Nu Online
Momenteel zijn er 119 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

thema misviering

  10-2-2005 16:02:58
Hallo!
Weet er iemand leuke thema's voor de viering in de kerk? Het is de bedoeling om de hele misviering rond een centraal thema te werken, maar we hebben momenteel niet veel inspiratie. Hopelijk kunnen jullie helpen.
Groetjes, Hilde

Hilde

Meld misbruik



Reacties: 6 | Gelezen: 1888


Carlo

 Meld misbruik10-2-2005 17:10:22

Hey, Hilde,

Ik weet niet of dit van pas kan komen, maar ik heb onze viering voor 30/07/2005 volledig in het thema van de natuurelementen opgesteld.

Groetjes,

DJ Funky



Veerle
19-3-2005
 Meld misbruik10-2-2005 17:53:23

Ik ben ooit naar een viering geweest die helemaal in het teken stond van het koppel hun laatste reis die ze gemaakt hadden. Het was natuurlijk niet zomaar een reisje; ze hadden drie maanden in de Himalaya gezeten! Er lagen souveniers aan het altaar en de viering was hierrond opgebouwd!
Hopelijk kan dit ook voor jou van pas komen!

Groetjes,
Veerle



zonneke

 Meld misbruik10-2-2005 18:05:22

onvoorwaardelijke liefde
de zee
'licht'
regenboog
vertrouwen
hoop
jullie hobbies


- een schelp: geborgenheid, half-zijn en verlangen naar een helft die bij jou past, uit je schelp kruipen...
- een steen: huis op de rots, steentjes van David om de reus te bevechten.
- zes kruiken: bruiloft van Kana.
- twee handen: die elkaar vasthouden.
- een puzzel: we kunnen onze droom slechts met kleine stukjes in elkaar passen.
- een weefgetouw: met schering en inslag als eigen inbreng van ieder.
- een kussen om te kantklossen: Gods vinger legt de draden vast van mijn en jouw verhaal.
- een boom: vrienden zijn als bomen, onvruchtbare vijgenboom...
- mosterdzaadjes: alles wat lang moet leven moet traag geboren worden en klein beginnen
- klavertje vier: trouwen is...geluk hebben.
- een bootje: in het bootje stappen, storm op het meer, roeien met de riemen die je hebt.
- een gitaar: liefde is muziek maken op zes snaren.
- een hart: 4 kamers van het hart, 3 kamers hebben slechte grond met distels, rotsen en wegen. Deze kamers worden symbolisch aangereikt bij de schuldbelijdenis. Slechts 1 kamer bevat goede aarde: die reiken ze aan bij de trouwbelofte.
- een sleutel: het hart van een ander mens is een gesloten deur, het komt eropaan de goede sleutel te vinden.
- schoenen: liefde is op weg gaan
- een wipplank: zoeken naar evenwicht.
- de zee: liefhebben als ebbe en vloed, de zee is er altijd en kan dragen omdat ze diepte heeft
de jaarringen van een boom: liefde moet langzaam groeien.
- twee witte duiven: de duif als vogel van het heimwee, verlangen naar huis.



Mieke
11-6-2005
 Meld misbruik11-2-2005 8:42:12

Hallo,

Ik had net contact met iemand die huwelijksmissen opluistert en binnenkort heeft zij een huwelijksviering waar alles rond het thema 'film' draait.

Groetjes,
Mieke
11/06/2005



Sofie
20-8-2005
 Meld misbruik12-2-2005 17:23:52

waar vinden jullie trouwens geschikte teksten die allemaal over hetzelfde thema gaan?
Ik ben zelf ook bezig met de misviering in elkaar te steken, en heb wel een aanal mooie teksten, maar die gaan niet allemaal over 1 onderwerp!

groetjes,

Sofie



Ann-Sophie
1-9-2007
 Meld misbruik27-7-2007 8:22:26

Hallo

Ik vind het ook moeilijk.
Mijn thema: een huis, thuis, fundamenten, eerste steen leggen
Het evangelie is niet zo moeilijk (huis op de rots)
Maar ik vind geen eerste lezing (liefst een verhaal) dat bij het evangelie past.
Iemand een idee?


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Huwelijksviering nodig?
Ellis&You Bijzondere muziek voor die bijzondere dag in Antwerpen
Maak de mooiste dag van je leven af met de mooiste muziek. Laat je ontroeren door de betoverende stem van Ellis. Live begeleid op piano en/of gitaar voor uw ceremonie en receptie of live on tape voor een verrassend, extra geslaagd avondfeest! Meer info
Lillee's Land Lillee's Land in Tienen
Oldschool vintage swing & jazz Bij ceremonie duo zang - gitaar Meer info
Rent a Priest vzw Rituelen voor mensen van nu in Tielt
Rent a Priest verzorgt vieringen waarin u centraal staat, met de taal en de accenten die u wenst, op de plaats van uw keuze, met warmte, verbondenheid en passie. Rent a Priest is geworteld in de room-katholieke traditie en staat open voor iedereen. Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info