Nu Online
Momenteel zijn er 152 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

moeilijk moment

22-7-2008 13:02:41
Hey mede-bruidjes,

K ben druk bezig met het maken van m'n misboekje, maar mijn schoonvader is vorig jaar overleden en 'k zou hem willen herdenken in onze huwelijksmis.
Kent er iemand een mooi tekstje, 'k vind 't heel moeilijk, zit hier met de tranen in m'n ogen.

Alvast bedankt.

Groetjes,

Sylvie

Sylvie

Meld misbruik

Reacties: 5 | Gelezen: 527

Marieke
18-4-2009
 Meld misbruik22-7-2008 14:04:53

Dag Sylvie,

Ik zou je willen helpen, maar ik heb zo geen tekst direct in de buurt (zit op het werk) maar ik ben ervan overtuigd als je eens kijkt op google dat je wel iets zal vinden... niet?

Groetjes & succes!

Marieke
18/04/2009

Heidi
13-9-2008
 Meld misbruik22-7-2008 14:37:11

Dag sylvie,

Mijn vader is bijna 4 jaar geleden overleden. En hoewel dat langer is dan het bij jou het geval is, het doet nog altijd pijn, ook hij zal er niet bij zijn.
Ik heb thuis nog een mooie tekst die ik ook zal gebruiken.
Je mag me mailen (ik weet niet hoe het zit met auteursrechten) als je interesse hebt:
hideeausdenbergen@hotmail.com

Groetjes
Heidi
13/09/2008

Katleen
6-9-2008
 Meld misbruik22-7-2008 16:01:51

Mijn schoonmoeder is in 2006 aan kanker overleden. Ze was pas 48 jaar. We herdenken haar op volgende manieren:

- in het welkomstwoord
- tijdens de voorbeden
- tijdens de bedanking van de ouders

Wij geven de ouders een kaars met onze foto op. Tijdens de mis zal die kaars voor mijn schoonmoeder al branden en haar foto zal ernaast staan. Bij de offerande brengen de kindjes de beker en de hosties naar voor en zal mijn neefje (het enige kleinkind van mijn schoonmoeder) en potje met roosjes naar voor brengen en naast de kaars en de foto zetten.
We dachten eerst pas bij het dankwoord voor de ouders de bewuste kaars aan te steken maar vonden het symbolischer dat die de hele tijd brandt. Zowel die kaars als het bloemstuk op het altaar brengen wij de dag nadie naar het kerkhof.
Ik wil gerust ons misboekje mailen als ik je daarmee kan helpen. Geef je mailadres anders eens door op katleen@depostiljon.be
Veel sterkte nog! Ik weet als geen ander dat dit niet makkelijk is!
Groetjes, Katleen

Katrien
1-9-2011
 Meld misbruik23-7-2008 15:51:21

Hoi,

Ook mijn moeder en schoonvader is al overleden.
Wij hadden gedacht om ze ook een aantal keer te vernoemen (zoals met dankwoord aan ouders ed.) maar we willen eigenlijk wel een mooi tekstje voorlezen en dan eventueel een moment stilte vragen.

Tja, 't is en blijft een moeilijk moment dan...

Veel sterkte!

Nele
7-2-2009
 Meld misbruik23-7-2008 19:53:32

Hoi,

Wij hebben dit als voorbeden. Mijn vader en schoonmoeder zijn er ook niet meer bij.

Bidden wij voor hen die deze dag niet mee kunnen beleven, maar die we vandaag zo graag in ons midden hadden gehad.
Dankbaar denken we aan al het goede dat ze voor ons achterlieten. Ze zijn op dit moment bij ons en eveneens getuige van deze mooie gebeurtenis. Hun plaats aan de feestzaal blijft leeg, maar in ons hart behouden zij een ereplaats.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Huwelijksviering nodig?
Ellis&You Bijzondere muziek voor die bijzondere dag in Antwerpen
Maak de mooiste dag van je leven af met de mooiste muziek. Laat je ontroeren door de betoverende stem van Ellis. Live begeleid op piano en/of gitaar voor uw ceremonie en receptie of live on tape voor een verrassend, extra geslaagd avondfeest! Meer info
Lillee's Land Lillee's Land in Tienen
Oldschool vintage swing & jazz Bij ceremonie duo zang - gitaar Meer info
Rent a Priest vzw Rituelen voor mensen van nu in Tielt
Rent a Priest verzorgt vieringen waarin u centraal staat, met de taal en de accenten die u wenst, op de plaats van uw keuze, met warmte, verbondenheid en passie. Rent a Priest is geworteld in de room-katholieke traditie en staat open voor iedereen. Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info