Nu Online
Momenteel zijn er 157 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

muziek huwelijksmis

  13-3-2005 19:20:05
Hallo iedereen. Als ik jullie muziekkeuzes lees voor de mis ben ik enorm jaloers want wij mogen geen "moderne" liedjes gebruiken. Van onze pastoor moeten het kerkelijke liederen zijn. Dus geen Ann Christy of Clouseau maar wel ???. Kan er mij iemand helpen om deze vraagtekens op te lossen?
Groetjes
Karen

karen
22-7-2005
Meld misbruik



Reacties: 9 | Gelezen: 1410


Mieke
24-6-2005
 Meld misbruik14-3-2005 8:19:14

Hallo,

In onze mis zal het Ave Maria van Schubert gezongen worden en het Angelicus Panus of zoiets, alletwee redelijk goed bekend. Natuurlijk is dat niet alles. wij mochten wel clouseau en An Christy laten zingen.
Ik hoop dat je er wat aan hebt. Als je Kazaa light hebt, kun je het Ave Maria downloaden en kan je het zo al eens beluisteren. Ik vond dat de versie van andrea bochelli het mooist.

Groetjes
Mieke



Vanessa
9-9-2005
 Meld misbruik14-3-2005 10:45:16

Ik zou een andere kerk zoeken.
Wij hebben gelukkig een heel moderne pastoor! hij is wel al 70, maar hij heeft een meid en drinkt af en toe eens een glaasje!

Moest hij zeggen dat we geen moderne muziek mogen kiezen zou ik mijn schup afkuisen!



Lindsay
6-5-2006
 Meld misbruik14-3-2005 11:44:57

Inderdaad wel spijtig... Maar misschien mogen gewone klassieke liedjes nog wel? Zoals bv. Ballade pour Adeline. Vind ik heel mooi. Of een instrumentale versie van bv Everything I do of I will always love you.
In ieder geval, ik zou eens kijken bij www.adagioceremonie.be . Daar staan voorbeelden van misboekjes, en vaak wordt ook de muziek vermeld. Daar staan volgens mij ook kerkliederen tussen. Dan kan je die misschien eens downloaden op Imesh of Kazaa en vind je misschien toch iets naar je zin.
Veel succes bij je zoektocht.



Ingrid
21-5-2005
 Meld misbruik14-3-2005 11:53:21

Hallo Karen,

Dat is echt wel jammer, maar kan je inderdaad dan geen andere kerk nemen? Die mag je toch kiezen zoals je wil. Wij doen onze mis in twee talen en als de pastoor dat niet had gewild, zouden we ook ergens anders zijn gegaan. Anders is voor jou de optie om gewoon de muzikale versie van een bekend liedje te nemen, ook geen slecht idee, vind ik. Waarom mag dat niet bij jullie? Daar begrijp ik niets van. Onze pastoor is ook van middelbare leeftijd en die had het met ons zelfs over downloads enzo... :-)

Groetjes,
Ingrid



sandy
16-7-2005
 Meld misbruik14-3-2005 11:59:22

als ik jou was zou ik toch een andere kerk kiezen.


bij ons is het zo dat de pastoor er geen probleem mee heeft maar hij wil ze wel op voorhand weten en goedkeuren. Hij zei dat we ervoor moesten zorgen dat het liedjes waren die voor ons betekenis hadden en die binnen de kerk pasten, geen tjingeltjangel en geen boemboem! Daar kan ik perfect mee leven wij kiezen bijvoorbeeld voor clouseau, the cranberries en enya. Denk da hij daar geen probleem mee zal hebben.

veel succes
sandy




nele
20-5-2006
 Meld misbruik14-3-2005 13:24:29

hey karen,

misschien moet je niet veranderen van kerk maar van priester, is er niemand die je kent, een ver familielid of gewoon de proost van je oude jeugdbeweging of zo, die jou een beetje kent. Vraag het eens aan de parochie of je een eigen priester mag meebrengen, dat zou misschien ook een oplossing kunnen zijn. Wij werken met een vriend van de familie en twee priesters uit ethiopia die we leerden kennen, dus het zal dan echt ook iets van ons worden.

veel succes

nele



Sophie

 Meld misbruik14-3-2005 17:57:18

Hoi Karen,

Eerlijk gezegd: in de kerk trouwen is al niet "goedkoop". Wij moeten bijvoorbeeld al 300 euro betalen om in de kerk te trouwen.
Mocht onze pastoor zijn eisen opleggen qua muziek of qua teksten dan zou ik gewoon een andere kerk of een andere priester zoeken!
We leven in een moderne maatschappij en je mag er genoeg centen voor neerleggen.
Er zijn genoeg andere kerken hoor met pastoors die hééél schappelijk zijn in alles en met moderne opvattingen.

Groetjes,
Sophie



Ann
2-7-2005
 Meld misbruik15-3-2005 11:32:33

Dag Karen,

Waar je zeker tips kan opdoen over klassieke(re) muziek is bij www.adagioceremonie.be . Daar zijn voorbeelden van misboekjes en dat van Annelies en Peter zal je zeker tips kunnen geven! Veel succes me de voorbereidingen!

Ann



Antoon
7-7-2008
 Meld misbruik15-4-2005 2:20:20

Als je met zo'n ouderwetse pastoor te doen hebt,trouw dan ergens anders....
Www.videomanie.be


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Huwelijksviering nodig?
Ellis&You Bijzondere muziek voor die bijzondere dag in Antwerpen
Maak de mooiste dag van je leven af met de mooiste muziek. Laat je ontroeren door de betoverende stem van Ellis. Live begeleid op piano en/of gitaar voor uw ceremonie en receptie of live on tape voor een verrassend, extra geslaagd avondfeest! Meer info
Lillee's Land Lillee's Land in Tienen
Oldschool vintage swing & jazz Bij ceremonie duo zang - gitaar Meer info
Rent a Priest vzw Rituelen voor mensen van nu in Tielt
Rent a Priest verzorgt vieringen waarin u centraal staat, met de taal en de accenten die u wenst, op de plaats van uw keuze, met warmte, verbondenheid en passie. Rent a Priest is geworteld in de room-katholieke traditie en staat open voor iedereen. Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info