Nu Online
Momenteel zijn er 188 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

samen of apart slapen?

21-7-2007 18:35:37
Hoi bruiden, even een enquête: wie slaapt er de avond voor de trouw bij haar ouders, wie blijft samen met zijn toekomstige thuis (als jullie al samenwonen zoals wij). Ik was eerst van plan het op de traditionele manier te doen maar mijn vriend wil er liever samen een gezellige avond van maken voor de drukte losbarst. Wat denken jullie? Merci! Lien

Lien
28-7-2007
Meld misbruik

Reacties: 27 | Gelezen: 663

evy
1-3-2009
 Meld misbruik21-7-2007 18:54:19

Ik ga bij mijn ouders slapen. 'k Weet wel nog niet of ik ons zoontje meeneem of bij de papa laat...

evelien
17-5-2008
 Meld misbruik21-7-2007 19:37:46

hej lien,
wij waren ee te slapen,eerst van plan om apart te slapen maar zien dat eigenlijk niet zitten, dus we slapen samen, en s'morgens ga ik naar mijn ouders waar de bruidegom mij dan een paar uurtjes later komt halen
veel succes
evelien

mieke
7-7-2007
 Meld misbruik21-7-2007 19:43:05

Wij gingen apart slapen maar uiteindelijk niet gedaan, als je al anderhalf jaar iedere dag samenslaapt vond ik het maar belachelijk om apart te slapen.

's morgens is hij naar zijn ouderlijke thuis gegaan en hem daar klaargemaakt en mij komen ophalen.

groetjes

Edith
8-9-2007
 Meld misbruik21-7-2007 19:52:02

hoi,
wij wonen al een jaar samen, omdat het bij mijn ouders nogal klein is blijf ik in ons huis slapen en gaat hij bij zijn ouders slapen, vind ik wel romantisch en spannend!

Sissi
26-5-2007
 Meld misbruik21-7-2007 20:12:39

Hey,

Ik vond het toch tof om voor één keer terug apart te slapen ook al wonen we al even samen.
De magie als je elkaar dan 's ochtends ziet is des te groter.

Groetjes, Sissi
(56 dagen getrouwd)

Wendy
27-7-2007
 Meld misbruik21-7-2007 20:31:36

Wij slapen samen en smorgens vertrek ik vroeg naar de kapper en mijn ouders, hij blijft nog even liggen dan ;-)

saskia
7-9-2007
 Meld misbruik21-7-2007 20:43:57

hey

wij hebben ook gewoon samen geslapen. de avond ervoor hebben we de laatste zaken naar de feestzaal gebracht en zijn we iets gaan eten. nadien nog even gezellig tv gekeken, nog een beetje opgeruimd want s middags kwam er ongeveer dertig man naar hier en daarna samen nog een bad genomen en dan lekker ontspannen in bad.
ik zou zeggen maak er een rustige avond van als je dat ziet zitten zelf... moet ook wel zeggen dat wij geen enkele traditie toegepast hebben...

groetjes
sas

Caroline
15-9-2007
 Meld misbruik21-7-2007 22:07:37

Hoi,
Wij blijven ook samen... maar da's ook wel uit praktische overwegingen. Mijn ouders zijn gescheiden en wonen in Brugge terwijl wij in Gent wonen... iedereen komt ook naar ons. Maar we gaan er met ons beiden een rustige, hopelijk ontspannende avond van maken.
Het leek mij anders ook wel iets om voor een nachtje terug bij mijn mama te gaan slapen, maar ja, alles was nu al anders geregeld:-)
Groetjes

Isabel
11-8-2007
 Meld misbruik21-7-2007 23:29:02

Hallo,

ik ga bij mijn ouders slapen. Wij wonen ook al enkele jaren samen en mijn ouders wonen om de hoek maar toch kiezen wij om apart te slapen. Dat maakt het moment dat we elkaar terug zien nog specialer.Maar ik doe het ook voor mijn ouders omdat ik hen een laatste avond samen met hun dochter voor zo'n grote dag gun. Mijn ouders kijken daar ook enorm naar uit. Mijn mama kocht zelfs een nieuwe lattenbodem voor op mijn oude éénpersoonsbed voor die ene nacht. Ze vertelde me dat ik er dan de eerst en laatste nacht zou op slapen en het bed dan nadien voor haar kleinkindjes zal zijn. Ik vond dit wel heel mooi. Mijn verloofde kiest ervoor om na de schieting bij ons thuis op zijn eentje op zijn gemak te zijn.

Groetjes,
Isabel
110807

kim
26-4-2008
 Meld misbruik22-7-2007 9:56:07

wij wonen nog niet samen, dus bij mij is het logisch, ik slaap thuis bij mij ouders waar ik nog steeds woon, en mijn toekomstige slaapt ook thuis bij zijn ouders...

Klaartje
28-7-2007
 Meld misbruik22-7-2007 10:36:44

Wij slapen 's nachts nog samen omdat we dan nog heel goed kunnen slapen in ons eigen bedje. Mijn ouders zijn zopas in april uit elkaar gegaan (perfecte timing zeg ik dan) en ik zou dus op een luchtmatras of veldbedje moeten slapen. En op zo'n belangrijke nacht waar je toch op z'n minst een paar uurtjes goed wil doorslapen, is een goed bed een must. Daarom blijven we 's nachts gewoon nog bij ons thuis slapen. 's Morgens vertrekt mijn vriend dan naar zijn ouders om de hoek, waar alle mannen samen komen. Alle vrouwen komen naar mij toe. Zo kunnen alle mannen hun vrouwen officieel komen 'ophalen'.

groetjes,

Klaartje
28/7/2007

An
16-6-2007
 Meld misbruik22-7-2007 10:37:26

Wij wonen ook samen en toch ben ik thuis gaan slapen. Het heeft echt iets,het moeten wachten smorgens op je bruidegom, echt, dan voel je zo'n beetje terug die spanning zoals helemaal in het begin :) als hij voor de eerste malen bij je thuiskwam :) Kzou het niet anders doen.

Tania
3-5-2008
 Meld misbruik22-7-2007 10:43:40

Hey,

Wij gaan ook samen slapen. Sowieso word ik helemaal zot denk ik als ik niet bij hem kan slapen, ik ga zo al nerveus genoeg zijn, en dan nog eens ergens anders zonder hem... nee dank u lol. Plus bij mijn ouders slapen zou niet gaan omdat ik naar de kapper ga in de buurt van waar zijn ouders wonen (een heel eind van bij mijn ouders vandaan), dus dan zou ik al praktisch gezien bij zijn ouders moeten gaan slapen.
Wat betreft het spannende, ik vrees dat ik het zo al spannend genoeg zal vinden, en ik ga 's ochtends waarschijnlijk ook naar de kapper toe, ondertussen maakt hij zich klaar, en dan kom ik terug, ga meteen naar boven om mij aan te kleden, en dan zien we mekaar ook niet. Ik kom dan van de trap naar beneden waar hij op mij wacht. Zo hebben we ook wel een mooi moment denk ik, zonder dat hij komt aanbellen etc. Enfin, dat is een voorlopige planning he!

Veel succes er nog mee,

Groetjes,
Tania

PS: Moet er wel bij zeggen dat wij niet voor de kerk trouwen, sommigen willen daarvoor meer die traditie in ere houden denk ik, van nog een nacht bij de ouders te slapen...

Kirsten
9-6-2007
 Meld misbruik22-7-2007 11:03:51

Hey,

Ik ben bij mijn ouders gaan slapen en hij is (uit praktische overwegingen) bij zijn ouders gaan slapen.

Ik moet zeggen dat het toch magisch is als je elkaar pas ziet wanneer hij je komt ophalen. Ik had het niet anders willen doen.

Groetjes
Kirsten
09/06/2007
www.kirstenchristoph.bruiloftsite.nl

annemie
4-8-2007
 Meld misbruik22-7-2007 11:28:23

wij slapen samen omdat ik anders toch niet zo goed slaap. 's Morgens komen mijn ouders en een vriendin om mij klaar te maken, mijn aanstaande gaat zich klaarmaken bij vrienden in de buurt en komt dan naar ons thuis.

Natacha B

Meld misbruik22-7-2007 11:49:38

Wij blijven samen slapen. We zullen dan meer dan anderhalf jaar samenwonen en ik vind het nu al moeilijk om zonder hem in slaap te vallen soms. Alle huizen staan ook nogal ver uiteen (Menen - Kortrijk - Torhout), dus vind ik het een beetje gekketoerenwerk ...
Misschien erbij vertellen dat we niet echt aan tradities zijn en enkel wettelijk trouwen.

Wendy
5-7-2008
 Meld misbruik22-7-2007 12:10:17

Wij gaan de nacht voor ons huwelijk samen slapen, 's morgens komen mijn ouders en broer naar ons thuis om hen klaar te maken en mij te helpen. Mijn aanstaande gaat 's morgens naar zijn ouders om hem klaar te maken en dan komt hij om mij op te pikken. Wij gaan dan al 7 jaar samenwonen en voor ons kindje is het ook leuk dat we samen zijn.
Groetjes, Lorenzo, Wendy en kleine Britt

Elke
13-10-2007
 Meld misbruik22-7-2007 12:39:38

Ook wij gaan de laatste nacht in ons eigen appartementje samen doorbrengen. Ik ga waarschijnlijk vrij zenuwachtig zijn, en heb hem dan toch graag bij mij. Aangezien het bij ons wel vrij klein is, en het toch mooier is foto's van een huis met tuin te hebben, ga ik nadien bij mijn ouders om me klaar te maken (is om de hoek).

Elke

vicky
24-5-2008
 Meld misbruik22-7-2007 14:13:16

wij wonen samen en hebben al 2 kindjes
de avond voor het huwelijk gaan we nog een s samen naar sauna, stoombad ... en dan gaat mijn vriend naar zijn ouders
ik blijf thuis met de kindjes
het lijkt me ook allemaal magischer
ook mijn ouders zullen hier waarschijnlijk komen slapen,zo hopen we op een vlot verloop

Kim
7-7-2007
 Meld misbruik22-7-2007 16:43:36

Hey, wij zijn net getrouwd op 07-07-07. Wij wonen samen. Mijn man was thuis gaan slapen zodat ik mijn vertrouwde omgeving naast mij had. SLECHT IDEE, gevolg: 3u geslapen omdat ik hem echt miste en kapot de dag erachter. Goede tip: slaap samen, je slaapt veel beter, je bent gerust en zorg gewoon de dag erachter dat jij of je toekomstige ergens anders zich laat klaarmaken. Als je samenwoont, zegt de traditie wel dat de man naar huis moet gaan en de bruid in de woonst mag blijven, daar komt hij je ook ophalen.

Groetjes Kim

Marianne

Meld misbruik22-7-2007 17:15:12

Wij wonen ook al 2 jaar samen en toch ga ik bij mijn ouders slapen. Ik vind dat wel leuk. Aan de slaapkwaliteit gaat het weinig veranderen voor ons denk ik. We hebben al apart geslapen als ik in het ziekenhuis lag of hij met vrienden ging fietsen in de Alpen en dat was geen probleem. Ons appartement is toch te klein om ons samen klaar te maken en het zou niet lukken om elkaar pas "helemaal af" te zien. Ik ga bij mijn ouders slapen, in hun appartementsgebouw zit ook een kapper. Daarna rijden we naar het huis van zijn ouders ( anders moet iedereen naar mijn ouders komen en dat is uit de richting, en het is ook mooier voor foto's ). Zijn moeder, die mee mijn kleed is gaan kiezen, laat mij dan binnen zonder dat iemand me ziet en dan komt hij mij daar "halen".

Els
18-8-2007
 Meld misbruik22-7-2007 21:07:28

Wij wonen al 4 jaar samen en gaan de nacht voor het huwelijk beide terug thuis slapen. Ik slaap beter alleen en verwacht dat de ontmoeting des te leuker zal zijn zo.
Doei

Katrien
18-8-2007
 Meld misbruik22-7-2007 23:34:16

Wij wonen 4 jaar samen en ik ga de avond voor het huwelijk terug bij mijn ouders slapen. Mijn vriend blijft in ons huis en komt mij 's morgens (hopelijk:-)) oppikken.

Groetjes Katrien

Lieve
1-9-2006
 Meld misbruik23-7-2007 9:06:34

Hey,

Wij woonden al zeven jaar samen toen we trouwden, maar ik vond het echt plezant om de traditie in ere te houden en bij mijn ouders te gaan slapen. Mijn beste vriendin is ook gekomen en we hebben samen in één groot bed geslapen, een echte meidenavond. We hebben samen met mijn ouders staan dansen en veel lol gehad, en de volgende morgen hebben mijn vriendin en de mama’s mij helpen klaarmaken. Echt gezellig.

Ik heb slechts een paar uur geslapen, maar sowiezo zou ik die nacht niet veel geslapen hebben van de zenuwen. De adrenaline van de grote dag heeft ervoor gezorgd dat ik daar geen seconde last van had. Het wachten op mijn ventje was spannend, maar van zodra die deur open ging, viel alle spanning van mij af. Ik zou het zeker opnieuw doen op deze manier.

Groetjes,
Lieve

evelien
8-12-2007
 Meld misbruik23-7-2007 10:33:08

Hey,

wij gaan ook samen slapen in ons eigen huisje omdat ik nu al weet dat ik heel moeilijk kan slapen als hij er niet is om een arm rond mij te leggen :-)
Hij gaat 's morgens naar zijn ouders, maakt zich daar klaar; Ik blijf in ons huisje, maak me klaar en hij pikt me op. We denken erover om de avond ervoor een saunatje mee te pikken of zo, zodat we ons helemaal ontstresst voelen.

Een leuke nacht toegewenst iedereen!!!

Evelien x

Lies
27-10-2007
 Meld misbruik23-7-2007 11:12:13

Hey,

Wij wonen samen voor onze job in Amsterdam. We moeten dus sowieso wel terug thuis gaan slapen, want we trouwen in Belgie. Ook al trouwen we niet voor de wet, toch hebben we er voor gekozen om bepaalde tradities wel in eer te houden. Zo gaat hij dus de avond voor het huwelijk bij hem thuis slapen en ik bij mijn ouders. De mensen uit zijn regio verzamelen bij hem, mensen uit mijn omgeving komen naar mijn ouders. Hij komt mij dan thuis ophalen.

Groetjes

Lies

Katleen
8-9-2007
 Meld misbruik23-7-2007 13:13:40

Hoi, wij zijn ondertussen ook al 5 jaar samen en wonen +/- 4 jaar samen toch ga ik de avond voordien ook bij mijn ouders slapen. Mijn zus die alleen woont komt dan ook terug bij mijn ouders zodat we voor de laatste keer nog eens allemaal samen zijn :-))). Mijn ventje slaapt in ons appartement en komt mij bij mijn ouders 's morgens oppikken nadat hij zijn mama en zijn getuigen gaan oppikken is. Groetjes

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...