Nu Online
Momenteel zijn er 43 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Bloemen/Versiering in de Kerk

  18-3-2008 16:24:25
Ik vroeg me of jullie de Kerk vanbinnen zullen versieren met bloemstukken of andere? Het lijkt me mooier als er bloemstukken zouden staan, om het geheel wat op te vrolijken...

Sandra
30-8-2008
Meld misbruik



Reacties: 11 | Gelezen: 3563


Deborah
4-4-2009
 Meld misbruik18-3-2008 16:30:41

Wij zijn toch van plan de kerk te versieren met bloemen, maar onze pastoor vroeg wel expliciet het altaar vrij te laten....



Karen
27-9-2008
 Meld misbruik18-3-2008 17:01:25

Hey Sandra,
Wij versieren de kerk ook met bloemen:
- kleine boeketjes aan de stoelen aan het gangpad
- een bloemstuk op het altaar, niet te hoog, zodat je de pastoor nog ziet staan
- een bloemstuk aan de lezenaar
- een bloemstuk rechts van het altaar aan een Mariabeeld
- en een laatste bloemstuk links van het altaar aan het tabernakel.
Onze pastoor wil wel dat de bloemstukken na de viering blijven staan. Het 'leeggoed' (vazen etc.) bezorgt hij enkele weken later terug.



Karen
27-9-2008
 Meld misbruik18-3-2008 17:01:40

Hey Sandra,
Wij versieren de kerk ook met bloemen:
- kleine boeketjes aan de stoelen aan het gangpad
- een bloemstuk op het altaar, niet te hoog, zodat je de pastoor nog ziet staan
- een bloemstuk aan de lezenaar
- een bloemstuk rechts van het altaar aan een Mariabeeld
- en een laatste bloemstuk links van het altaar aan het tabernakel.
Onze pastoor wil wel dat de bloemstukken na de viering blijven staan. Het 'leeggoed' (vazen etc.) bezorgt hij enkele weken later terug.



Eva
14-6-2008
 Meld misbruik18-3-2008 22:17:18

Hey, wij gaan ook een klein altaarstukje zorgen. geen groot want dat mag niet van de pastoor. Dit zal na de mis ook blijven liggen voor de mis van de volgende dag. Aan de stoelen gaan wij tulle strikken hangen. Mijn mama gaat dat maken. Ik vindt het echt te gek om zoveel geld aan bloemen uit te geven waar ik maar 45 minuuten ga zijn. en ik denk dat die strikken ook wel heel mooi gaan zijn
groetjes



Kim
2-8-2008
 Meld misbruik19-3-2008 7:45:14

Wij hebben bij onze bloemist een voorstel gekregen: Bruidsboeket, altaarstuk, bloemetjes voor aan de stoelen, boompjes met lintjes voor buiten, corsages voor de suite en een autostuk voor slechts €200. Dat lijkt me nu toch een heel erg redelijke prijs. Daar gaan we het niet voor laten om bloemen te nemen.
Groetjes
Kim



Annick
29-3-2008
 Meld misbruik19-3-2008 8:35:34

Hey!

Veel hangt ook af van de kerk waarin je trouwt, als die er vanbinnen heel mooi uitziet, moet je niet te veel geld uitgeven aan bloemen. Wij gaan ons beperken tot een altaarstuk en een stuk voor op de preekstoel, meer hoeft dat niet te zijn! Je zit inderdaad maar een uurtje in de kerk! Meestal ligt er ook wel een rode loper, dat geeft ook al meteen een feestelijk uitzicht!



J
19-4-2008
 Meld misbruik19-3-2008 10:21:34

Wij hebben een altaarstukje en een bloemstukje voor rond de paaskaars. Vind dat toch ook mooi omdat je daar je huwelijkskaars aansteekt. Aan de stoelen doen we één bloem, alleen de tien voorste rijen. Dat is alles en het wordt gemaakt door een tante. De bloemen zullen afgestemd zijn op die van mijn bruidsboeket, en aangezien mijn toekomstige dat bestelt, heb ik niet echt een idee van de versiering van de kerk. Vind ik wel best spannend!



Amaryllis
7-8-2009
 Meld misbruik19-3-2008 11:45:07

Hey Sandra,

Ik vond het oorspronkelijk ook veel geld voor die korte tijd, maar wij hebben er 't volgende op gevonden:

Een kunstenares gaat met allemaal natuurlijke materialen, bloemen, schors, takken enz...kunstwerken maken. Die kan je nadien gewoon als kunstwerk in je huis zetten of als geschenk aan de ouders geven. Het altaarstuk moet idd blijven staan voor "Onze Lieve Heer" zoals onze pastoor dat zo mooi zei, maar de rest verhuist na de mis waarschijnlijk mee naar de zaal en dan dus naar ons huis, waar we er nog jaren plezier van zullen hebben! En de kostprijs ligt niet hoger dan de gangbare bloemstukken, goed hé!

GRoetjes,

Amaryllis



Karen
13-9-2008
 Meld misbruik19-3-2008 16:13:47

Hey Sandra!

Wij gaan de kerk niet versieren, wij vinden het niet nodig om geld te geven om een plaats te versieren waar je toch maar een uurtje bent ...
Wij hebben wel het geluk dat de kerk waarin wij zullen trouwen mooi is; wanneer je in een kale kerk trouwt, versier je die beter wel.

Nog veel plezier met de voorbereidingen!

Groetjes,
Karen
13/9/2008



Lieselot
5-7-2008
 Meld misbruik19-3-2008 17:55:17

Hoi!

Wij versieren ook de kerk. Vind dat heel romantisch. Samen met een kennis van ons die enorm goed bloemstukken kan maken en dit in haar vrije tijd doet. Zij gaat haar bloemen halen op de markt. (natuurlijk steeds bij dezelfde - waar ze weet dat het "stevige" bloemen zijn die lang genoeg meegaan)
Ze maakt een altaarstuk, een stuk (eigenlijk guirlande) voor rond de preekstoel en mijn bruidsboeketje. De stoelen van de middengang draperen we met tulle die uitloopt langs de kant van de middengang. Die tulle halen we in Gent in een stoffenwinkel.

Veel succes!



vanessa
1-1-2008
 Meld misbruik9-7-2008 9:47:11

hoi, wij hebben een altaarstuk besteld en versiering voor het gangpad. Die stukken zullen op staanders staan.
De Bloemist komt het geheel aankleden, en na de viering neemt ze alles weg en installeert ze deze bij ons thuis, waar de receptie doorgaat; daar kunnen ze dan blijven staan tot ze helemaal verwelkt zijn. Op die manier is het toch niet helemaal verloren


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Huwelijksviering nodig?
Ellis&You Bijzondere muziek voor die bijzondere dag in Antwerpen
Maak de mooiste dag van je leven af met de mooiste muziek. Laat je ontroeren door de betoverende stem van Ellis. Live begeleid op piano en/of gitaar voor uw ceremonie en receptie of live on tape voor een verrassend, extra geslaagd avondfeest! Meer info
Lillee's Land Lillee's Land in Tienen
Oldschool vintage swing & jazz Bij ceremonie duo zang - gitaar Meer info
Rent a Priest vzw Rituelen voor mensen van nu in Tielt
Rent a Priest verzorgt vieringen waarin u centraal staat, met de taal en de accenten die u wenst, op de plaats van uw keuze, met warmte, verbondenheid en passie. Rent a Priest is geworteld in de room-katholieke traditie en staat open voor iedereen. Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info