Nu Online
Momenteel zijn er 235 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Het wordt alleen maar erger!

12-7-2007 15:23:54
Eerst doet mijn schoonmoeder moeilijk, en nu hoor ik hier net dat een neef van mijn vriend ook gaat trouwen.

Nu op zich geen probleem he. Maar dat was een neef die altijd luid riep dat hij nooit ging trouwen en dat het hem allemaal niet interesseerde en... Verder was hij ook heel erg cynisch over ons huwelijk.

En wanneer trouwen ze: 21 september, een dikke maand VOOR ons!
En waarom 'van moetens'. Dat is daar een heel katholiek gezinnetje, ze is zwanger, dus moeten ze trouwen. Iedereen in de familie weet dat blijkbaar al en het is ook 'ongepland en ongewenst' zoals die neef het zelf zegt.

Nu op zich vind ik dat al grof: ze trouwen omdat het in die familie een schande is om een kindje te krijgen zonder getrouwd te zijn, maar ze gaan wel aan iedereen vertellen dat ze zwanger is en tegen september is ze 5 maand, dus dat steek je ook niet zomaar weg.

Ik vind het echt gemeen dat ze nu ineens nog voor ons gaan trouwen!

En nog groffer: een zus van die neef probeert al jaren -zonder succes- zwanger te geraken. Ze had al verteld dat ze toch hoopte om voor haar veel jongere broers een kindje te krijgen. Nu is haar jongste broer zijn vriendin dus in verwachting en tegen iedereen die het wil horen vertellen ze dat het toch wel ongepland was. Da's nog een slag in het gezicht van die zus bij!

Ik begrijp de mensen toch soms niet hoor.

Groetjes

Lies
(die nu wel heeeeeeeel ambetant rondloopt)

Lies
27-10-2007
Meld misbruik

Reacties: 2 | Gelezen: 251

Wendy

Meld misbruik12-7-2007 17:37:24

Lies, Ik doe er niet om maar dit is ook een beetje herkenbaar.
Toen wij vorig jaar zeiden dat we wilden trouwen, wist ik dat dat aan ene kant pijnlijk ging zijn voor mijn ene zus die al 6 jaar samen is met haar vriend die niet wilde trouwen.
Een week na onze melding heeft hij haar echter ook ten huwelijk gevraagd.
Nu, ik gunde het die zus méér dan een beetje want ze wilde het al zo lang. Bovendien vond ik het ook niet erg omdat de timing goed meeviel: wij trouwden vorig jaar 19 mei voor de wet, dit jaar 19 mei voor de kerk en zij zijn de 22e september getrouwd (enkel wet).

Maar mijn andere zus kwam twee weken later ineens ook af 'dat ze ging trouwen'. Heel belachelijk, haar vriend en zij waren amper 8 maanden samen maar blijkbaar had ze hem ook halvelings wijsgemaakt dat ze misschien zwanger was of zo. Resultaat: zij zijn getrouwd 9 juli, heel de trouw was één grote schertsvertoning en twee weken later stond ze alweer bij mijn ouders aan de deur.
Overmaat van ramp: in september, vlak voor de trouw van mijn andere zus, gingen zij en haar man het nog eens samen proberen met als gevolg dat ze op die trouw in september heel de avond ruzie zitten maken hebben. Héél leuk voor de zus die trouwde.

Intussen zijn ze trouwens al gescheiden maar bon, ik heb er mij vooral om geërgerd omdat ik wist dat het was om ons achter te doen.
Van mijn andere zus die het wel meende vond ik één ding heel stom: de avond dat wij het wilden vertellen aan mijn vaders kant van de familie, kwam zij af met het nieuws waardoor het precies was of wij de achterdoenders waren...

Groetjes

Wendy

PS. Misschien herkenbaar in de andere richting maar wij hebben ons kerkelijke trouw 'expres' twee weken voor een ander huwelijk van vrienden getimed omdat we wisten dat dat een hele chiqué trouw ging zijn (2 dokters... says it all) en we het heel erg gingen gevonden hebben dat de vrienden op onze trouw zelf alles zouden vergelijken met een chiquere trouw...

Lieve
1-9-2006
 Meld misbruik13-7-2007 11:03:24

Hey meisje,

het ziet er voor jou momenteel misschien een beetje zwart uit, maar geloof mij, binnenkort kan je dat allemaal beter relativeren en kan je er misschien wel om lachen.

Gewoon hoofd omhoog en je niet laten doen meid. Jouw dag mag niet verpest worden door zulke details.

Groetjes,
Lieve

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...