Terug naar overzicht
Dag Sylvie,Ik zou je willen helpen, maar ik heb zo geen tekst direct in de buurt (zit op het werk) maar ik ben ervan overtuigd als je eens kijkt op google dat je wel iets zal vinden... niet?Groetjes & succes!Marieke18/04/2009
Dag sylvie,Mijn vader is bijna 4 jaar geleden overleden. En hoewel dat langer is dan het bij jou het geval is, het doet nog altijd pijn, ook hij zal er niet bij zijn.Ik heb thuis nog een mooie tekst die ik ook zal gebruiken.Je mag me mailen (ik weet niet hoe het zit met auteursrechten) als je interesse hebt:hideeausdenbergen@hotmail.comGroetjesHeidi13/09/2008
Mijn schoonmoeder is in 2006 aan kanker overleden. Ze was pas 48 jaar. We herdenken haar op volgende manieren:- in het welkomstwoord- tijdens de voorbeden- tijdens de bedanking van de oudersWij geven de ouders een kaars met onze foto op. Tijdens de mis zal die kaars voor mijn schoonmoeder al branden en haar foto zal ernaast staan. Bij de offerande brengen de kindjes de beker en de hosties naar voor en zal mijn neefje (het enige kleinkind van mijn schoonmoeder) en potje met roosjes naar voor brengen en naast de kaars en de foto zetten.We dachten eerst pas bij het dankwoord voor de ouders de bewuste kaars aan te steken maar vonden het symbolischer dat die de hele tijd brandt. Zowel die kaars als het bloemstuk op het altaar brengen wij de dag nadie naar het kerkhof.Ik wil gerust ons misboekje mailen als ik je daarmee kan helpen. Geef je mailadres anders eens door op katleen@depostiljon.beVeel sterkte nog! Ik weet als geen ander dat dit niet makkelijk is!Groetjes, Katleen
Hoi,Ook mijn moeder en schoonvader is al overleden.Wij hadden gedacht om ze ook een aantal keer te vernoemen (zoals met dankwoord aan ouders ed.) maar we willen eigenlijk wel een mooi tekstje voorlezen en dan eventueel een moment stilte vragen.Tja, 't is en blijft een moeilijk moment dan...Veel sterkte!
Hoi,Wij hebben dit als voorbeden. Mijn vader en schoonmoeder zijn er ook niet meer bij.Bidden wij voor hen die deze dag niet mee kunnen beleven, maar die we vandaag zo graag in ons midden hadden gehad.Dankbaar denken we aan al het goede dat ze voor ons achterlieten. Ze zijn op dit moment bij ons en eveneens getuige van deze mooie gebeurtenis. Hun plaats aan de feestzaal blijft leeg, maar in ons hart behouden zij een ereplaats.