Terug naar overzicht
Je kan dit zeker doen.Ik dacht eerst dat dit dan een beetje raar gaat zijn als op een gegeven moment de helft 'moet' vertrekken en de andere helft 'mag' blijven. Aan de andere kant heb ik dat al wel eens meegemaakt en het viel wel mee. De receptie-gasten kregen een hint dat het tijd was om te vertrekken doordat ze aan het einde van de receptie met kleine dessertjes rond kwamen. Dat was wel leuk, maar ik had dus als 'avondfeest-gast' ook al meegegeten van die dessertjes en besefte pas achteraf dat ik vlak erna aan tafel moest. Nu ja, da's ook geen drama, he.Ik weet niet of je schrik moet hebben dat er niemand meer naar de viering gaat komen als je het niet zo doet. Als wij wat verder weg naar een huwelijk mogen komen, gaan we gewoon met een hoop in het cafe naast de kerk zitten tot het tijd is.Groetjes!
Hoi Karlien,Bij ons hetzelfde geval, mijn familie en vrienden kwamen van ver en 'k wou geen gat tussen de viering en het feest.We zijn om 14u30 voor de kerk getrouwd, van 16u tot 18u receptie voor iedereen die was uitgenodigd voor het eten + nog een paar "verplichtingen" zoals kennisen van onze ouders etc; om 19u eten en om 21u30 dansfeest met nog wat genodigden.(dat uurtje tussen receptie en eten vliegt voorbij)Ik denk niet dat 1 receptie voor iedereen echt duurder is dan een receptie gevolg door nog een kleine receptie voor de avondgasten (hetgeen dan meestal gedaan wordt)Onze traiteur raadde ons aan om 8 hapjes per persoon voor de receptie te rekenen aangezien de meeste daarna nog eten en dat was meer dan genoeg.Persoonlijk vind ik dit leuker dan naar een misviering gaan en dan 3u met uw duimen draaien en wachten tot het avondfeest. Als je uit de buurt bent is dat geen probleem maar als je de streek niet kent dan kan dat heel vervelend zijn.En zoals je zegt, mensen doen dan misschien de moeite niet om naar de viering te komen.Dus ik zou doen als je zegt en alles vlot achter elkaar laten verlopen.GroetjesKristel
hallo,wij hebben het zelfde probleem, de familie van mijn vriend is ook van verder weg.. wij laten hen gewoon naar de receptie komen en naar het avondfeest. Mijn familie en vrienden komen dan enkel naar het avondfeest. Iedereen zal dat wel begrijpen, het is nu eenmaal niet makkelijk om te schipperen en ja, de kosten kunnen anders enorm hoog oplopen, en naar mijn gevoel verdwijnt dan de bedoeling van de receptie en het avondfeest.Doe gewoon waar je je zelf gemakkelijk bij voelt;Succes
Wij doen de huwelijksviering bij de fesstzaal, daarna mag iedereen van de genodigden naar de receptie en vervolgens naar het diner. Onze persoonklijke mening is dat wij op onze trouw enkel de mensen zullen vragen die voor ons belangrijk zijn (zo'n 80 personen) en die blijven dan ook voor de ganse avond. Ons voordeel is wel dat wij amper verplichtingen hebben en er dus geen personen om die redenen "moeten" uitgenodigd worden. Wat de collega's van het werk betreft: die wonen ver en verspreid over gans België, dus zullen we beiden een kleine receptie op kantoor geven.
Hallo,Bij ons komt de familie enkel naar het avondfeest en zitten wij dus met een 'gat'. Nu ja, een tante van mij heeft al aangeboden om de familie langs haar kant bij haar thuis uit te nodigen (da's niet zo ver), voor de rest weet ik het niet... van mijn vriendinnen ben ik vrij zeker dat ze, ondanks de afstand, wel naar de mis zullen komen, van mijn neven en nichten weet ik het niet... maar anders werd het zo duur!Anderzijds ben ik begin augustus naar een trouw geweest waar de receptie om 18u begon voor iedereen. Om 20.00 werden de avondgenodigden aan tafel gevraagd en was het voor de anderen dus tijd om op te stappen. Wij kregen dan ook geen voorgerecht meer (receptie gold als een soort voorgerechtenbuffet) en dat was zeker geen probleem! Persoonlijk vond ik dit wel goed gevonden omdat je zo maar een keer handjes moet schudden en moet kussen:-)GroetjesCaroline
hey KarlienWij hebben ook wat familie die van verder komt.Op ons feest zou het normaal zo moeten gaan:De receptie dient voor collega's en kennissen, maar ook de dichte familieleden die heel de dag eigenlijk meegaan zijn daarop aanwezig.Dus eigenlijk zijn er buiten die vijftiental dichte familieledene getugien geen andere genodigden van het feest op de receptie.Wij hebben voor de genodigden een aparte receptie (of noem het apperitief?) voor het eten.Ik zou zeggen: praat er zeker eens met de feestzaal over.Het is de man van onze feestzaal die zei dat de dichte familieleden heel de avond aanwezig waren en slecht 1 receptiekost moeten betalen.