Nu Online
Momenteel zijn er 136 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

voorleestekst jong kind

  19-11-2008 1:54:25
Hallo,
Mijn petekindje (6j) heeft zelf gevraagd of hij mocht voorlezen bij onze kerkelijke trouw. Dus ben ik op zoek naar een leuk, kort, makkelijk maar toepasselijk tekstje.

Alvast bedankt voor het meezoeken!!
groetjes Wendy

p.s. Ben wel benieuwd of hij het op de moment zelf ook nog zal durven. Duimen maar dat de mama het niet moet overnemen:-)

Wendy
26-3-2009
Meld misbruik



Reacties: 7 | Gelezen: 1956


Cindy
22-11-2008
 Meld misbruik19-11-2008 10:03:19

Dag Wendy,

Mijn metekindje leest ook voor tijdens de mis.
Ik heb gekozen voor 'Lieve woordjes' van Carl Norac. Het is een eerder lang verhaal (hij zal het volledig lezen, hij is 8), maar je kan het altijd inkorten.

Hij zal dit voorlezen na de communie, als 'bezinningstekstje'.

Succes !
Cindy
22-11-2008 (nog 3 dagen !!)



daisy
25-9-2009
 Meld misbruik19-11-2008 14:03:27

hallo,
mijn dochertje van 6jaar(als we trouwen bijna 7 jaar) gaat het verhaaltje vab hazeltje en haas voorlezen , ik vind dit iets leuk en de tekst is ook niet te moeilijk.
groetjes daisy
25/09/2009



Kaat
6-12-2008
 Meld misbruik19-11-2008 18:09:49

Hoi Wendy,
mijn broertje is zes en zal ook een tekstje voorlezen op onze trouw binnen twee weken. Omdat ik denk dat hij zenuwachtig zal zijn, hebben we een kort tekstje uitgezocht:

Eén kusje op je haren
twee kusjes op je mouw
drie kusjes om te zeggen
hoeveel ik van je hou!
Vier kusjes op je wangen,
vijf kusjes in je nek
Zes kusjes om te zeggen,
ik vind je helemaal te gek!
Zeven kleine kusjes
omdat ik je al zó lang ken,
en acht voor al de dingen
die ik nog vergeten ben!

We hebben dit vlak na de eerste lezing geplaatst, deze tekst wordt gelezen door mijn zus. Zo staat hij niet helemaal alleen vooraan in de kerk en kan mijn zus hem indien nodig nog een beetje helpen bij zijn tekstje.
Veel succes!
Groetjes Kaat



Els

 Meld misbruik19-11-2008 22:00:28

Hoi!

Toen wij vier weken geleden trouwden, hebben onze bruidsmeisjes de openingstekst gedaan. Ze zijn nog klein, Sita 6 jaar - Demi 4 jaar - Yona 2,5 jaar maar ze deden dat elk op hun eigen manier en het was zo schattig..... Als je wilt mail ik ons boekje even door. Het is wel een tekstje aan ons aangepast, dus ik weet niet of het dat is wat je zoekt...

Laat maar iets na in ons gastenboek op:
www.elsenphilip.bruiloftsite.nl

Succes!

Groetjes,
Els




Wendy
14-8-2008
 Meld misbruik20-11-2008 15:56:09

Hoi bruidjes, zelf ben ik al 98 dagen gelukkig getrouwd :-)))
Tijdens onze huwelijksmis hadden onze twee kinderen Jens (8) en Luna (5), het verhaal gebracht van "Raadt eens hoeveel ik van je hou". Maar dan een heel ingekorte simpele versie. Ze hadden elk een haasje gemaakt door lijfje, armpjes en beentjes apart te tekenen en te schilderen. Alle lichaamsdelen werden dan uitgeknipt en geplastificieerd. De delen werden aan elkaar vastgehecht met splitpennen zodanig dat de armpjes en beentjes konden bewogen worden. Op de achterkant van hun haasje hadden ze met symbooltjes de tekst die ze moesten lezen. Iemand anders deed dan de intro als volgt;

Er waren eens haasje Geert en haasje Wendy. Op een dag vroeg haasje Geert: raadt eens hoeveel ik van je hou. Dat is erg moeilijk, zegt haasje Wendy
Jens = haasje Geert: Ik hou van jou van hier tot aan de deur
Luna = haasje wendy: En ik hou van jou van hier tot aan de auto
Jens: en ik hou van jou van hier tot thuis
Luna: en ik hou van jou van hier tot aan de maan
Jens: Ik hou van jou van hier tot aan de maan en terug. En het is daarom dat ik vandaag nog met je trouw.

Begeleidster zegt dan: en zo leefden haasje Geert en haasje Wendy nog lang en gelukkig.

Teksten zijn volledig toepasbaar op elk koppel, en aan de hand van de symbooltjes is het voor de kindjes makkelijk om in zenuwtoestand toch nog een mooie tekst naar voor te brengen. Ik heb op dit stukje heel veel complimentjes gekregen.

Groetjes,

Wendy



annelies
24-5-2009
 Meld misbruik20-11-2008 19:41:22

Mijn neefje (ook 6jaar), zal net nog niet kunnen lezen, maar zal dit tekstje van buiten opzeggen bij het aansteken van de kaars:

Wij steken deze kaars aan
En hopen dat hij nooit meer uit zal gaan
En net als jullie liefde voor elkaar
Zal duren voor honderd jaar



Wendy
26-3-2009
 Meld misbruik25-11-2008 10:38:48

Bedankt allemaal voor de inspiratie!
groetjes Wendy


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Huwelijksviering nodig?
Ellis&You Bijzondere muziek voor die bijzondere dag in Antwerpen
Maak de mooiste dag van je leven af met de mooiste muziek. Laat je ontroeren door de betoverende stem van Ellis. Live begeleid op piano en/of gitaar voor uw ceremonie en receptie of live on tape voor een verrassend, extra geslaagd avondfeest! Meer info
Lillee's Land Lillee's Land in Tienen
Oldschool vintage swing & jazz Bij ceremonie duo zang - gitaar Meer info
Rent a Priest vzw Rituelen voor mensen van nu in Tielt
Rent a Priest verzorgt vieringen waarin u centraal staat, met de taal en de accenten die u wenst, op de plaats van uw keuze, met warmte, verbondenheid en passie. Rent a Priest is geworteld in de room-katholieke traditie en staat open voor iedereen. Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info