Nu Online
Momenteel zijn er 180 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Afspraak bij Pastoor

  31-5-2005 15:37:33
Hallo allemaal,
Ik heb een vraagje, ik moet nu toch eindelijk de pastoor gaan bellen maar weet niet zo goed hoe dat in zijn werk gaat, spreek je dan af voor een persoonlijk gesprek af wil hij al van alles weten aan de telefoon???
Alvast bedankt groetjes nathalie

nathalie
10-12-2005
Meld misbruik



Reacties: 7 | Gelezen: 1301


Lindsay
6-5-2006
 Meld misbruik31-5-2005 15:48:03

Ik heb een tijdje geleden naar onze pastoor gebeld. Wij trouwen wel pas op 06/05/06, maar ik wilde al zeker zijn van onze datum. De pastoor zei me dat ik naar de secretaris van de pastorij moest bellen. Zo gezegd, zo gedaan. Die zei me dat ik even mocht langskomen om een document op te halen. Dat moesten we dan invullen (gegevens van ons allebei) en terug afgeven. Dat was het dan, nu is onze datum en uur gereserveerd. Begin volgend jaar neemt onze pastoor dan terug contact op met ons om alles te bespreken.



sandy
16-7-2005
 Meld misbruik31-5-2005 16:17:08

ik heb gebeld met de pastoor en die heeft met ons een afspraak gemaakt, daar hebben we dan wat papieren ingevuld en een kort gesprek gehad.
de tweede keer zijn we geweest voor ons misboekje.
dat is bij ons alles
groetjes
sandy



Isabelle
19-8-2005
 Meld misbruik31-5-2005 17:30:28

Na een telefoontje mochten we via een afspraak een bezoekje brengen. Hij vulde samen met ons de papieren in voor de aanvraag en babbelde nog wat om ons wat beter te leren kennen, twee weken daarop zijn we geweest voor het misboekje. Het was van ons een gemakkelijke pastoor. Ons misboekje was goed.

Groetjes.




bruid
26-8-2006
 Meld misbruik31-5-2005 17:30:55

Hoi Nathalie,

Ik had aan de telefoon gezegd dat we gingen trouwen en graag eens langs zouden willen komen en dan heeft de pastoor een afspraak gemaakt.

Ik denk dat pastoors houden van persoonlijk contact en je liever eens zien dan langs de telefoon te praten; ze kennen vooral gezichten (ook wel namen, maar minder) ;-)

Veel succes ermee!
groetjes,
Tinne



Ann
2-7-2005
 Meld misbruik1-6-2005 8:58:01

Hallo,

Tijdens ons eerste afspraak heeft de pastoor documenten ingevuld. (Ik woon reeds in de parochie dus mijn doopattest had hij zelf, maar dat van mijn vriend heeft hij moeten aanvragen - dus het is wel goed te weten in welke kerk jullie beide gedoopt zijn). Voor de rest hadden we een leuke babbel.
Normaal gezien moesten wij ook deelnemen aan een verloofdenontmoeting maar door omstandigheden is dit niet gelukt. (Eerst te weinig deelnemers en dan vervroegd zonder ons iets te laten weten, onze pastoor was dan maar van mening dat we dat niet moesten doen).
Tijdens ons tweede gesprek zijn wij officieel in ondertrouw gegaan. Hij heeft ons een aantal vragen gesteld zoals "Waarom trouwen jullie voor de kerk?", "over geloof",... maar niets om je zorgen over te maken. Nu hebben we binnen 2 weken terug een afspraak om de praktische dingen met hem te bespreken (hoe binnenkomen, muziek, ...). De kriebels beginnen nu wel verschrikkelijk toe te slaan want binnen 31 dagen is het de grote dag!

Groetjes,
Ann

Nog veel succes!



Gerlinde
2-8-2008
 Meld misbruik1-6-2005 11:05:20

Als ik de berichten hier zo lees dan is iedereen een beetje bang voor die ontmoeting.
Pastoors, behalve enkele uitzonderingen, vallen heel goed mee. Het zijn ook maar mensen en ze gaan je heus niet opeten.



bruid
26-8-2006
 Meld misbruik1-6-2005 12:58:14

Inderdaad, het is waar wat Gerlinde zegt, en de meeste pastoors zijn ook nog 'ns hele lieve mensen die openstaan voor anderen.
Dus don't worry: het loopt wel los!
groetjes,
Tinne


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Huwelijksviering nodig?
Ellis&You Bijzondere muziek voor die bijzondere dag in Antwerpen
Maak de mooiste dag van je leven af met de mooiste muziek. Laat je ontroeren door de betoverende stem van Ellis. Live begeleid op piano en/of gitaar voor uw ceremonie en receptie of live on tape voor een verrassend, extra geslaagd avondfeest! Meer info
Lillee's Land Lillee's Land in Tienen
Oldschool vintage swing & jazz Bij ceremonie duo zang - gitaar Meer info
Rent a Priest vzw Rituelen voor mensen van nu in Tielt
Rent a Priest verzorgt vieringen waarin u centraal staat, met de taal en de accenten die u wenst, op de plaats van uw keuze, met warmte, verbondenheid en passie. Rent a Priest is geworteld in de room-katholieke traditie en staat open voor iedereen. Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info