Nu Online
Momenteel zijn er 133 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Uur kerkelijke viering

  11-9-2008 12:58:38
Overlaats hd ik hier een bericht geplaats met een vraag of het nu te vroeg was om de kerk te gaan vastleggen aangezien we pas trouwen op 08 augustus 2009. ik bedank alvast iedereen voor zijn reactie.

Ondertussen hebben wede kerk vastgelegd: het is de kerk waar mijn mama is getrouwd, waar ik ben gedoopt en mijn eerste en plechtige communie heb gedaan. Het is zelfs nog dezelfde pastoor ook.

Toen hij me vroeg om hoe laat ik wilde trouwen, toen onstond er een probleem. Ik wil namelijk in de voormiddag trouwen maar op zatedag wordt er in mijn dorp (Nijlen) niet getrouwd in de voormiddag. Dit moet vrijgehouden worden voor eventuele begrafenissen. Mijn trouw kan ten vroegste om 14u !!

Wat vinden jullie hiervan ?
Weet er iemand een kerk waar nog we in de voormiddag op zaterdag wordt getrouwd ? (liefst in de Regio van Nijlen ~> Lier, Berlaar, Herentals)

Elly

Meld misbruik



Reacties: 9 | Gelezen: 1114


Jill
24-1-2010
 Meld misbruik11-9-2008 13:16:15

Hey Elly,

Wij wonen in Nijlen momenteel en ik wist eerlijk gezegd niet dat dat niet in de voormiddag kon.Het was voor ons sowieso geen optie om in Nijlen te trouwen, aangezien we dit weekend verhuizen.
Wij huwen op zaterdag 24 januari 09 in Bouwel en doen dit om 10.30u, misschien is deze kerk te overwegen voor jullie?!

Alleszins nog veel succes met de voorbereidingen...

Groetjes

Jill



Kay
22-8-2009
 Meld misbruik11-9-2008 13:38:33

Dag Elly

In Vorselaar
Kan je ook in de voormiddag trouwen.
Vorselaar is ook niet zo super ver van Nijlen he.

groetjes Kay
22/08/2009
http://guyenkay.bruiloftsite.nl



Van Gelder
18-8-2018
 Meld misbruik11-9-2008 14:26:47

Hoi Elly

Ik ben afkomstig van Nijlen en ik kijk hier toch ook raar van op. Ik wist niet dat dit op een zaterdagvoormiddag niet kon. Nu, wij zijn verhuisd naar Koningshooikt in Lier en wij trouwen in het kerkje in het begijnhof op zaterdagvoormiddag om 11.30 u. Ik hoop voor jou dat er nog iets te regelen valt. Ik heb vroeger nog met een Elly in de klas gezeten. Ik ben van '79. Wie weet?

Groetjes Caroline



Evi
30-5-2009
 Meld misbruik11-9-2008 15:00:57

Dit is helaas op meerdere plaatsen het geval. Mss toch overwegen om in de namiddag te trouwen. Persoonlijk vind ik dat leuker. Er komt meer volk naar de kerk en je kan alles ook mooi in elkaar laten vloeien. Na de kerk, kunnen jullie direct naar de feestzaal, half uurtje pauze en dan kan receptie al beginnen. Ook voor de gasten sluit het mooi aan. Ze komen naar de Kerk, gaan zich gaan omkleden en komen op 't gemak naar je feest. 't Was al duidelijk zeker dat wij het zo doen.
Of past dit helemaal niet in jullie planning? Kan ook natuurlijk. Wij nemen de foto's in de voormiddag.

grtjs



Evi
30-5-2009
 Meld misbruik11-9-2008 15:01:30

Dit is helaas op meerdere plaatsen het geval. Mss toch overwegen om in de namiddag te trouwen. Persoonlijk vind ik dat leuker. Er komt meer volk naar de kerk en je kan alles ook mooi in elkaar laten vloeien. Na de kerk, kunnen jullie direct naar de feestzaal, half uurtje pauze en dan kan receptie al beginnen. Ook voor de gasten sluit het mooi aan. Ze komen naar de Kerk, gaan zich gaan omkleden en komen op 't gemak naar je feest. 't Was al duidelijk zeker dat wij het zo doen.
Of past dit helemaal niet in jullie planning? Kan ook natuurlijk. Wij nemen de foto's in de voormiddag.

grtjs



Kathleen
6-9-2008
 Meld misbruik11-9-2008 20:48:12

Hallo Elly,

Wij zijn van Olen en wij zijn vorig weekend getrouwd in het kerkje van het begijnhof in Herentals. Een prachtige locatie, het kerkje is trouwens werelderfgoed. Misschien moet je daar eens een kijkje gaan nemen, doe het zeker op een zaterdagvoormiddag, dan is er bijna altijd een huwelijk. Zo geraakten wij ook verkocht. Wel op tijd je plaatsje reserveren, het kerkje is nogal populair.

Veel succes met de voorbereidingen, geniet ervan! Trouwen is zaaaalig!

Groetjes Kathleen



natacha
18-10-2008
 Meld misbruik12-9-2008 12:45:26

wij trouwen 13.30 dus zou moeten gaan hoor.



Jenny
27-6-2009
 Meld misbruik12-9-2008 14:17:36

oei, dat wist ik niet. ik heb de parochie (van oetingen) enkel aan de lijn gehad en die zei dat het genoteerd was en dat we in december nog eens een afspraak moeten maken. Ons huwelijk is op 27 juni 2009. Ik was aan het twijfelen of we de viering 's ochtends of 's namiddags zouden doen, maar ik zal maar nog eens vragen om zeker te zijn...

Groetjes Jenny



Johan

 Meld misbruik13-9-2008 13:11:10

als het echt in een kerk moet zijn, kan ik niet helpen.
Maar als het een vrije locatie kan/mag, dan kies je een mooie locatie (bvb. in of aan de feestzaa en kanje allicht beroep doen op goedeherder.be


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Huwelijksviering nodig?
Ellis&You Bijzondere muziek voor die bijzondere dag in Antwerpen
Maak de mooiste dag van je leven af met de mooiste muziek. Laat je ontroeren door de betoverende stem van Ellis. Live begeleid op piano en/of gitaar voor uw ceremonie en receptie of live on tape voor een verrassend, extra geslaagd avondfeest! Meer info
Lillee's Land Lillee's Land in Tienen
Oldschool vintage swing & jazz Bij ceremonie duo zang - gitaar Meer info
Rent a Priest vzw Rituelen voor mensen van nu in Tielt
Rent a Priest verzorgt vieringen waarin u centraal staat, met de taal en de accenten die u wenst, op de plaats van uw keuze, met warmte, verbondenheid en passie. Rent a Priest is geworteld in de room-katholieke traditie en staat open voor iedereen. Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info