Nu Online
Momenteel zijn er 181 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Trouwen tijdens vasten

  11-4-2005 14:18:22
Wij trouwen volgende jaar op 8 april 2006. Nu zeggen ze me juist dat wij waarschijnlijk die dag niet mogen trouwen omdat het valt tijdens de vaste. (Tussen aswoensdag en Pasen).
Is dit juist? Wie kan er mij helpen.

Groetjes
Tascha

Natascha
8-4-2006
Meld misbruik



Reacties: 4 | Gelezen: 1069


Lindsay
6-5-2006
 Meld misbruik11-4-2005 15:22:57

Waarom zouden jullie dan niet mogen trouwen?? Das toch een gewone zaterdag.
Ik zou gewoon eens informeren op het gemeentehuis en bij de priester (als jullie voor de kerk trouwen). Dan ben je ineens gerustgesteld.



Els
1-4-2006
 Meld misbruik11-4-2005 16:49:56

Dikke bullshit, wij trouwen volgend jaar op 1 april, en dat kan wel, bij jullie is het dan het weekend van palmzondag, maar dat kan ook geen kwaad, het is in het paasweekend dat je niet kan trouwen dacht ik... Wie heeft je dat wijsgemaakt??



bruid
26-8-2006
 Meld misbruik11-4-2005 18:21:59

Ik ben er ook vrij zeker van dat het is zoals Els zegt: enkel in het paasweekend niet, maar voor de rest wel. Je vraagt het best eens aan de pastoor.
Groetjes,
Tinne



Karolien
8-4-2006
 Meld misbruik9-9-2005 13:33:55

Wij trouwen ook op 8 april 2006. Ik heb gisteren naar de pastoor gebeld en het is geen probleem. Enkel tussen witte donderdag en pasen worden er geen eucharistievieringen gedaan, maar kan je eventueel wel trouwen (maar dan zonder mis).

groetjes, Karolien


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Huwelijksviering nodig?
Ellis&You Bijzondere muziek voor die bijzondere dag in Antwerpen
Maak de mooiste dag van je leven af met de mooiste muziek. Laat je ontroeren door de betoverende stem van Ellis. Live begeleid op piano en/of gitaar voor uw ceremonie en receptie of live on tape voor een verrassend, extra geslaagd avondfeest! Meer info
Lillee's Land Lillee's Land in Tienen
Oldschool vintage swing & jazz Bij ceremonie duo zang - gitaar Meer info
Rent a Priest vzw Rituelen voor mensen van nu in Tielt
Rent a Priest verzorgt vieringen waarin u centraal staat, met de taal en de accenten die u wenst, op de plaats van uw keuze, met warmte, verbondenheid en passie. Rent a Priest is geworteld in de room-katholieke traditie en staat open voor iedereen. Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info