TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
daisy
6-9-2008
|
14-12-2007 16:14:28
Hoi
Heb de indruk dat dit overal zowat de prijzen zijn voor een DJ, idd heel duur dus. Maar een vriendin van me is net getrouwd, deed ook haar feest in de martinushoeve en zij had gewoon haar eigen DJ bij hoor.
groetjes
|
|
Bart
|
14-12-2007 16:23:41
De prijs hangt natuurlijk een beetje af van de grootte van de installatie dat de man meeneemt. Maar 690 euro voor een basisinstallatie inclusief dj is wel lekker doorgerekend.
Maar als je de wekelijkse platen en cd aankopen meerekend, de belastingen die betaald moeten worden, ... kan je moeilijk verwachten dat je een professionele dj vindt voor 200 euro.
cheers, dj LeBart
|
|
chris
|
15-12-2007 18:01:04
is heel duur... en Up-To-You is dan ook nog vrij "blasé" ....
|
|
chris
|
15-12-2007 18:01:25
is heel duur... en Up-To-You is dan ook nog vrij "blasé" ....
|
|
Rik
|
15-12-2007 18:32:15
Beste Debby, voor 400 euro, je krijgt bij ons alle muziek volgens uw wensen, bijna alles als video op scherm geprojecteerd, zelfs uw openingsdans, of foto/video presentatie (u hoeft ze ons gewoon te geven). Tevens kan text op scherm getoond worden, enz... meer info: www.discovideo.be of mail info@discovideo.be (gratis demonstratie volgens afspraak op locatie), grt Rik
|
|
Debby
8-8-2009
|
16-12-2007 12:49:33
Heb net een mail gekregen voor een andere DJ mee te nemen is het 200 euro + btw...weet er iemand hoeveel de btw bedraagd? Heb gehoord aan 2-friends...(heel vriendelijke mensen trouwens) die vragen 375euro alles in belichting en instalatie...maar aangezien dat daar al is van Up to you (dat hangt er zowiezo) moet je huur betalen dat is logisch hé! Weet er iemand hoeveel de btw bedraagd?
thanks!
|
|
dierk
|
16-12-2007 16:58:19
Beste Debby,
Met enige fierheid stel ik je onze website voor www.studiohappymusic.be , neem gerust een kijkje, wij stellen dit ten zeerste op prijs!Nog veel succes in de verdere voorbereidingen naar jullie feest toe!Muzikale groeten,Dierk Van Paemelen
|
|
klimaxs music
|
17-12-2007 0:22:52
Goeiedag met Christiaan van Klimaxs music hier. Een DJ valt onder het artiesten statuut en volgens art 44 van het bwb mag er dan geen btw worden aangerekend. Wens je wat meer info mail me gerust djchrisvb@skynet.be
|
|
klimaxs music
|
17-12-2007 0:23:05
Goeiedag met Christiaan van Klimaxs music hier. Een DJ valt onder het artiesten statuut en volgens art 44 van het bwb mag er dan geen btw worden aangerekend. Wens je wat meer info mail me gerust djchrisvb@skynet.be
|
|
kris
|
17-12-2007 12:41:32
correctie: niet iedere dj valt onder art.44.
De firma's (en hun dj's) die ook materiaal verhuren en verkopen vallen daar al niet onder. Art. 44 is voor uitvoerende artiesten. Dus (in theorie) als je als dj ook een eigen installatie hebt en je verhuurt die installatie dan zou je niet onder dit art. 44 mogen vallen. Voordeel is dat je als btw-plichtige dj bij je aankopen je BTW kan recuperen. BTW zal dan ook 21% zijn.
Up-to-you is een gevestigde waarde (klank-beeld-licht) en een vrij grote firma. Ondanks de voor u hoge prijs, blijven zij toch maar bestaan en hebben ze enorm veel werk. Voor kwaliteit, professionaliteit, ervaring en alles legaal betaal je nu eenmaal een hogere prijs. Ofwel kies je ervoor ofwel niet natuurlijk. Tot mijn grote ergenis zie ik hier op forum dj's opduiken die voor een appel en ei komen draaien, prijzen van 125 en 250 Euro zie je hier frequent passeren. Zoals collega leBart hier al aanhaalt: dit kan niet! Meestal zijn dit dj's (alhoewel zij de benaming dj niet waard zijn) die in het zwart werken en dan nog via een share-programma op het internet over illegale, (vaak slechte kwalitatieve) muziek beschikken. Over het algemeen beschikken ze dan nog over een installatie met 3de en 4de kwaliteitsmerken. Ze zetten hun prijs dan zo laag om toch maar aan de bak te komen. Nu ja, ze doen maar! Het zijn dan ook mensen die maar een paar jaar in circuit meedraaien en nadien hoor je er niks meer van.
Ik ga hier zeker niet je rekening maken maar bekijk toch even wat 690 Euro is tov je totaal huwelijk(sfeest). Na het feest praten de genodigden meestal over 2 dingen: het eten en de muziek (den ambiance). En toch gaan er altijd mensen zijn die echt gaan besparen op hun muziek. Achteraf hoor ik soms: "hadden we het maar geweten, we hadden iets meer gegeven"!
Nog even dit: mijn ervaring met up-to-you is dat zij streven naar een bepaald niveau. Je zal daar geen constant lullende dj horen en ook geen schlager en polonaise-parade!
Voor alle duidelijkheid: ik ben niet contractueel verbonden met up-to-you. Zij hebben me wel in het verleden al een paar keer gecontacteerd om voor hen evenementen te draaien. Vandaar dat ik ook min of meer hun werkwijze ken.
In ieder geval, veel succes met het zoeken van een dj en ik wens u een spetterend feest toe.
Kris
|
|
Debby
8-8-2009
|
17-12-2007 12:53:11
beste Chris,
Met alle respect voor uw uitleg,maar aangezien we alles zelf betalen,wil ik een huwelijk om u tegen te zeggen. maar het is zo dat ik 690 euro toch wel veel geld vind.Wat ik ook vind is dat je eerste contact goed moet zijn met de mensen. Ik stuur een mail met daarin de vraag of ze me een prijsofferte kunnen doorsturen en dat ik weet dat het nog lang is 8/8/2009, maar dat dat eventueel de keuze die we moeten maken tussen 2 zalen gemakkelijker zal maken. Krijg ik als mail een prijsofferte terug en met in de mail de openingszin en ik citeer :"Bedankt voor de aanvraag en we mogen het zeggen,u bent goed op tijd voor de informatie!!" Sorry maar dit komt zeker niet goed bij mij over dat is echt zo om te zeggen het is nog wat vroeg om met ons contact op te nemen. Het spijt me maar met zo een mentaliteit kan ik niet om!Misschien ligt het aan mij dat kan...Maar het is ons feest en geloof me we zien zeker niet op een euro absoluut niet...
Met vriendelijke groeten,
Debby Degoes
|
|
Debby
8-8-2009
|
17-12-2007 12:56:19
Hey Daisy,
Mag ik je vragen welke DJ dit was?
Groetjes
|
|
kris
|
17-12-2007 13:18:52
beste Debby,
die openingszin is inderdaad een beetje ongelukkig gekozen, zo zou ik nu ook niet beginnen :-) En vroeg erbij? Nee, je hebt gelijk dat je er zo vroeg bij bent! Meestal is het omgekeerd en krijg ik bv soms aanvragen binnen van trouwers die nog op zoek zijn naar een dj voor hun feest dat doorgaat 3 maanden verder. Dat is pas risico nemen! En echt, het gebeurt! Zoals ik zei, was het niet mijn bedoeling jullie rekening te maken. Iedereen geeft eraan wat ze zelf willen. Ik wou je gewoon attent op sommige zaken maken. Ik ben alleen maar tegen de absurde lage prijzen van sommigen. Ik ben ervan overtuigd dat je een goeie ervaren dj met een basisinstallatie (met goeie merken) kan vinden voor om en bij de 400 à 450 Euro. Wens je je zaal om te toveren in een dancing met zoals wij in het vakjargon zeggen, intelligent licht dan zal de prijs oplopen, wat normaal is. En, zoals je zelf schreef, het eerste contact doet al veel! Je moet je er direct op uw gemak bij voelen, da's het voornaamste!
Wat mij hier niet duidelijk is: Ben je nu eigenlijk verplicht van het domein Martinus om Up-to-you te nemen?? Normaal gezien als je contact opneemt met het domein dan zullen zij de "voorwaarden" en het "wat kan/wat kan niet" wel meedelen.
Greetz Kris
|
|
Debby
8-8-2009
|
17-12-2007 19:41:36
Beste Kris,
Ja heb het gevraagd en het was geen probleem om zelf een DJ mee te nemen maar dan betaal je 200 euro huur +btw. Ik had gedacht aan DJ 2-friends deze worden heel hoog aangeschreven op de forums,maar ik ken ze nog neit alleen het eerste contact was wel goed!
Groetjes
|
|
klimaxs music
|
18-12-2007 0:11:30
Betreffende de btw. Volgens mijn informatie valt een DJ volgens de wet onder het statuut artiest en mag dus geen btw rekenen.Discobars zoals up to you doen dat ook niet zelf niet voor de dj s. Als je de installatie huurt van DE ZAAL dan zullen ze wel btw moeten rekenen. Een dj mag de btw die hij betaalt wel inbrengen als onkost. Het is wel zo dat personen die reeds btw plichtig waren voor ze als DJ werkten 21% btw moeten rekenen op de installatie niet op de DJ aktiviteit. Ze hebben dus een dubbele boekhoeding. DJ Christiaan.
|
|
|
|
Altijd op jouw ritme! Specialiteit van huwelijksfeesten.
in West-Vlaanderen |
Lable.be - De discobar waar het koppel centraal staat
in Beerse |
in Opwijk |
Coverband and live band on higher level
in Deurne |
Professional Party DJ Services - Allround Trouw & Feest Deejay
in regio Zuiderkempen |
LIVE MUZIEK & DJ
in Schelle |
Allround party DJ, eerlijke prijzen, ambiance inbegrepen!
in Schoten |
Feesten in stijl
in Kessel-Lo |
MUSIC IS THE SOUNDTRACK OF OUR LIVES
in west - vlaanderen |
uw perfecte dansfeest, daar maken we werk van.
in Oost- en West- Vlaanderen |
fun op je dansvloer ----- DJ's ----- 0496 51 14 14 -- http://infinity.be/
in Diksmuide en Zaventem |
A brand of magic never fails
in Menen |
in Belsele |
Pro allround Dj op je feest of fuif ! Reeds 18 jaar partytime!
in heel Vlaanderen |
Van Gala tot Party
in Wetteren |
De kwaliteit van uw feest is het allerbelangrijkste voor ons
in Aalter |
DJ - VIDEOGRAAF - VIDEOSCHERM
in Vlaanderen - Antwerpen - Limburg |
|