Nu Online
Momenteel zijn er 69 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

misboekje - vergevingsmoment

  1-7-2008 9:26:27
fiogf49gjkf0d
Hallo iedereen

Ons misboekje is bijna definitief, maar ik zoek nog een mooie tekst voor het vergevingsmoment. Hebben jullie misschien ideeën?

groetjes
Karolien

Karolien
13-9-2008
Meld misbruik



Reacties: 3 | Gelezen: 3069


Annemie
13-9-2008
 Meld misbruik1-7-2008 16:00:42

Dag Karolien,

Wij vonden het volgende terug, anders dan de meeste vergevingsmomenten, maar heel mooi.

Vergeving schenken is de liefde het laatste woord geven in je leven. Laat ons geen nieuwe dag beginnen met de scherven van gisteren. Daarom willen we bij aanvang van deze viering aan God en aan elkaar schuld bekennen en van harte om vergeving vragen:

*Zes belangrijke woorden in het leven zijn: “Het spijt me, je had gelijk”.
Vaak hebben we ongelijk, maar kunnen we er ons nie toe brengen om onze spijt te tonen.
Vijf belangrijke woorden zijn: “Dat heb je goed gedaan”.
Meestal overroepen we onze prestaties, maar kunnen we geen waardering opbrengen voor andermans verwezenlijkingen.
Vier belangrijke woorden in het leven zijn: “Ik hou van jou”.
Deze woorden kunnen geliefden niet genoeg tegen elkaar zeggen.
Drie belangrijke woorden in het leven zijn: “Wat vind jij?”
Als indivualisten echter, houden we soms te weinig rekening met de gevoelens en gedachten van onze medemens.
Twee belangrijke woorden in het leven zijn: “Dank je”.
Niettegenstaande dat we deze woorden dikwijls gebruiken, blijven het vaak slechts zinnen zonder enige diepe betekenis.
Het belangrijkste woord is: “Wij”.
Want het onbelangrijkste woord is: “Ik”.

Heer ontferm u over ons.


Wij gaan sommige woorden nog aanpassen omdat ze soms zo zwaar klinken (bv. individualisten, verwezelijkingen, ...).


Hopelijk ben je hier iets mee!


Groetjes,
Annemie



Ann
30-8-2008
 Meld misbruik1-7-2008 21:41:08

fiogf49gjkf0d
hey,

wij hebben ongeveer hetzelfde:


lezer: De zes belangrijkste woorden in een leven zijn:: “Het spijt me, je had gelijk”. Vaak hebben we ongelijk, maar kunnen we er ons niet toe brengen onze spijt te uiten.

De vijf belangrijkste woorden zijn: “Dat heb je goed gedaan”. Meestal overroepen we ons eigen kunnen, maar tonen we geen waardering voor andermans prestaties.

De vier belangrijkste woorden zijn: “Ik hou van jou”. Spijtig genoeg zeggen man en vrouw deze woorden niet vaak genoeg tegen elkaar.

De drie belangrijkste woorden zijn: “Wat vind jij?” Als individualisten houden we soms te weinig rekening met de gevoelens en de gedachten van onze medemens.

De twee belangrijkste woorden zijn: “Dank je”. Vele dingen vinden we zo vanzelfsprekend dat we ervoor vergeten te bedanken.

Het belangrijkste woord is: “Wij” want het onbelangrijkste woord is “Ik”.

Priester: Heer, vergeef ons al onze tekortkomingen en geef ons de kracht om met ons hart opnieuw voor iedereen open te staan.

Allen: Heer, ontferm U over ons.


groetjes
Ann



Sarah
12-7-2008
 Meld misbruik2-7-2008 21:16:29

fiogf49gjkf0d
Hoi,

dit is ons vergevingsverhaal:

Een verhaal vertelt over twee vrienden die door de woestijn liepen. Op een moment tijdens de reis kregen ze ruzie en de ene vriend sloeg de andere in het gezicht. Degene die was geslagen, was gekwetst, maar zonder iets te zeggen schreef hij in het zand: “vandaag sloeg mijn beste vriend mij in het gezicht”.
Ze liepen verder totdat ze een oase vonden, waar ze besloten een bad te nemen. Diegene die was geslagen, raakte vast in de modder en dreigde te verdrinken, maar de vriend redde hem.
Nadat hij was bijgekomen, beitelde hij in steen: “vandaag redde mijn beste vriend mijn leven.”
De vriend die had geslagen en ook zijn beste vriend had gered, vroeg hem: “Nadat ik je had geslagen, schreef je in het zand, en nu beitel je in steen, waarom?”
De andere antwoordde: “Als iemand ons pijn doet, moeten we het in het zand schrijven, waar de wind van vergeving het kan uitwissen. Maar als iemand iets goeds doet voor ons, moeten we het in steen graveren, waar geen wind het ooit kan uitwissen.

groetjes Sarah 12/07/08 nog 10 daagjes


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Huwelijksviering nodig?
Ellis&You Bijzondere muziek voor die bijzondere dag in Antwerpen
Maak de mooiste dag van je leven af met de mooiste muziek. Laat je ontroeren door de betoverende stem van Ellis. Live begeleid op piano en/of gitaar voor uw ceremonie en receptie of live on tape voor een verrassend, extra geslaagd avondfeest! Meer info
Lillee's Land Lillee's Land in Tienen
Oldschool vintage swing & jazz Bij ceremonie duo zang - gitaar Meer info
Rent a Priest vzw Rituelen voor mensen van nu in Tielt
Rent a Priest verzorgt vieringen waarin u centraal staat, met de taal en de accenten die u wenst, op de plaats van uw keuze, met warmte, verbondenheid en passie. Rent a Priest is geworteld in de room-katholieke traditie en staat open voor iedereen. Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info