Terug naar overzicht
Hoi NaomiIn ons contractje met de dj stond dat dit voor bruiloften niet hoefde.groetjesHilde14-06-08
De dj heeft daar weinig aan te beslissen, maar inderdaad voor trouwfeesten moet je geen sabam betalen.cheers, dj LeBart
Je moet wel toestemming vragen, maar je moet niets betalen.
Een tijd geleden is hierover al eens een topic geweest. Er was een bruidje die hiervoor uit pure armoe een mailtje had gestuurd naar Sabam zelf. Sabam antwoordde toen dat geen rechten moesten betaald worden voor een huwelijksfeest. Ik herinner mij de precieze reden niet meer, ook niet meer of je nu al dan niet een aanvraag moet doen.
Sabam geeft de auteursrechten als een 'huwelijkcadeau' voor trouwers. das de reden :)
dit is toevallig deze week nog op de radio geweest. De regel is: als je iets in dichte familieverband afspeelt (huiskring), dan moet je geen toestemming hebben. Van zodra dit niet meer het geval is (zoals bij een huwelijksfeest), moet je dit in principe wel doen. Het is zelfs zo dat als je vrienden op bezoek hebt, je dit volgens de regeltjes zou moeten aangeven :-) De vrouw van Sabam zei zelf ook dat het al dan niet aangeven een kwestie van pakkans berekenen is!
Patricia,Je redenering is volledig correct.Als dj is me dit eveneens al meerdere malen gevraagd en ook ik heb dat aan SABAM gevraagd. Met eenzelfde antwoord als Cathy en caroline aanhaalden.Bij een huwelijksfeest moet je geen SABAM betalen, de straatBBQ, verjaardagsfeestje van je zoon, quasi alles waar meer dan je huisgenoten aanwezig zijn is in principe sabam betalen.dj lebart