Nu Online
Momenteel zijn er 155 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Kerkboekje

  20-4-2005 11:01:33
Hoe moet een kerkboekje eruit zijn? Moeten er prenten en bijkomende teksten instaan of niet? Bind je het in met een kleurblad voor of niet? Wordt alles afgedrukt op gekleurd papier???

Kitty
23-7-2005
Meld misbruik



Reacties: 8 | Gelezen: 2002


Lindsay
6-5-2006
 Meld misbruik20-4-2005 11:34:03

Ons misboekje zal er als volgt uitzien: tekst op wit papier, kaft gekleurd papier. Op de voorkant zal een getekend portret van ons staan, met onze voornamen en de datum erbij.
Wij laten het afdrukken, kopieren en nieten bij een copycenter.
We zetten er vanbinnen geen prenten of zo in. Enkel misschien een prentje op het laatste blad, samen met het dankwoord voor de aanwezigen, getuigen, bruidskindjes, ....



An
24-9-2005
 Meld misbruik20-4-2005 12:26:53

Er zijn geen regels voor het maken van een misboekje. Je kiest wat jullie mooi vinden, al maak je een driehoekig model. Alleen de inhoud, ik bedoel de juiste onderdelen van een viering zijn verplicht. Je kan creatief zijn zoveel je zelf wil, vergeet echetr niet, dat het uiteindelijk geen programmaboekje van het theater is of voor de nieuwe K3 show. Het is en blijft een eucharistievering. Dat moet toch een klein gevoel meebrengen, anders trouw je beter niet voor de kerk.



Vanessa
9-9-2005
 Meld misbruik20-4-2005 12:34:03

Dag Kitty


Er zijn inderdaad geen verplichtingen hoe je kerkboekje er moet uitzien. Maar inderdaad, ik vind ook dat je het redelijk sober moet houden... sober maar mooi.

Wanneer trouw je?
Als je een afspraak maakt met de pastoor of op je voortrouw wordt dit wel besproken, welke teksten genomen kunnen worden.
En hoe de indeling ineen zit.


Groetjes

Vanessa



zonneke

 Meld misbruik20-4-2005 13:34:42

hoi,
hoeveel boekjes voorzien jullie ongeveer? Ik kan er mij moeilijk een idee over vormen.

Linday, hoeveel kost dat ongeveer per boekje bij een copy center?

groetjes



Lindsay
6-5-2006
 Meld misbruik20-4-2005 15:20:59

Ik heb er nog geen idee van wat dit kost. Wij trouwen pas 06.05.06 en ik ben dus nog niet gaan horen.

Qua aantal hangt dit natuurlijk veel af van hoeveel volk je verwacht. Er is nog een topic hierover geweest op dit forum een tijdje geleden. Ik denk dat de meesten er rond de 50 laten drukken.



zonneke

 Meld misbruik20-4-2005 15:25:02

hoi,

ja, ik dacht ook een 60-tal maar ergens lijkt me dat zo weinig... ik zou er niet graag te kort hebben, maar ook niet graag te weinig



zonneke

 Meld misbruik20-4-2005 15:25:27

niet graag teveel natuurlijk



Lindsay
6-5-2006
 Meld misbruik20-4-2005 15:36:44

Tis inderdaad zo nutteloos als je er te veel hebt hé. En te weinig is ook zonde. Anders kan je wel iemand aan de inkom de boekjes laten uitdelen, en er 1 per koppel geven. Dan kom je zeker toe.


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Huwelijksviering nodig?
Ellis&You Bijzondere muziek voor die bijzondere dag in Antwerpen
Maak de mooiste dag van je leven af met de mooiste muziek. Laat je ontroeren door de betoverende stem van Ellis. Live begeleid op piano en/of gitaar voor uw ceremonie en receptie of live on tape voor een verrassend, extra geslaagd avondfeest! Meer info
Lillee's Land Lillee's Land in Tienen
Oldschool vintage swing & jazz Bij ceremonie duo zang - gitaar Meer info
Rent a Priest vzw Rituelen voor mensen van nu in Tielt
Rent a Priest verzorgt vieringen waarin u centraal staat, met de taal en de accenten die u wenst, op de plaats van uw keuze, met warmte, verbondenheid en passie. Rent a Priest is geworteld in de room-katholieke traditie en staat open voor iedereen. Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info