Nu Online
Momenteel zijn er 29 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

HUWELIJKSREIS 1 JAAR NADIEN

  3-9-2007 12:02:18
Dag bruidjes,

Wij hadden enkele droombestemmingen in ons hoofd voor onze huwelijksreis: Jamaica, Mexico, Cuba, ...
Wij trouwen op 09/08/08 en zouden enkele dagen nadien vertrekken.
Nu hebben we al verschillende jaren gehoord dat deze gebieden in augustus problemen hebben met orkanen.
We moeten tijdens de schoolvakanties gaan en willen minstens 15 dagen gaan, dus onze huwelijksreis zou in juli of augustus moeten plaatsvinden.
In juli hoor je eigelijk niet zoveel over orkanen.
Nu dachten we eraan om misschien onze huwelijkreis uit te stellen tot juli 2009 en in augustus 2008 naar Turkije ofzo te gaan.
Nu was mijn vraag: kunnen we dan in juli 2009 nog genieten van de voordelen van een honeymoon? Wat moet je laten zien als bewijs bij het boeken? ...

Weet iemand hiet meer over?
Misschien mensen op het forum die in een reisbureau werken?

Groetjes, Sophie

Sophie
9-8-2008
Meld misbruik



Reacties: 6 | Gelezen: 663


Sylvie

 Meld misbruik3-9-2007 12:12:13

Hey Sophie,

Alles verschilt van hotel tot hotel, maar in de meeste kan je tussen 3 à 6 maanden na je huwelijk nog op huwelijksreis vertrekken op vertoon van je huwelijkscontract.
Een jaar nadien heb 'k tot nu toe nog niet meegemaakt en 'k denk ook niet dat dit mogelijk is, om dan nog te genieten van de huwelijksvoordelen.

Groetjes,

Sylvie



Mieke
22-9-2007
 Meld misbruik3-9-2007 12:29:59

ela

een jaar na je trouw heb je de voordelen niet meer, das logisch he want dan zou je 2 keer kunnen genieten van de voordelen, het jaar zelf en het jaar erna. Maar zoveel voordelen zijn daar nu ook weer niet bij he.

succes
Mieke
22/09/07



Elke
13-10-2007
 Meld misbruik3-9-2007 12:30:55

Hey Sophie,

Toen ik enkele dagen geleden het reisbureau binnen stapte was er voor mij een koppel dat (omwille van omstandigheden) nu een huwelijksreis wou boeken, terwijl ze vorig jaar al getrouwd waren. De verantwoordelijke van het reisbureau heeft heel wat boeken bekeken en telefoons gedaan, maar de meeste aanvaarden een koppel tot max 6 maand na hun huwelijk voor de huwelijksvoorwaarden.

(dit koppel had dus niets gevonden)

Elke



sandra
22-9-2007
 Meld misbruik3-9-2007 15:26:30

Heb net eens gevraagd aan mijn schoonzus, die werkt in een reisbureau... ze zegt dat de meeste hotels de voordelen geven tot 6 maanden na je huwelijk. meestal wordt een kopietje van je akte gevraagd.

Dat er vaak in die landen in augustus en september orkanen en stormen en dergelijke zijn klopt als een bus! oppassen dus, een goed idee om dan toch het jaar nadien te gaan en veilig te spelen!



Sissi
26-5-2007
 Meld misbruik3-9-2007 17:33:46

Hey,

Ik dacht ook dat het tot 6 maand na het huwelijk is.

Het hangt er wel vanaf waar je boekt want onze korting was groter met het vroegboekvoordeel dan met de honeymoonkorting (naar Jamaica) en ze waren niet cumuleerbaar. Wij hebben dus geen gebruik van gemaakt van het honeymoonvoordeel.

Groetjes, Sissi
(100 dagen getrouwd)



Martine
1-9-2007
 Meld misbruik5-9-2007 10:28:41

Tip

Als je dan toch in een schoolvakantie moet gaan, waarom neem je dan niet die met kerstmis. Dan is het zeer goed weer het het Caraibisch gebied !!!


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums