Terug naar overzicht
Hallo,De laatste huwelijken waar we naartoe zijn geweest, hadden zo'n tussentijd van 3 kwartier...dus zit je met een uur toch ruimschoots goed hoor! Veel hangt natuurlijk af van het feit, of er in het gemeentehuis ook een uitgebreidere ceremonie wordt gehouden, met teksten of muziek, maar meestal is dat niet het geval denk ik, als je ook voor de kerk trouwt.Groetjes!
hallo,trouwen voor de wet duurt 15min tot een half uur,niet langer.Het ligt van gemeente tot gemeente.in Neerpelt duurt het 15mingroetjes ilse
Hallo,ik denk dat een uur wel voldoende moet zijn. Maar dit hangt vooral af van de afstand tussen gemeentehuis en kerk. Groetjes,Lisa 13-09-2008
hey,bij ons was de burgerlijke trouw om 13.45 u. en de kerkelijke trouw om 14 u. 30. De burgerlijke plechtigheid duurde amper een kwartier maar er werd wel een glaasje schuimwijn aangeboden door de gemeente en dat neemt natuurlijk wel wat tijd. Best dus navragen of de gemeente iets aanbiedt. Gemeentehuis en kerk bevonden zich vlakbij.groetjes,Mieke38 dagen gehuwd
Hey Peggy,Wij hebben ervoor gekozen om te trouwen voor de Kerk om 14u. Voor de wet zal dit waarschijnlijk rond 11u of 11u30 zijn. Op die manier hebben we nog even tijd om tussendoor nog iets te eten. Een gevulde maag is belangrijk voor al die 'glaasjes' erna. Gemeente, Kerk en huis van mijn ouders zijn allen op 500m afstand dus daar hebben we wel het voordeel. Theoretisch is een uur tussen mogelijk, maar ik vind het toch leuk wat meer tijd tussen te hebben. Volgens mij is dat ook leuk voor de naaste familie die alles meedoen, even een familiaal moment vooraleer alle andere genodigden komen...groetjes,Sarah