TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Katleen
6-9-2008
|
29-10-2007 10:27:02
Ik heb geluk dat mijn kleed mij afslankt en ik hoef dus niet te vermageren. Maar ik zou gewoon voor mezelf graag 2 kg verliezen en heb daarvoor tips gekregen bij Infraligne: 's morgens niet te zwaar eten - om 10h een stuk fruit - om 12h een lichte lunch (of liever dan je warme maaltijd maar dat gaat bij mij niet) - om 14h een stuk fruit - om 16h een klein stukje chocolade (ik neem altijd een reepje kinderchocolade) - om 18h je avondmaaltijd met de helft van je bord groenten, 1/4 vlees en 1/4 aardappelen of rijst of zo. Verder zeker anderhalve liter water per dag en voldoende bewegen (ik probeer twee keer per week te sporten maar soms lukt dat maar 1 keer). Ik moet zeggen dat ik zo zonder al te veel moeite al 1 kg kwijt ben geraakt. Ik ga ook nog proberen met gewichtjes mijn armen wat steviger te krijgen. Ik zou niet beginnen te dieten vlak voor je trouw want dan bestaat de kans dat je jurk niet meer mooi zit. Een vriendin van mij had de week voor haar huwelijk een soepdieet gevolgd en daardoor waren haar borsten vermagerd en zat haar kleed te los in haar decolleté. En verder zou ik mij niet té veel aantrekken van mijn gewicht. Elke bruid is mooi!!!
Grts, Katleen
|
|
sandra
22-9-2007
|
29-10-2007 10:46:03
ik zou gewoon letten op je eten, zonder het een dieet te noemen. Vaak worden dieten overdreven. Veel beter is, zoals hieronder beschreven, je eten spreiden over de dag. Afvallen doe je meestal als je om de 2u iets eet (natuurlijk gene hamburger ofzo he). Maar het is goed voor je lichaam, je lichaam krijgt de boodschap om de 2u dat je iets gegeten hebt en dat het dus natuurlijk ook moet verbranden, dit is de achterliggende gedachte! let er ook op dat je genoeg water drinkt en een beetje beweging hebt (bv de trap nemen ipv de lift, een wandeling maken savonds...). combineer verder zeker geen brood met pasta en probeer niet te snoepen. kies een stuk fruit ipv een wafel als je trek hebt in iets.
|
|
Cathy
24-5-2008
|
29-10-2007 10:47:50
Hey,
wanneer trouw je? Ik ben aan het vermageren (voor de gezondheid, de trouw is gewoon een extra motivatie ;) ), gewoon door op de calorien te letten. Ik ben al 4 kg vermagerd op een maand. Minder vetten eten, zorgen voor genoeg proteinen en veel sporten. Vooral alcohol is een serieuze dikmaker :)
Een programmatje om makkelijk mee te tellen kan je vinden op http://users.skynet.be/snoopy/ . TIs echt handig, een excell met de meeste dingen en je vult gewoon in wat je eet!
Alleszins veel succes!
Cathy
|
|
Kim
7-5-2013
|
29-10-2007 10:59:05
Ik trouw in augustus 08, dus heb nog wat tijd...
|
|
bjorn
20-12-2008
|
29-10-2007 11:07:30
Hallo,
Ik heb nog mijn kleed niet, wil eerst nog wat afvallen. Ga daarvoor naar de Weightwatchers, ik persoonlijk ben zo meer gemotiveerd, en het helpt!
|
|
Lieselot
5-7-2008
|
29-10-2007 12:00:50
Hoi!
Ik denk dat het belangrijk is dat je een gezonde voeding combineert met BEWEGING! Zelf moet ik niet afvallen. Maar ik ken het probleem: mijn moeder probeerde al vanalles om te vermageren (weight watchers; slank lijners, alles soorten dieet.. Het haalde allemaal niet veel uit en had eerder het JOJO- effect.) TOTDAT... mijn moeder zich een home-trainer heeft aangeschaft. Ze fiest nu elke dag op haar home-trainer (er staat zelfs een tv in die kamer, en dan kijkt ze naar haar favoriete programma's terwijl ze fietst). Ze sport niet intensief, en fietst gewoon op 't gemak, maar doet elke dag tussen de 20 en 30 km! Ze is sinds begin dit jaar 14 kg afgevallen. (En ze gaat af en toe nog eens goed gaan eten ;-))
Veel succes!
Groetjes Lieselot
|
|
LEEN
6-9-2008
|
29-10-2007 13:15:40
ik volg hetvolgende
ik eet 3 keer per dag, + 2 tussendoortjes dieet berstaat eruit enkel natuurproducten te eten dus geen bewerkte producten zoals gehakt, worst, sauzen,kaas ... s morgens, special k met magere melk, 10u stuk fruit 12u 2 bruine boterhammen met kalkoenwit of paardje 16u droge koek van max 100kcal 19u avodneten, groeten, stuk vlees en 2 aardappelen (rijst is ongezonder dan aardappelen dus verkies patatjes gekookt zonder zout) drinken, enkel plat water , vers fruitsap, geen light of andere frisdranken is best goed doenbaar en helpt echt maar duurt wel eventjes, ik woog 10 juli 72kg en nu deze morgen 67 kg dus toch al 5 kg (ben 164cm groot) succes
|
|
LEEN
6-9-2008
|
29-10-2007 13:15:46
ik volg hetvolgende
ik eet 3 keer per dag, + 2 tussendoortjes dieet berstaat eruit enkel natuurproducten te eten dus geen bewerkte producten zoals gehakt, worst, sauzen,kaas ... s morgens, special k met magere melk, 10u stuk fruit 12u 2 bruine boterhammen met kalkoenwit of paardje 16u droge koek van max 100kcal 19u avodneten, groeten, stuk vlees en 2 aardappelen (rijst is ongezonder dan aardappelen dus verkies patatjes gekookt zonder zout) drinken, enkel plat water , vers fruitsap, geen light of andere frisdranken is best goed doenbaar en helpt echt maar duurt wel eventjes, ik woog 10 juli 72kg en nu deze morgen 67 kg dus toch al 5 kg (ben 164cm groot) succes
|
|
Kim
7-5-2013
|
29-10-2007 13:20:49
Dag Leen,
Erg bedankt om dit door te spelen! En Lieselot, jij hebt ook wel gelijk: zonder beweging kom je er gewoon niet... Ik ga 2-3 keer per week naar de fitness, dus ik sport wel relatief regelmatig.
Groetjes en succes medebruidjes die nog enkele kgs kwijt willen ;-)
|
|
Tamara
|
29-10-2007 19:41:06
Een gouden tip (voor mij toch) was Start To Run maar dan op MP3-speler i.p.v. groepslessen. 3 keer per week gemiddeld een half uurtje bewegen. Dat gecombineerd met niet te veel snoepen en alleen frisdrank in het weekend. Zo ben ik op een 2-tal maanden tussen de 2 en de 3 kilo kwijt en zit ik ook een stuk steviger in m'n vel. Zelfs de man die een jaar geleden de ramen bij ons kwam vervangen en die vrijdag hier is geweest, zei onmiddellijk dat ik vermagerd was! Verder ziet mijn eetpatroon er zo uit: - 's morgens: een kom Special K met magere melk - 9u: een banaan - 10u15: tas soep - 12u: 4 boterhammen en een Vitalinea - 14u30: appel - 18u: avondeten Met tussendoor, eigenlijk alleen op m'n werk al, een fles water. - 12u:
|
|
Cathy
24-5-2008
|
29-10-2007 20:34:35
Ja, dat was ik nog vergeten, samen met het calorien tellen ga ik ook nog 3 keer per week naar de fitness, beweging is idd heel belangrijk!
|
|
sarah
17-5-2008
|
30-10-2007 7:47:04
ik ga bodystylen.. maar ja, dat is waarschijnlijk even duur als dietist Maar het werkt wel, toch als je op je eten let. Maar als ik nog maar denk dat ik op dieet ben, dan ga in nog meer eten : (
|
|
Vi
7-6-2008
|
30-10-2007 9:27:36
Hey Kim,
Ik vervang mijn avondmaaltijd door verse soep ! Op een korte tijd is er toch al 7 kg af...en uiteraard niet snoepen :-) toi toi toi x
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|