Nu Online
Momenteel zijn er 197 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

droomkleed gevonden of toch niet...

  31-10-2008 21:29:52
Hoi iedereen,

ik ben deze middag bij Le Chapeau in Antwerpen gaan passen. Ik was onder de indruk van de grootte van de winkel en de professionaliteit. Op het forum zijn er al heel wat dingen over Le Chapeau gezegd. Ik vond de jonge dame wel heel sympathiek en niet opdringerig tot op het einde... Ik trouw pas op 12/09/09 en ze zei me dat ik toch niet tot december moest wachten met het kiezen van mijn kleed. Ik was nog op het einde aan het twijfelen tussen Anika van Marylise en een jurk van pronovias. Mijn voorkeur ging uiteindelijk uit naar dat van Pronovias. Nu zei ze me dat ik best een optie kon nemen gedurende twee weken zodat ik zeker was dat ik het kleed nog kon hebben. Ze had er wel een hele uitleg voor waarom ze dat deden met die optie, maar ik vond het toch raar... Mijn moeder en zus vonden het het beste om die optie te nemen dus ja... we hebben ze genomen en op 13/11 heb ik een nieuwe afspraak. Het was de eerste winkel waar ik ging passen en ik wou dan ook niet direct bestellen. Het is echt wel een prachtig kleed (nr 54/60 op site pronovias), maar ik had nog graag naar andere winkels geweest. Gewoon om nog eens te vergelijken en mezelf ervan te overtuigen dat ik toch niet te snel heb beslist. Volgend weekend ga ik nog naar Lilian Claes in Herentals en voor de rest weet ik het nog niet direct. Er zijn zoveel winkels en zoveel jurken... Hoe weet je nu 100% dat je goed hebt gekozen en in de juiste winkel met een goede service en afwerking zit? Ik voelde me echt wel goed in het kleed, maar ik twijfel toch ...
Heeft er iemand gelijkaardige ervaring?
Groetjes,
Caroline

Caroline M.
12-9-2009
Meld misbruik



Reacties: 11 | Gelezen: 1245


Lieve
27-6-2009
 Meld misbruik31-10-2008 21:57:50

Hey,

Ik heb vorige week ook een kleedje van Pronovias gekocht!(bij robel couture in roeselare) (nr 59/60) Ik vind dat wel raar van die optie, want ze verkopen toch hun pasmodel niet, maar ze bestellen dan het kleed toch bij de firma in jouw maat? Zo is het toch bij mij gegaan... Dan zijn die kleedjes toch nooit uitverkocht dus moeten er toch geen opties genomen worden?

Ik heb 2 winkels gedaan en had bij 4 winkels afspraken. Het was al bij de 2e winkel prijs. Ik was echt superovertuigd van de Pronovias dat ik alle andere afspraken heb afgezegd. Ik had van tevoor al op internet rondgesurft, en ik was al zot van Pronovias. In de eerste winkel hadden ze er gene van, en heb ik andere kleedjes gepast, waarvan ik maar 1 kleedje echt mooi vond. In de 2e winkel heb ik een 10-tal Pronoviassen aangehad, en ik vond ze allemaal super. Ik kon zelfs niet kiezen uit 4 kleedjes! (het jouwe heb ik ook aangehad, en ik vond het ook prachtig!) Ik heb dan 59 gekozen, en ik heb er nog geen seconde spijt van gehad dat ik alle andere afspraken heb afgezegd. Ik heb niet het idee dat ik in een andere winkel nog mooier zou kunnen vinden.

Ik hoop voor jou dat je er ook zo over kan denken, want het is niet leuk als je in je achterhoofd nog niet 100% zeker bent dat er ergens anders nog iets beters te vinden is. Nu ja, tis maar een optie hé. Ik zou nog ergens in 1 winkel een afspraak maken binnen die optietermijn. Als je dan wat gepast hebt zal je rap weten of de Pronovias het mooiste kleedje is. Ik vind het alleszins een prachtkleed!

Groetjes, Lieve



eva
26-10-2008
 Meld misbruik31-10-2008 22:19:48

Je verhaal klinkt heel bekend... Zo werken ze bij Le Chapeau... Heel gluiperig vind ik.
Ga gewoon in de tijd die je nu hebt nog naar andere winkels kijken. Waarschijnlijk vind je niets beter en dan neem je gewoon het kleed bij Le Chapeau, maar dan ben je wel zeker van je stuk. En vind je iets beter, dan is het inderdaad 'maar' die optie die je kwijt bent van geld. Ik kan je verzekeren dat een kleed kopen waar je niet 100% van overtuigd bent echt geen goed idee is!

Veel succes en laat je niet doen bij Le Chapeau!
eva



Liesbet
31-12-2009
 Meld misbruik1-11-2008 0:08:31

Wij zijn een paar maanden geleden ook bij Le Chapeau geweest, maar dan in Bree. En daar had ik jammer genoeg net dezelfde ervaring. Ze waren heel behulpzaam, heel vriendelijk ... totdat ik vertelde dat ik in andere winkels in de buurt ook nog een afspraak had (de afspraak in Le Chapeau was mijn eerste). Ik had wel een kleedje gepast dat onmiddellijk mijn goesting was, maar ik wilde toch nog wat verder kijken, wat toch niet zo vreemd is denk ik. Onmiddellijk werd een offensief ingezet om mij er van te overtuigen die andere afspraken te annuleren en toch voor dat ene kleedje te gaan dat mijn voorkeur wegdroeg. Er werden zelfs andere verkoopsters bijgehaald die mij moesten overtuigen. Ik vond het eerlijk gezegd heel storend. Zo'n trouwkleed is toch een hele aankoop, ik begrijp eerlijk gezegd niet waarom ze daar dan zo zitten te pushen, want daar bereiken ze, alleszins wat mij betreft, het tegenovergestelde effect. Ik ben uiteindelijk voor mijn favoriete kleedje gegaan, maar ik heb het niet bij Le Chapeau gekocht...



Magali
10-7-2009
 Meld misbruik1-11-2008 8:57:24

Hey,

Dit vind ik heel vreemd want ik heb helemaal geen optie moeten nemen bij Le Chapeau in Antwerpen. Ik ben 2 keer gegaan en heb na de 2de keer ook een jurk van Pronovias besteld. Maar het woord 'optie' heb ik helemaal niet gehoord...

Groetjes
Magali



Caroline M.
12-9-2009
 Meld misbruik1-11-2008 12:31:12

Bedankt van jullie reacties.

Ik heb ondertussen nog wat op het internet en in boeken gekeken en de jurk van Pronovias blijft momenteel de mooiste. Zoals ook werd geadviseerd, ga ik toch nog naar een andere winkel gaan (wss Lilian Claes) om mezelf te overtuigen. Ik vind het een te belangrijke beslissing om zomaar vanaf de eerste winkel te beslissen. Daarnaast had ik eigenlijk ook altijd gedacht om te genieten van de periode dat ik een kleed zou zoeken... dus mij toch wel een aantal keer een prinses voelen in een winkel.
Ik heb dus 13/11 opnieuw een afspraak in Le Chapeau. Ik zal dan opnieuw een berichtje plaatsen om te laten weten wat ik heb beslist.
Alvast bedankt voor jullie goede raad.Ik blijk dan toch niet de enige met die ervaring in Le Chapeau.
groetjes, Caroline



Lindsy
25-7-2009
 Meld misbruik1-11-2008 12:38:32

Je kan eens kijken of het kleed ergens anders niet goedkoper is. bij maxis in aarschot of mechelen. De retouches zitten daar trouwens in de prijs in! Bij le chapeau vragen ze schandalig veel voor retouches, tot wel 300 euro. Een vriendin van mij heeft haar kleed daar gehaald. Ze was zeer tevreden van de service maar het prijskaartje dat achteraf er ook nog bij kwam...



Joke

 Meld misbruik1-11-2008 12:42:25

Dag Caroline,

Ik ben gechoqeerd van je verhaal. Ik vind het ongeloofelijk dat ze iemand proberen pushen om al een jaar op voorhand te kopen. Ik toruw in mei en ben ook de voorbije maand in enkele winkels gaan passen. Niemand heeft me gepusht, het enige wat werd gezegd is dat ik best voor nieuwjaar zou beslissen. Dus dan heb jij nog een zee van tijd! Ik dacht na mijn eerste pasbeurt dat ik ook geen beter kleed zou vinden, wat uiteindelijk toch is gebeurd. Ik ben uin vier winkel met wat verschillende stijl gaan passen. Zo heb je eens vanalles aangehad en heb je ook verschillende adviezen (niet alle verkoopsters hebben het bij het rechte eind). Ik ben blij dat ik zoveel gepast heb. In het begin ging ik eerst meer en meer twijfelen, maar op de duur vind je iets waar je van overtuigd bent omdat je weet dat je heel veel geprobeerd hebt. Mijn raad is ook om eens dingen aan te doen die je anders niet zou aandoen. Soms staat dat je onverwacht goed.
Als je na je zoektocht toch voor de eerste jurk kiest, dan kan je dat tenminste doen met overtuiging en zit je je geen jaar af te vragen of je wel de juiste keuze hebt gemaakt.


Veel succes!
Joke



Vera
22-8-2009
 Meld misbruik1-11-2008 14:46:28

Hoi Caroline, ik ben eergisteren ook kleedjes gaan passen (Pereboom, Maastricht) en daar vertelde de verkoopster mij ook dat ik niet te lang moest wachten met het kiezen van mijn kleedje, want ze zijn naar eigen zeggen een exclusieve winkel en willen vermijden dat veel bruidjes hetzelfde kleed kopen. Ik stelde mij heel veel vragen bij deze opmerking. Ik ben er 99% zeker dat dit een stomme verkoopstruc is. Ze spelen gewoon op je gevoel en angst in dat je uiteindelijk je droomkleed - na te lang twijfelen - niet zou kunnen kopen.
Ik kan ook meespreken van dat getwijfel. Ik ben ondertussen naar 3 verschillende winkels geweest. Bij Issa Moda en Pereboom heb ik 2 mooie kleedjes aangehad. Het ene is €500 duurder dan het andere...maar natuurlijk veel mooier (Cymbeline). Ik weet het ook niet goed...Mijn vriend weet niet hoeveel budget we moeten voorzien voor een kleed en dat maakt het voor mij nog moeilijker om te kiezen.
Veel succes nog!



Marjolein
11-10-2008
 Meld misbruik1-11-2008 15:45:02

Hey Caroline,

Mijn kleed kwam ook van Le Chapeau. Ze hebben me er telkens rustig geholpen, zonder opdringerig te zijn, van een optie hebben ze me niets verteld. Gelukkig. Ik zou het niet appreciëren! In ieder geval heb ik ook verschillende winkels gedaan, en uiteindelijk teruggegaan naar de eerste: Le chapeau.

Veel succes met het kiezen!

grtjs Marjolein



Lieve
1-9-2006
 Meld misbruik2-11-2008 12:13:44

Hey,

ik heb mijn kleed ook bij Le Chapeau gekocht. Wat jij hier vertelt, herken ik. Ze hebben een aantal verkoopstechnieken die volgens mij niet door de beugel kunnen. Van zodra je besteld hebt, ben je enkel nog een nummer en kan er zelfs geen drankje meer vanaf. Nadien heb ik ook veel problemen gehad met de schoenen die ik had besteld. Toen ik ze thuis uit de doos haalde, bleken de riempjes doorgescheurd. Ook het nieuwe paar vertoonde dezelfde gebreken. Ze konden niet meer tijdig nog een derde paar bestellen, dus wilden ze mij de beste schoenen van de twee paren aansmeren, met de belofte dat ik NA HET HUWELIJK een nieuw paar zou krijgen. Stel je voor, loop je de hele dag met schrik dat je schoenen van je voeten gaan vallen. Na heel was discussie heb ik toch mijn geld terug gekregen, maar een vriendelijk woord kon er niet meer af.

Mij zien ze daar nooit meer terug.
Groetjes,
Lieve



Patricia
14-2-2009
 Meld misbruik3-11-2008 9:36:16

Mijn kleed komt van Le Chapeau in Antwerpen, en ondanks het feit dat ik hen gezegd had dat ik nog afspraken had gemaakt bij andere winkels hebben ze helemaal niet aangedrongen, noch gevraagd voor een optie te nemen. De verkoopster zei gewoon: moest je achteraf nog geinteresseerd zijn, moet je gewoon naar mij vragen en dan bestellen we je kleed. Wat ik ook gedaan heb, want ondanks het feit dat de vermaakkosten goedkoper waren in JPC vond ik de service bij Le Chapeau zodanig goed dat ik gewoon daar mijn kleed heb besteld.
En dat van die optie zou ik nog wel snappen, want ik heb al vaak gehoord dat de meeste merken per regio maar x aantal kleedjes verkopen (vandaar dat er op het einde van een seizoen zo weinig keuze is). Dus volgens lij klopt het wel hoor...


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Bruidsjurk nodig?
Jagré Op zoek naar de jurk van je dromen ? in Deurne
Bruids - Suite en feestjurken aan de sterkste prijzen en dit ook voor een maatje meer. Steeds welkom ook zonder afspraak van ma.tot en met zat. van 10 tot 18 uur. Eerste zondag van de maand van 11 tot 17 uur. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
YouniekBruidsmode Bruidsmode op maat tegen de laagste prijs in turnhout
Exclusieve kwaliteits bruidsmode tegen betaalbare prijzen,al vanaf 399EUR ,volledig op maat. Meer info
The Beautiful Bride Company Wij staan voor het leveren van een zeer hoge kwaliteit en worden door onze bruiden gemiddeld gewaardeerd met een 9.1. in Vlaardingen
The Beautiful Bride Company werkt door heel Belgie en verzorgt graag op professionele en persoonlijke wijze jouw bruidskapsel en bruidsvisagie op één van de mooiste dagen van jouw leven. Wij hebben ook de grootste online bruidsaccessoires webshop. Meer info
De Bruidsmode Outlet De grootste bruidsmode outlet van Belgie in Lommel
In onze prachtige bruidswinkel hanteren wij outlet prijzen. Wij hebben alleen nieuwe en moderne bruidsjurken ook van de bekende merken en modehuizen met kortingen oplopend tot wel 70%. Hiermee zijn wij ABSOLUUT de GOEDKOOPSTE Meer info
Chinelle SOLDEN in Kortrijk
Toffe merken, veel stijlen en vooral bakken enthousiasme, passie en ervaring. Chinelle, uw TROUWE partner Meer info
Bo Couture Huwen is een uniek moment in je leven in Kortrijk
We willen u aankleden zoals u droomt. We zijn daarvoor elke dagen open van 10u-12uur en van 14u tot 18uur. Gesloten op zon- en feestdag en elke dinsdag. Best is om een afspraak te maken. Meer info
Boutique Couture Bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen in Sint-Niklaas
Bij Boutique Couture vind u kwalitatieve bruids- en avondkleding aan betaalbare prijzen. Ook voor communie of bruidskindjes kunt u bij ons terecht. Wij hebben ook een ruim assortiment aan accessoires, schoenen, lingerie, ... Info: www.boutiquecouture.be Meer info