TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Marijke
2-8-2008
|
16-4-2008 12:55:38
hallo,
hier hetzelfde probleem. zou het mogelijk zijn om ook naar mij een aantal voorbeelden te sturen aub? marijkevdv@yahoo.com
Groetjes, Marijke
|
|
Soetkin
26-4-2008
|
16-4-2008 13:42:45
Jullie oproep is genoteerd. Nog enkele daagjes geduld, na ons huwelijk op 26-04 wil ik gerust een word-bestand met ons boekje doorsturen.
|
|
Pieter
26-7-2008
|
16-4-2008 13:46:24
gelijkgestemde zielen! fantastisch... wij zouden het oog graag een beetje alternatiever aanpakken en zijn volop op zoek naar leuke ideetjes. Als je wil, mag je ons jullie boekjes zeker doorsturen. Alvast bedankt! pieter.verhaert@mail.be
|
|
lindsey
1-5-2009
|
16-4-2008 14:08:54
Wij gaan ook proberen een meer alternatieve ceremonie in elkaar te knutselen voor ons huwelijk (1/05/2009). We kiezen voor een handfasting, een keltisch ritueel. Maar die voorbeelden zijn voor ons ook heel welkom, zo kunnen we wat inspiratie opdoen!
Vinden jullie het erg om ze ook naar ons te forwarden (Lindsey.Jans@telenet.be)?
Alvast bedankt!
Lindsey
|
|
Heidi
13-9-2008
|
16-4-2008 14:10:32
Hier nog eentje die een alternatieve viering wil, maar wel helemaal zelf in elkaar gestoken en ook op de dag zelf.
Dus voorbeeldjes: hideeausdenbergen@hotmail.com
Als ik eraan kom, zal ik ook al een paar teksten doormailen die bij mij eventueel gebruikt worden. Ben nog niet helemaal begonnen, maar heb wel al een paar teksten opgeslaan.
Groetjes Heidi 13/09/2008
|
|
Tineke
|
16-4-2008 14:16:10
wij ook, symbolische ceremonie noem ik het :-) Maar we hebben nog geen teksten...of goede ideeen... mn email adres: tinekedierick@hotmail.com Groetjes, Tineke 14/08/08
|
|
Heidi
13-9-2008
|
16-4-2008 15:27:13
Dag Tineke,
Dat vind ik nu een leuke titel zeg: symbolische ceremonie. Was al een tijdje op zoek naar een andere naam. Ik zou ook heel graag de gasten erbij betrekken, maar ik weet niet goed hoe. iemand een idee?
|
|
Heidi
13-9-2008
|
16-4-2008 15:27:57
ook nog op zoek naar rituelen. Voorbeelden altijd welkom
|
|
Patricia
14-2-2009
|
16-4-2008 15:42:40
Vind het wel leuk om te zien dat er zoveel mensen voor een alternatief kiezen! Wij werken niet met een bedrijf (zoals RAP), dus mij kan je ook zeer gelukkig maken met een voorbeeld! patriciavercruyssen@hotmail.com
|
|
lies
5-7-2008
|
16-4-2008 16:20:28
wie mij verhalen, teksten,... stuurt, krijgt van mij wat materiaal terug! (graag bij vermelden waarnaar je nog op zoek bent)
lies_boelaert@yahoo.com
|
|
Soetkin
26-4-2008
|
16-4-2008 16:26:30
Ik wil het wel naar iedereen doorsturen, maar bij ons gaat het dus om een humanistische viering (met uvv). Dus geen teksten met verwijzing naar god of christus. Ook is niet alles uitgeschreven, maar jullie kunnen wel een idee hebben van het stramien dat gevolgd werd.
Teksten heb ik ao gevonden op www.zinnigeverhalen.nl en zininverhalen.nl.
Gedichten - daarvan heb ik er een paar opgeslaan op PC hier volgen ze:
Bron: forum van trouwshop.nl
Laatste is van “Laetitia” en de eerste van “Chantalsho”.
Liefde is meer dan lachen, meer dan een aai over je hoofd. Liefde is meer dan samen vechten, het is meer dan wordt beloofd. Liefde is meer dan samen zwijgen, het is meer dan een klein gebaar. Liefde is meer dan een vlugge knipoog, of alle kusjes bij elkaar. Liefde is geven en nemen, het is alstublieft en dankjewel. Het geeft je een gevoel van warmte, maar soms ook kippenvel. Liefde is dag en nacht, het zoet en het zout. Liefde is een levensraadsel als je van iemand houdt. Liefde is terugdenken met een lach,aan deze mooie huwelijksdag
Een huwelijk is een avontuur twee mensen staan op wacht bij elkaars eenzaamheid waakzaam en attent
Een huwelijk is met open handen en open hart klaar staan voor de ander het is vrijheid en geborgenheid jezelf zijn door er voor een ander te willen zijn
Een huwelijk is leven met het mysterie van de andere mens het is "ja" zeggen, te pas en te onpas
Een huwelijk wordt gesloten, Maar "Een huwelijk wordt geopend" is meer waar Het is een groeiproces waarin je ruimte schept waarin de ander zichzelf kan zijn
Een huwelijk is niet "nu ben je van mij" maar "ik ben er voor jou" het is een ontdekkingstocht naar de ander
Een huwelijk is jezelf binden in een wereld die ongebondenheid nastreeft
Een huwelijk is geven in een wereld die nemen in haar vaandel heeft staan
Een huwelijk is zeggen dat de ander alles is in een wereld waar de mens soms niets schijnt te zijn
Een huwelijk is zeggen dat het leven te groot is voor een mens alleen
Een huwelijk is kiezen voor samenzijn
Zeg eens iets goeds, iets opbouwends van 'n ander, kritiek is gemakkelijk, en tè snel geuit, geef mensen wat ruimte om te ontplooien, dan klinkt verdraagzaam een warmer geluid...
Een mens is een mens, en niet de een is de ander, gevoel is verschillend, een kleur binnen-in, gedachten, karakters, je moet ze ontdekken, dan is er voor ieder een kans, een begin...
Zeg eens een woord dat een ander wil horen, ook jij wilt begrip om te zijn die je bent, zeg daarom in plaats van iets hards, iets van waarde, gewoon in de vorm van een klein compliment... .................................................................
Liefde is elkaar wederzijds vertrouwen Samen een gelukkig leven opbouwen Houden van is meer dan alleen een gevoel Het betekent namelijk een heleboel Houden van is voor elkaar zorgen Niet alleen vandaag, maar ook morgen Elkaar steunen bij verdriet en pijn Elkaar troosten is dan fijn Liefde is: samen wandelen hand in hand Door het voor jullie onbekende land Je moet soms over bergen en door dalen Maar door de liefde zul je niet verdwalen Verleden-heden en toekomst….samen voor elkaar Hopelijk worden jullie een heel gelukkig paar .................................................................... Wat een mooi gebaar, trouwen met elkaar. Voor altijd samen leven, elkaar alles geven. Alles met elkaar delen, luisteren naar elkaars problemen. Met elkaar blijven praten, elkaar niet na korte tijd haten. Samen gaan wonen, élk verliefd stel, kan er alleen maar van dromen. Samen misschien kinderen krijgen, en elkaars liefde toezwijgen. Je hebt goede & slechte tijden, dán moet je er zijn voor beide!!! ............................................................. Een, van de mooiste dingen in het leven, is... elkaar het JA-woord geven! Het is een moment van heel even, Maar geldt, voor de rest van je leven.
Samen wandelen hand in hand, door het voor ieder onbekende land. Je moet soms over grote bergen en diepe dalen, maar door jullie liefde zul je niet verdwalen.
Geniet van deze dag, vandaag even geen zorgen, beleef het als een droom, je wordt vanzelf weer wakker... morgen! .............................................................. Het ja-woord heeft geklonken De ringen zijn omgedaan Jullie hebben samen besloten Om samen door het leven te gaan. Want…….. Samen ben je sterker Samen maakt je één Samen kun je dingen dragen Samen voelt men, zich nooit alleen. Samen lachen, samen huilen Samen op elkaar vertrouwen Samen krijgen, samen geven Samen aan de toekomst bouwen Samen elkaars dromen, dromen Samen verder als man en vrouw ........................................................................... Er zijn momenten in je leven momenten van vreugde en verdriet die je met anderen wilt beleven zorgen en alledaagse dingen die niet iedereen zo ziet elke dag loop je honderden mensen tegen ’t lijf mensen om mee te leven en te werken slechts een paar hiervan noem je een vriend echte vrienden zul je merken hij of zij die ’t woord ‘vriend’ verdient vrienden waar je mee kunt lachen en huilen waar je je heerlijk achter kunt verschuilen. Maar dan is er ineens die speciale vriend, vriendin deze betekent meer voor je dan wie dan ook en denk je hiermee wil ik verder, samen, een gezin het is een gevoel dat je niet kunt omschrijven dat zie je in elkaars ogen, je hoort het aan elkaars stem het gevoel eeuwig bij elkaar willen blijven jij bij haar, jij bij hem woordeloos kun je genieten, intens gelukkig zijn want: ‘jouw idealen worden jullie idealen’ ‘jouw zorg worden jullie zorgen’ ‘jouw geluk wordt jullie geluk’ ‘jouw leven wordt jullie leven’ ‘het is liefde die je voor elkaar voelt LIEFDE die alles overwint’ zoals God het ooit ook heeft bedoelt ............................................................ Kijk eens aan, daar staan ze dan Zij in het wit, hij in het zwart Een stralende lach op het gezicht voor eeuwig in elkaars hart
Pak elkaars handen vast Kijk elkaar even aan En prijs jezelf gelukkig dat jullie hier mogen staan
Blijf voor altijd van elkaar houden Vanaf nu zijn jullie samen één Eeuwige trouw en eeuwige liefde Samen, nooit meer alleen
“God zei op een dag tegen zijn engelen. En Liefde zal mijn geschenk zijn aan alle mensenkinderen. Liefde zal voor hen als een Baken zijn in de duisternis Een teken van herkenning van Mijn eeuwig voortdurende Liefde en zorg voor hen. Maar Heer, zei één der engelen Zij zullen het niet bevatten. Zij zullen Liefde gebruiken naar eigen inzicht en Liefde zoals U het hen geschonken heeft zal niet langer zuiver zijn naar Uw beeld geschapen Zij zal lijden onder menselijke emoties zoals jaloezie, afgunst, angst, hebzucht, verlangen naar macht. Liefde zal aangetast worden als hout dat nat geworden is door de regen. De regen zal houtrot veroorzaken en het met de tijd vernietigen Tot er niets zal overblijven. Hoe zullen zij U dan nog herkennen Heer?
Het werd stil. Afwachtend keken de engelen naar hun Heer, wachtend wat Hij hierop zou antwoorden. Toen glimlachte God zijn warmste glimlach en Hij zei; Daar heb je zowaar gelijk in, mijn waarde engel Doch daar heb ik iets op gevonden. Iets dat zo zuiver is, zo puur, zo onmetelijk groots van schoonheid. Opdat zij nooit de ware kracht van Liefde zullen vergeten. Iets waarin men altijd Mijn Liefde zal herkennen. En zo het onderscheid kunnen maken tussen wat men placht liefde te noemen En wat werkelijk Liefde is! Deze Liefde zal zich verenigen in een verbond Dat ik huwelijk zal noemen Een bekroning die waarachtig mijn zegening draagt Symbool van Liefde tussen twee mensen Puur en Zuiver rechtstreeks vanuit het hart En zo zal men Mij weten te herkennen Ongeacht hun omzwervingen en hun zoektochten Behoeven zij nimmer ver te zoeken Evenmin ver te zwerven Zij behoeven slechts hun hart te onderzoeken Op hun Liefde voor de mens die Ik op hun pad gezonden heb Om samen door het leven te gaan In volwaardigheid met elkander In volmaakte Harmonie Samen kunnen zij stormen doorstaan Elkaar tot haven zijn En zij zullen Mijn Liefde weerspiegeld zien In hun Liefde voor elkaar.”
~Claudia Phillipo~
|
|
Tamara
23-5-2009
|
16-4-2008 21:27:19
Soutkin, Zou je het naar mij ook willen doorsturen. Ik trouw ook met het uvv. Mijn é-mail adres is tamarastatz@hotmail.com
Alvast bedankt Tamara
|
|
Heidi
13-9-2008
|
16-4-2008 21:31:47
wauw! Dank je wel soetkin. Ik kreeg de rillingen toen ik de eerste tekst las. De rest zal ik nog wel eens lezen, maar heb het dadelijk opgeslaan.
|
|
Evelyn
8-8-2008
|
17-4-2008 17:17:34
Hey bruidjes
Ook wij hebben een viering met UVV in elkaar gestoken met handfastingritueel...
Ik wil gerust ideetjes uitwisselen: nielsenevelyn@telenet.be
Groetjes,
Evelyn
www.nielsenevelyn.be
|
|
ils
2-8-2008
|
21-7-2008 14:49:48
hallo, wij zijn ook bezig met de voorbereiding van een alternatieve viering. Teksten en gedichtjes zijn heel erg welkom!! ils.neuts@gmail.com
Alvast bedankt!
|
|
sophie
6-2-2010
|
27-11-2008 14:18:22
Heeeeeeeej! Iemand nog misboekjes met mooie teksten? Ik zou ook het liefst een alternatieve dienst houden: alle voorbeeldjes zijn welkom!! sophiemangelschots@hotmail.com
|
|
Sarah
4-7-2009
|
22-12-2008 22:35:43
hey,
wij zouden ook graag een alternatieve viering houden maar zouden dit graag zelf in elkaar steken... Kunnen jullie misschien een paar tips (mooie tekstjes, liedjes, ideetjes om het vlot doen te verlopen...) geven? voorbeeld boekjes zijn ook welkom: sarah_boogmans@hotmail.com
thx!
|
|
Wendell
10-7-2009
|
11-1-2009 15:18:19
Beste bruidjes,
Ook wij huwen deze zomer (10 juli 2009) via een alternatieve viering, wij zijn ook nog steeds op zoek naar leuke teksten of gedichten (niet godsdienstig). Leuke ideetje of voorbeeldboeken zijn welkom! (wendellwuyts@hotmail.com)
Bedankt alvast!
|
|
Ilse
14-8-2009
|
7-4-2009 12:15:36
Hallo,
Ik ben bezig met de voorbereidingen voor ons boekje voor een viering met goede herder Johan en zoek nog teksten/gedichten. Voorbeelden zijn steeds welkom op IlseSmets@hotmail.com.
Alvast bedankt!
Groetjes, Ilse 14/08/2009
|
|
S
1-1-2009
|
18-4-2009 22:50:35
Wij zijn ook op zoek naar voorbeelden van boekjes voor onze viering. Leuke ideetjes en teksten zijn van harte welkom! (hoekssan@hotmail.com)
Thanx!
|
|
VICKY
29-4-2011
|
13-11-2010 22:10:05
Hey iedereen
Wij trouwen in april en zijn volop op zoek naar Vrijzinnige/alternatieve teksten.
Iemand die zijn tekst(en) of boekje wilt 'delen' als voorbeeld?
Alvast héél erg bedankt!
tomenvicky@gmail.com
|
|
Stefanie
20-8-2011
|
30-12-2010 23:10:09
Amaai, heel mooie teksten, ik kan er zekere ook enkele gebruiken. Wij gaan nl. ook voor een alternatieve viering. Maar ik denk dat het belangrijk is wann je voor een alternatieve viering kiest, dat je het kan kaderen binnen een groter geheel (enig symbool ofzo) dat echt bij jullie past. Veel succes iedereen!
Grtjs
|
|
Baci
30-7-2011
|
3-5-2011 20:51:34
Hey Ik ben bezig aan een alternatieve viering voor te bereiden... Maar heb een beetje een leidraad nodig... Ik ben bereid ideetjes te wisselen! groetjes
|
|
An
14-7-2012
|
2-8-2011 21:49:28
Hey,
Wij zijn ook volop op zoek naar een voorbeeld van een alternatieve viering.
Indien mogelijk graag doorsturen naar: michael-annelies@hotmail.com
Heeft er iemand ervaring met goede alternatieve 'priesters'??
Groetjes en alvast bedankt!!
|
|
anke
16-3-2013
|
8-1-2013 20:18:50
Hoi, wij gaan in maart 2013 trouwen en gaan ook zelf een moment organiseren om de ringen uit te wisselen. Laten jullie de viering door iemand leiden? Zoja, door wie (getuige, buitenstaander, ...)? Ik ben nog op zoek naar een leidraad voor het gebeuren. Dus leuke ideeen zijn welkom op jasperenanke@gmail.com! Alvast bedankt. Groetjes
|
|
els
31-5-2014
|
6-12-2013 22:30:04
Hey,
ik ben zeer hard op zoek naar voorbeelden van boekjes om onze viering in elkaar te steken. Als iemand dit wilt delen? Je mag altijd mailen naar claessens.els@hotmail.com. Bedankt!
|
|
isabelle
14-6-2014
|
27-1-2014 15:52:35
Hey, ik ben op zoek naar huwelijksvieringen boekjes, wij doen een humanistische plechtigheid. Voor diegene die willen, graag jullie boekje naar isabellebievelez@hotmail.com sturen aub. Wij trouwen op 14-06-2014 bedankt
|
|
Kathleen
18-8-2018
|
1-3-2018 16:03:49
Heeft er iemand een voorbeeld van een voorstelling van zichzelf, inclusief mooie tekst voor een humanistische viering door HHVDM ? Wij huwen op 18/08/2018. Graag doormailen naar : Kathleen.vantieghem@gmail.com
|
|
|
|
Bijzondere muziek voor die bijzondere dag
in Antwerpen |
Lillee's Land
in Tienen |
in Hasselt |
Rituelen voor mensen van nu
in Tielt |
Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires