Nu Online
Momenteel zijn er 165 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Tijdstip trouw

  17-7-2008 16:01:29
Hoi,

Voordat ik met de pastoor overleg, zou ik graag een idee hebben hoe laat we best trouwen voor de kerk. 't Zal een zaterdagnamiddag zijn. Ikzelf had gedacht aan 14u. Is er iemand die met dat kan aan- of afraden? Hoe laat trouwen jullie?

Bedankt!
Nele

Nele
10-10-2009
Meld misbruik



Reacties: 10 | Gelezen: 1441


Sandra
25-7-2008
 Meld misbruik17-7-2008 16:07:11

het hangt er vooral van af hoe ver je feestzaal zich bevindt en wanneer je je receptie wil doen beginnen, zodat je niet met grote lege tussenmomenten zit.
Wij trouwen bvb 15h30 en arriveren rond 17h in onze feestzaal, dan even tijd om op te frissen en familiefoto's te nemen, om 18h start receptie dan.



Nele
10-10-2009
 Meld misbruik17-7-2008 16:10:42

Hmm...
De trouwzaal is een dik half uurtje rijden van de kerk. Maar we hebben wel twee recepties. Best de eerste ten laatste om vijf uur denk ik, zodat de tweede toch om zeven uur van start kan gaan en iedereen op een beetje een redelijk uur aan tafel zit?

Nele



Lien
1-8-2009
 Meld misbruik17-7-2008 16:16:38

Hoi!
Ons burgerlijk huwelijk ligt vast op 11u30. Voor de kerk ligt het nog niet vast, maar ik dacht rond 14u30, dan hebben we genoeg tijd om foto's te nemen en een kleinigheid te eten met de suite. Belegde sandwiches bij mij thuis (ofzoiets). De mis zal gedaan zijn tegen 15u30 en kunnen we de eerste receptie om 16u30-17u laten starten, zodat de mensen van 't avondfeest tegen 18u30 kunnen komen en we toch tegen 19u30 aan tafel kunnen gaan.
Tis allemaal een beetje afhankelijk van je receptie/feest achteraf hé en of je nog foto's gaat nemen enzo.

Groetjes

Lien



Cindy
13-6-2009
 Meld misbruik17-7-2008 16:41:08

Beste Nele,

Ook ons burgerlijk huwelijk ligt vast op 11u30 en onze Kerk ligt vast op 15u, zelfde systeem als bij Lien, dan hebben we voldoende tijd om even iets te eten en al wat foto's te nemen.
En dan heb je ook nog héél even tijd voor je aan je avondfeest/receptie/diner begint.

-xxx-
Cindy
13/06/2009



Sandra
30-8-2008
 Meld misbruik17-7-2008 16:51:20

Hey Nele,

Als je een goed tijdstip wil kiezen voor de kerk, moet je rekening houden met:
- tijdstip burgerlijke trouw (indien zelfde dag)
- tijdstip kerkelijke trouw
- tijdstip fotosessie
- tijdstip receptie 1
- tijdstip receptie 2

Afhankelijk van de volgorde van deze zaken, kan je dan best een tijdstip kiezen voor de kerk. Maw: wanneer plan je de fotoshoot (voor of na de kerk?) en wanneer laat je de eerste receptie beginnen?

Als beide recepties op dezelfde locatie gepland zijn, kan het toch nuttig zijn om voldoende marge tussen beiden te voorzien, zodat er geen overlapping bestaat tussen beide recepties. Het is vrij vervelend om de mensen van de eerste receptie te moeten wegjagen... Als het mooi weer is, en de receptie is buiten, is de kans groot dat mensen al wat langer blijven.
Wij hebben geen 2 recepties op dezelfde dag, maar nemen toch een kleine 2,5u uit voor de receptie (sommige mensen komen al wat later toe, of blijven wat langer...)

Ook als je de fotoshoot tussen de kerk en de receptie voorziet, dan moet je ook voldoende marge inrekenen. Je moet eens met de fotograaf overleggen hoeveel tijd hij nodig heeft om een mooie fotoshoot af te leveren.

Onze planning ziet er zo uit:
- 11u: gemeentehuis
- 12u: kerk
- 13u: grote receptie
- 15u30: fotosessie
- 19u00: klein familiefeest (een week later voorzien we een groter feest, waar ook de vrienden en collega's aanwezig zullen zijn)

We hebben gekozen om de receptie te laten aansluiten op de kerk. Op die manier vermijden we dat de mensen die naar de kerk willen komen, te lang moeten wachten vooraleer ze naar de receptie kunnen. Er komen immers heel wat mensen van ver. Voor ons was dit laatste een belangrijke reden om onze planning zo op te stellen.

Veel succes nog!



Silke
15-5-2009
 Meld misbruik17-7-2008 17:42:49

Je kan best toch eens eerst gaan informeren bij de priester. Bij ons mag je maar uit 2 tijdstippen kiezen. Veel over discussieren is dus niet mogelijk.

Onze planning ziet er voorlopig zo uit:
10:30 Gemeentehuis
11:30 Kerk
13:00 Receptie
17:30 Start avondfeest



Nele
10-10-2009
 Meld misbruik17-7-2008 18:27:01

Bedankt allemaal voor de hulp!

Ik denk dat ik wel wat kan kiezen van tijdstip (heb toch al verschillende uren geweten). Het gemeentehuis doen we op een andere dag (zou anders te veel en te ver over en weer rijden zijn), dus ik denk eraan in de voormiddag nog foto's te gaan nemen, en dan rond 14u of 14u30 de misviering te doen! Dan schiet er nog tijd genoeg over voor de receptie en het feest.

Nu enkel nog de pastoor zien te pakken te krijgen, want die neemt de telefoon blijkbaar nooit op :-)

Grtz
Nele



evelien
29-8-2008
 Meld misbruik17-7-2008 20:13:39

hallo,

bij ons zijn de tijdstippen als volgt.

15u00 gemeentehuis
15u30 kerk
19u00 receptie en avondfeest



inneke
13-9-2008
 Meld misbruik17-7-2008 22:01:15

Onze planning:

-10u stadhuis
onderweg foto's suite
-11u30 kerk
foto's van ons
-16u - 18u receptie
-19u avondfeest

Gezellig druk ;-)

Inneke
13sept08



Liesbeth
17-5-2008
 Meld misbruik18-7-2008 8:47:21

Wij zijn om 11u voor de gemeente getrouwd en om 13.30u voor de kerk!


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Huwelijksviering nodig?
Ellis&You Bijzondere muziek voor die bijzondere dag in Antwerpen
Maak de mooiste dag van je leven af met de mooiste muziek. Laat je ontroeren door de betoverende stem van Ellis. Live begeleid op piano en/of gitaar voor uw ceremonie en receptie of live on tape voor een verrassend, extra geslaagd avondfeest! Meer info
Lillee's Land Lillee's Land in Tienen
Oldschool vintage swing & jazz Bij ceremonie duo zang - gitaar Meer info
Rent a Priest vzw Rituelen voor mensen van nu in Tielt
Rent a Priest verzorgt vieringen waarin u centraal staat, met de taal en de accenten die u wenst, op de plaats van uw keuze, met warmte, verbondenheid en passie. Rent a Priest is geworteld in de room-katholieke traditie en staat open voor iedereen. Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info