voor de feest.
Wilt het bruidskoppel een dure feest, dan moeten zij dat maar bekostigen en niet verwachten dat mensen daardoor hun kado optrekken.



Sofie
12-9-2009
 Meld misbruik12-1-2009 11:40:00

Is dat 70 EUR per persoon of per koppel dat jullie geven?

Groetjes



Kim
2-8-2008
 Meld misbruik12-1-2009 11:58:46

Bij ons is dat € 70/koppel.
Toen wij trouwden kregen wij € 50/koppel, dus ja ik ga niet op iemand anders zijne trouw € 100 gaan geven.



sarah
17-5-2008
 Meld misbruik12-1-2009 12:02:09

het hangt er bij mij ook wel vanaf hoe goed ik met de mensen bevriend ben, en tegenwoordig ook hoeveel ze op onze trouw gegeven hebben.

nu is het mij wel opgevallen dat de meeste mensen allemaal duidelijk minder geven dan dat wij deden.. dus in de toekomst denk ik dat we ook wel minder royaal gaan zijn




daisy
25-9-2009
 Meld misbruik12-1-2009 13:42:54

hey,

voor onze vrienden voorzien wij 50 euro per koppel.
de mensen geven allemaal niet zoveel meer of vroeger.
als het in nog in franken was gaven wij 5000 frank, maar ja als je zelf niet veel krijgt moet je zelf niet veel geven.
allez dat is mijn mening.

Lieven en Daisy
25/09/09



Vicky
7-8-2010
 Meld misbruik12-1-2009 20:48:55

Hoi,

Wij geven een bedrag naar gelang hoe goed we het bruidskoppel kennen en of ze een actieve rol spelen in ons leven. Op basis daarvan bepalen wij het bedrag, niet op basis van het soort feest. Wij geven de mensen iets; wij betalen niet ons eten. Voor een nicht die ik 1x per jaar zie stoppen we 50€/koppel in de enveloppe, voor vrienden waar me maandelijks mee afspreken, is dat bedrag veel hoger.
Ook al geven deze laatste misschien enkel een receptie.

Ik weet dat niet iedereen er zo over denkt (oa mijn zus heeft hier een totaal andere mening over) maar iedereen moet dat maar voor zichzelf uitmaken.
Geef gewoon wat je WIL geven en niet waar je je toe verplicht voelt.

Vicky
15/05/2010



Véronique
31-7-2009
 Meld misbruik13-1-2009 18:33:50

Wij geven toch ook minder voor een dansfeest (dessert + drank) dan voor een avondfeest (volledige menu). Ik vind dat maar normaal... Meestal is dat ook wel gelinkt aan elkaar: mensen die je beter kent en meer zien vraag je naar het avondfeest en anderen naar het dansfeest. Maar misschien redeneert niet iedereen zo...



Carolina
1-8-2009
 Meld misbruik13-1-2009 22:44:31

Ik pas mijn envelopjes toch ook aan hoor. Naargelang het feest en naargelang hoe goed je de mensen kent. Vroeger gaven wij ook gewoon 50 euro maar nu ik weet wat alles kost zijn we toch ook omhoog gegaan. Nu geef ik meestal 50 euro per koppel voor een receptie enzo. Een trouwfeest heb ik al efkes niet meer gehad. Binnenkort 2 maar dat zijn er dan weer van goei vrienden. Das dan weer anders. Maar 50 voor een receptie of fuif vind ik toch ook nog nen schone kado. Ben er zeker van dat er mensen zijn die veel minder geven. (of zelfs niets)
groetjes, Carolina



benny

 Meld misbruik13-1-2009 23:07:44

normaal geeft men ongeveer de waarde aan geld wat u die avond ongeveer zou drinken en eten dus niet veel neem dat u en je parter ongeveer in totaal 20 keer zou drinken maal 1,5€ is dat 30 €


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...