Terug naar overzicht
Beste Celine,Ook ik twijfel soms om te trouwen. Dan niet zozeer aan ons of aan de toekomst maar of we al die kosten wel moeten doen. Wij wonen al 10 jaar samen en zijn op 15/04/2008 reeds 20 jaar een koppel. Vandaar dat we de stap zetten om op 12/04/2008 in het huwelijksbootje te stappen. Ik weet niet wanneer je precies trouwt maar denk niet te veel na en volg gewoon je hart. Dan komt alles in orde. Blijven de twijfels echter duren praat er dan over met je vriend en naaste personen. Een huwelijk annuleren is erg en wens ik niemand toe maar een week na je trouw terug thuis wonen en definitief een punt zetten achter je huwelijk wens ik je ook niet toe (heb zelf meegemaakt met een vriendin). Wonen jullie al samen of wonen jullie nog thuis op dit moment. Als jullie nog thuis wonen is samen een huisje huren mss ook een oplossing alvorens de grote stap te zetten als er zoveel twijfels zijn. Ik hoop dat ik je hiermee heb geholpen maar weet dat twijfels nu eenmaal normaal zijn voor zo een grote stap en fixeer je niet op alle andere koppels die er niet in slagen om samen te blijven.Sandra12/04/2008
ik ben al blij dat je het ook zegt... wij zitten nu in een periode dat ons kindje veel weent s'nachts en mijn vriend is ook zo opvliegend (misschien moe en beetje zijn karakter) en ik twijfel ook wel eens aan het huwelijk.
Een goede raad Celine,Wat die opvliegendheid betreft, als je ook maar ooit een seconde bang bent voor hem, dan kan je beter knopen beginnen doorhakken. Dat gevoel zal NOOIT weggaan, integendeel. Je droomt van een andere vriend? Ik denk dat je beetje bij beetje beseft dat hij misschien niet je prins is. Het toegeven, vooral aan jezelf is nog het moeilijkste. Ik spreek uit een heel pijnlijke ervaring, mocht het inderdaad zo zijn.Je wil graag je huwelijksfeest? Je hebt er het volste recht op. Maar na die (dure) dag begint het echte huwelijk pas met je partner. Denk goed na, en praat met vrienden, ouders. Dat zijn dikwijls mensen die het beste met je voorhebben. Zwijgen brengt enkel nog meer vertwijfeling.Ik wens je sterkte toe meid.Griet
troost je cèline ik heb net het zelfde ik heb een schat van een vriend ik geen andere treffen en toch krijg ik meer en meer bang iedereen vraagt en al veel in orde voor de trouw dan denk mens zwijg toch da is nog 8 maand ookal weet ik dada zo daar is groetjes
Ik denk dat iedereen wel een beetje twijfelt. Het hangt er gewoon vanaf hoe groot de twijfel is. Het is gewoon een héél definitieve stap he, dan dat maakt een mens bang.Ik ben alleszins blij dat ik de stap gezet heb, getrouwd zijn is niet zo heel verschillend van samenwonen, maar het geeft toch ergens een extra geborgen gevoel.Van een ander dromen, acht, wie doet er dat niet! Zo lang het bij dromen blijft is er niks aan de hand :-)
Bedankt voor jullie lieve woorden. Het doet goed te lezen dat anderen ook wel eens twijfelen!Bednakt voor de reacties!Groetjes Céline