Nu Online
Momenteel zijn er 151 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Voorlezen in kerk

20-7-2008 11:41:16
Hey,

Ik vroeg me af als jullie als bruid of bruidegom zelf iets lezen in de kerk of niet en als jullie iets lezen, wat lezen jullie dan?
Momenteel hebben wij zelf niks te lezen, behalve de huwelijksbelofte maar ik begon me af te vragen als het niet beter is dat we nog iets voorlezen ook of niet.

Groetjes

kim
29-8-2008
Meld misbruik

Reacties: 7 | Gelezen: 527

eva
26-10-2008
 Meld misbruik20-7-2008 11:46:53

Wij lezen ook een dankwoord voor onze ouders voor op het einde van de mis.

groetjes,
eva

Britt
9-8-2008
 Meld misbruik20-7-2008 11:50:12

Wij lezen samen de bezinningstekst voor en doen aansluitend een dankwoordje.

Groetjes,
Britt

inneke
13-9-2008
 Meld misbruik20-7-2008 11:54:46

Wij lezen het welkomwsoordje in de kerk voor.
Dan volgt de pastoor met zijn welkomwoord en dan begint de rest van de mis.

Groetjes

Lieselot
5-7-2008
 Meld misbruik20-7-2008 13:49:05

Hallo!

Wij hebben ervoor gekozen niks zelf voor te lezen. Behalve dan onze beloften en ons tekstje bij de ringen.
Ik ben blij dat we het zo gedaan hebben. Ik was al nerveus (en emotioneel) genoeg om enkel die beloften voor te lezen.
Mijn zus heeft de verwelkoming gedaan, en daar ben ik heel blij om. Het was echt een supermooi moment om je eigen zus je daar te zien verwelkomen!
Maar natuurlijk... ik heb ook al missen meegemaakt waar het koppel zelf een verwelkoming of iets anders voorleest, en dat is natuurlijk ook heel mooi he!
Het hangt er een beetje vanaf of je het zelf ziet zitten denk ik...

Veel succes!

Lieselot
15 dagen getrouwd

KATLEEN
26-7-2008
 Meld misbruik20-7-2008 16:49:14

ik verwelkom de mensen en lees dan fragmentjes voor uit een prentenboek (ik ben nl kleuterleidster)

Katleen

Ann
6-12-2008
 Meld misbruik20-7-2008 19:09:27

Hoi Kim,

Wij lezen zelf onze verwelkoming, onze beloften en een bedanktekstje voor de ouders.

Groetjes,
Ann

Inge
27-9-2008
 Meld misbruik22-7-2008 13:56:58

Bij ons zal het mijn verloofde zijn die het welkomswoord houdt. Ik durf zelf niet, ben te bang voor de traantjes. zelfs gisteren bij de teksten voorlezen aan elkaar (terwijl we ons boekje aan het samensteken waren), vloeiden er al traantjes. Ik ben een echte emo-trut ;-)
Inge

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Huwelijksviering nodig?
Ellis&You Bijzondere muziek voor die bijzondere dag in Antwerpen
Maak de mooiste dag van je leven af met de mooiste muziek. Laat je ontroeren door de betoverende stem van Ellis. Live begeleid op piano en/of gitaar voor uw ceremonie en receptie of live on tape voor een verrassend, extra geslaagd avondfeest! Meer info
Lillee's Land Lillee's Land in Tienen
Oldschool vintage swing & jazz Bij ceremonie duo zang - gitaar Meer info
Rent a Priest vzw Rituelen voor mensen van nu in Tielt
Rent a Priest verzorgt vieringen waarin u centraal staat, met de taal en de accenten die u wenst, op de plaats van uw keuze, met warmte, verbondenheid en passie. Rent a Priest is geworteld in de room-katholieke traditie en staat open voor iedereen. Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info