Nu Online
Momenteel zijn er 32 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Waar voor de wet trouwen?

  15-5-2008 19:50:44
Dag iedereen,

begin volgend jaar gaan wij trouwen.
Ik en mijn vriendin zijn opgegroeid in Liedekerke (dicht bij Aalst)
Vorig jaar zijn we gaan samenwonen in Zwijnaarde.

We willen al zeker in de kerk in Liedekerke trouwen en zouden dus ook graag voor de wet in Liedekerke trouwen.
Kunnen we dat doen? (aangezien we nu wonen in Zwijnaarde)

Ik belde al naar het gemeentehuis en ze dachten dat het niet mocht maar konden het niet met zekerheid zeggen
Bedankt

Jeroen

Jeroen
24-5-2009
Meld misbruik



Reacties: 8 | Gelezen: 2566


sarah
18-7-2008
 Meld misbruik15-5-2008 20:00:04

Hey,voor zover ik weet moet je het wetelijk huwelijk doen in de gemeente waar je gedomicilieeërd bent.
Grtz sarah



evy
1-3-2009
 Meld misbruik15-5-2008 20:35:44

Inderdaad, je moet trouwen in de gemeente waar je domicilie staat.

Veel succes met de voorbereidingen!



Karlo
8-8-2008
 Meld misbruik15-5-2008 20:36:37

De plaats waar je gedomicilieerd bent op het moment van wettelijke ondertrouw, is de plaats waar je voor de wet moét trouwen. Alleen als je alletwee op een andere plaats gedomicilieerd bent, kun je kiezen tussen die 2 gemeentes.

Groetjes,
Karlo
www.080808.tk



Els

 Meld misbruik15-5-2008 22:50:29

Hoi!

Inderdaad, je trouwt voor de wet op de plaats waar jullie domicilie staat...

Let op, want sommige pastoors maken er zelfs problemen van als je in een andere gemeente trouwt.

Succes ermee!

Groetjes,
Els


www.elsenphilip.bruiloftsite.nl



Kelly
6-9-2008
 Meld misbruik16-5-2008 11:31:53

Hallo Jeroen,

Mijn vriend en ik hadden hetzelfde probleem als jullie. Het is inderdaad zo dat je moet trouwen in de gemeente waar je woont.

Wij hebben het volgende gedaan zodat we toch in onze geboorteplaats kunnnen trouwen.
Ik heb mijn domicilie bij mijn vader gezet, hij woont nog steeds in Lommel. De wijkagent is komen kijken en nu woon ik dus officieel in Lommel, we kunnen hier nu in ondertrouw gaan.
Na de ondertrouw kan je gewoon terug verhuizen dat is geen enkel probleem.
Het is enkel van belang dat je in die gemeente woont als je in ondertrouw gaat. (zo gaat het in Lommel) Ik heb dit advies zelfs van de ambtenaar gekregen om het zo te regelen.

Jaja wij trouwen nu in ons geboortedorp terwijl we er eigenlijk niet wonen.
Als je nog iets wil weten laat je maar iets horen.

Groeten

Kelly
06-09-2008



Jeroen
24-5-2009
 Meld misbruik16-5-2008 17:18:26

Kelly,

wat jij zegt had ik ook al gedacht,
maar ik weet niet of dat gevolgen heeft.
Zoals je zegt komt er een wijkagent langs,
maar als je daar niet woont?
(van mijn vroegere kamer is er een bergruimte gemaakt dus dat zal de agent niet zien als een slaapkamer;)

Jeroen



Kelly
6-9-2008
 Meld misbruik16-5-2008 19:10:32

Hallo Jeroen,

Bij ons vroeg de wijkagent alleen hoeveel kamers er waren, hij is niet gaan kijken of zo.

Als ze wel willen kijken, kan je de situatie nog steeds uitleggen. Volgens mij gaan ze daar echt niet moeilijk over doen.

Meestal zijn ze blij dat er nog mensen in hun gemeente willen trouwen.

Je kan het altijd proberen. Vraag anders ook eens na bij de burgelijke stand of het een optie zou zijn om je domicilie voor die reden te wijzigen.

Een NEE heb je een JA kan je krijgen, wie niet waagt niet wint zeg ik altijd.

Groetjes
Kelly
06-09-2008



Jeroen
24-5-2009
 Meld misbruik16-5-2008 19:18:04

Je kan het altijd wagen ja,
maar ik vraag me af wat het met zich mee brengt.
Toen we verhuisden naar Zwijnaarde was het een hele organisatie omdat mutualiteit mee ging en er was een probleem met hospitalisatie die niet mee gegaan was waardoor ik een tijd niets had enz.

Die problemen wil ik niet terug.
Maar ik zal verdere informatie op het gemeentehuis vragen.
Alvast bedankt voor de informatie

Jeroen


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Huwelijksviering nodig?
Ellis&You Bijzondere muziek voor die bijzondere dag in Antwerpen
Maak de mooiste dag van je leven af met de mooiste muziek. Laat je ontroeren door de betoverende stem van Ellis. Live begeleid op piano en/of gitaar voor uw ceremonie en receptie of live on tape voor een verrassend, extra geslaagd avondfeest! Meer info
Lillee's Land Lillee's Land in Tienen
Oldschool vintage swing & jazz Bij ceremonie duo zang - gitaar Meer info
Rent a Priest vzw Rituelen voor mensen van nu in Tielt
Rent a Priest verzorgt vieringen waarin u centraal staat, met de taal en de accenten die u wenst, op de plaats van uw keuze, met warmte, verbondenheid en passie. Rent a Priest is geworteld in de room-katholieke traditie en staat open voor iedereen. Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info