Terug naar overzicht
Wij hadden een wandelbuffet genomen, maar er was wel geen dansfeest achteraf.
Hivroeger vond ik dat een heel goed idee, een walking dinner. Ondertussen heb ik er al een paar meegemaakt en sindsdien ben ik niet meer zo enthousiast. Je moet inderdaad gans de tijd rechtstaan, proberen eten terwijl je een plaatsje moet zoeken voor je glas... Morsen gebeurt nogal vaak in die situaties. En eerlijk gezegd, van dansen kwam er bij mij inderdaad niet veel meer in huis, precies omwille van de vermoeide benen en voeten. Het schijnt trouwens dat walking dinners ondertussen weer al "uit" zijn. Wat je kan overwegen, is enkel het voorgerecht in walking dinner te doen of buffetjes...Succes!
Hey Kim,Ook wij zijn niet zo voor de traditionele feesten, ik bedoel dan opgediend eten. In eerste instantie opteerden wij voor een bbq (in een feestzaal niet via een traiteur en eigen zaal) maar vermits die formule in onze feestzaal wijzigt vanaf volgend jaar zijn we op zoek gegaan naar iets anders. Vanaf 2008 hebben zij ook walking buffetjes maar wat me daarbij stoort is dat er geen opgedekte tafels zijn en iedereer maar een plaatsje moet zoeken. Vermits de gemiddelde leeftijd van onze genodigden boven de 50 jaar ligt vond ik dit niet zo een goed idee en ik moet eerlijk toegeven dat ik goed aangeklede zaal een beetje mee verantwoordelijk acht voor het slagen van het feest. Wij hebben nu geopteerd voor een grillmenu waarbij de soep en hoofdgerecht opgediend worden en de hoofdschotel (allerlei gegrilde vlees en vissoorten met warme en kode groenten en verschillende warme aardappelgerechten) en dessert in buffet zijn. Hiervoor betalen wij als ik me niet vergis 39 euro per persoon (zonder drank). In totaal met receptie en hapjes, grillmenu, wijforfait tijdens diner en forfait dansfeest komen wij uit op een 65 euro per persoon.Sandra12/04/2008
wij hebben ook een walking dinner. Wij hebben een jazzlounge-trio voor op de achtergrond.Een walking dinner zorgt wel voor een informele sfeer.Ik denk dat het vaak minder genomen word, aangezien het een stuk duurder is als een vastgesteld menu of buffet.Wij voorzien wel genoeg zitplaatsen.
wij wilde ook geen traditioneel 7gangen menu en een groot buffet zagen we ook neit zitten daar het een grote mesthoop wordt als er enkele mensen gepasseerd zijn.we hebben gekozen voor het principe van een soort walking dinner, overal in de zaal staan standjes , wokstand, sushistand, paella, oosters, franse keuken,... zo heeft iedereen wel iets lekker en kunnen ze toch aan een mooi ingedekte tafel eten.er wordt ook niet gewerkt met een specifieek voorgerecht dus het gaat allemaal veel sneller zodat we om 21.30u hopelijk aan de openingsdans kunnen beginnen
Hey Kim,Wij hebben ook getwijfeld om een walking dinner te doen of niet, maar het feit dat iedereen heel de tijd moet rechtstaan en deleeftijden van de mensen erg verschillen hebben wij een mengeling gedaan, namelijk eerst is er een buffet met allerlei verschillende voorgerechtjes, daarna is er een sorbet en hoofdschotel die aan tafel geserveerd word en daarna is er een dessertbuffet, zo is het wat gecombineerd en heeft iedereen toch een vaste plaats om te zitten.Groetjes,Sylvie