Nu Online
Momenteel zijn er 83 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

KLEDING BRUIDSKINDJES

  17-7-2007 10:56:28
Hallo,

Wij hebben 3 bruidskindjes, 1 jongen en 2 meisjes. Wij hadden graag samen met de ouders van de kindjes de kleertjes gaan kiezen, zodat de meisjes hetzelfde hebben en de jongen iets bijpassend.
Is het gebruikelijk dat wij die kleren betalen, of betalen de ouders deze zelf (anders moesten ze hun kindjes immers ook in 't nieuw zetten)
Hoe doen jullie dat?
(3 kindjes van top tot teen in 't nieuw zetten is een dure grap)

Groetjes, Sophie

Sophie
9-8-2008
Meld misbruik



Reacties: 9 | Gelezen: 1496


Evy
1-9-2007
 Meld misbruik17-7-2007 11:24:45

Hallo Sophie,

Wij hebben eveneens drie bruidskondjes (2 meisjes en 1 jongen) en hebben kleding alsook schoenen zelf betaald. Bij ons is dat de gewoonte. Is inderdaad een kostelijke zaak ;o) Heb geluk gehad dat het nog solden is maar al bij al komt het toch nog op zo'n 700 euro.

groetjes,
evy



Katrien
18-8-2007
 Meld misbruik17-7-2007 11:54:44

Hoi,

Wij hebben dit niet betaald, de ouders volledig. Zij beslisten dan ook wel mee wat het juist werd...mijn zus heeft namelijk een duurdere smaak dan ik...
Bij ons konden de jongens wel niet hetzelfde omdat de leeftijd te ver uit elkaar lag. Ze zijn dan wel beiden in kaki-wit en linnen. Het meisje draagt haar witte communiekleren (heeft haar 1e communie gedaan). Vermits we maar 1 meisje hebben was dit geen probleem.
Wij hebben dan wel (dit weten de kindjes nog niet) bruidsberen (jongens bruidegom, meisje bruid) gekocht voor hun en voor s'avonds op het feest heb ik nog boekjes enzo.
Veel succes!

Groetjes,
Katrien
www.dirkenkatrien.bruiloftsite.nl



Rebecca
11-8-2007
 Meld misbruik17-7-2007 12:01:49

Hoi Sophie

Wij hebben ook 3 kindjes. 2 jongens en 1 meisje. Het zijn de 3 kindjes van mijn nicht. Ik heb haar gezegd dat ik alles wel zou betalen, omdat ik hen gevraagd heb om bruidskindjes te zijn, maar mijn nicht stond erop om het zelf te betalen.
Ik moet er wel bijzeggen dat wij geen echte dure kleren kopen, maar gewoon goedkope, maar toch mooie kleedjes van de C&A en schoenen van Shoe Discount of zo. De kleedjes kwamen rond de +/- 100 Euro. De schoentjes moeten we nog kopen.

Ik denk dat je dit met de ouders best kan overeenkomen.

Groetjes
Rebecca
11.08.07



Katleen
6-9-2008
 Meld misbruik17-7-2007 12:03:14

Beste Sophie,

Wij trouwen in september 2008 en om onze budgetplanning te maken heb ik over de kledij van de bruidskindjes gewoon even mijn broer en zus hun idee gevraagd. Zij vinden dat wij dat niet hoeven te betalen.
Vraag het dus gewoon even aan de ouders van de bruidskindjes...

Katleen



Lies
27-10-2007
 Meld misbruik17-7-2007 12:30:09

Hey Sophie,

In principe, als je kindjes uitnodigt om bruidskindjes te zijn, moet jij wel de kleertjes betalen. Stellen de ouders niet zelf voor om het zelf te betalen, dan kan je hen eigenlijk ook moeilijk verplichten om dat te doen. Al bij al hebben zij er niet voor gekozen dat hun kindjes bruidskindjes zijn, dus mogen ze ook niet onverwachts daarvoor op kosten gejaagd worden vind ik. Het voordeel er van is dat je dan wel helemaal je zin kan doenmet de kleding. Je moet minder rekening houden met 'ze moeten het achteraf nog kunnen dargen', tenzij je dat zelf heel belangrijk vindt.
Bij ons kopen ze de schoentjes wel zelf. Dat scheelt natuurlijk ook wel veel.

Groetjes

Lies



Caroline
15-9-2007
 Meld misbruik17-7-2007 13:20:43

Zoals hieronder al werd gezegd, vind ik ook dat het bruidskoppel dit moet betalen... uiteindelijk hebben die ouders niet gevraagd dat hun kindje bruidskindje zou zijn, willen jullie een bepaalde stijl enz. eigenlijk vind ik dat voor alles: ook als je de mannen uit de suite vraagt om hetzelfde kostuum te dragen...
Fin, da's mijn mening, uiteindelijk moeten jullie doen waar jullie je het beste bij voelen.
Groetjes
Caroline



Wendy

 Meld misbruik18-7-2007 12:35:57

Wij hadden de kleertjes voor onze bruidskindjes betaald, maar wel gevraagd of de ouders wilden kijken voor schoenen die erbij pasten, die hebben we dus niet betaald.
In Desselgem (WVlen) is er een fabriekswinkel, Alfabri, die kleren verkoopt van vorig jaar aan sterk verminderde prijzen en er zitten prachtige dingen tussen (merk Gymp). Wij hebben daar alles gekocht.

Groetjes
Wendy



Els
22-9-2007
 Meld misbruik18-7-2007 15:14:50

Wij hebben de kleding en de schoenen voor onze 2 meisjes ook betaald maar zijn wel gaan shoppen bij C&A. De kleding was € 50 meisje en de schoenen € 42 (in solden aan 60%) Maar zo waren we zeker dat wij het mooi vonden én dat het hetzelfde was...

Els
22/09/07
elsenstijn.trouwen.com



Sofie

 Meld misbruik30-7-2007 14:30:24

Wij betalen de kledij en schoenen ook zelf, 1 van de 2 bruidskindjes is wel ons eigen dochtertje. Ik heb gewoon 2 kleedjes gekocht met bijpassend bolero in een gewone kinderwinkel voor zo'n 80Euro/kind. Schoentjes in solden gekocht aan 25Euro/paar (wel veel korting gehad, aangezien het de laatste paren waren). Vooral in collectie van voorjaar zijn passende kleertjes te vinden voor feestelijkheden, vooral qua kleur dan.

Sofie


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...