TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Anne
21-9-2007
|
12-7-2007 15:35:14
Hallo Lies,
Jij kan er dus blijkbaar ook niet van onderuit van het aspect "schoonmoederplaag". Hier is het net hetzelfde. De mijne deed altijd vriendelijk tegen mij tot we gaan zeggen zijn dat we gingen trouwen. Ze heeft alle argumenten naar bovengehaald om ons van gedacht doen te veranderen. En nu is het nog niet eens zeker dat ze komt ! De schoonzus heeft al verwittigd dat ze niet kwam .. leuk is ook anders voor mijn ventje hoor. Dus langs éne kant begrijp ik je ergernis van die kledij en dat ze ermee akkoord was enz .. maar langs de andere kant wees blij .. zij komt tenminste. Dat van je neef zou ik me belange niet aantrekken hoor .. als iedereen toch weet dat het van "moeten" is .. dan zal de sfeer er zeker anders aan toegaan dan bij jullie .. en zo hebben jullie eigenlijk al een goede oefening om te zien op wat je moet letten ;) Neem het allemaal positiever aan hoor, het is al zoveel werk op zijn eigen om alles te organiseren en iedereen tevreden te stellen dat je je nog moet ergeren aan de trouw van een ander. En wil schoonmama belachelijk doen, laat ze doen ..
Liefs Anne 21.09.07
|
|
Ilona
24-5-2008
|
12-7-2007 15:37:25
Hey Lies,
Dit soort verhaal heb ik hier al meerdere keren gehoord en ik kan het echt niet begrijpen hoe mensen opeens niet meer voor rede vatbaar zijn. Je schoonma moet iets anders kopen en daarmee basta! Wat maakt het uit of zij het het perfecte kleed vindt of niet? Is het dan HAAR trouwdag ofzo? Probeer misschien, iets te zeggen als: "ja, mooi kleed, maar als je weet wat al de rest gaat dragen, gaat dat nogal belachelijk zijn, de mensen gaan zich vragen stellen of jij niet degene bent die met je zoon wil trouwen". Vooral het woord belachelijk zou haar iets moeten doen inzien.
Over je andere verhaal over die zwangerschap, laat dat verhaal effe rusten, want ik denk dat je dit verkeerd bekijkt in de context. Er trouwen nog honderden koppels voor jou en er zullen er nog meer trouwen na jou. Waarom dit niet in de krant komt, of niet het belangrijkste is in de wereld, zelfs niet voor je familie? Omdat het JOUW belangrijkste dag is, en niemand heeft daar iets mee te maken. Het is niet omdat er mensen een maand eerder getrouwd zijn, dat dat jouw feest minder speciaal maakt he... Ongeplande zwangerschappen gebeuren nu eenmaal, en sommigen trouwen dan nog "van moetens", en het is nooit leuk voor iemand die geen kindjes kan krijgen om te horen over "ongepland en ongewenst", maar zo zit de wereld in elkaar.
Dus: proberen oplossen die boel met de schoonma en als je gekalmeerd bent effe nadenken over die situatie met de neef, en het zal er al allemaal veel beter uitzien!
Veel succes met je rode kleed!
|
|
Mieke
22-9-2007
|
12-7-2007 16:39:48
Dag Lies, Ik heb ook zo wat te houden met schoonouders. Nu zij weten niet wat kleur van kleed ik heb en wat mijn vriend heeft, aangezien zij zich niet voor de trouw interesseren. Schoonvader heeft tijd geleden wel gevraagd of mijn pa kostuum draagt. Heb gezegd van niet, maar wel gekleed, broek hemd en jas. Nu gaan we vorig weekend uitnodiging afgeven en zij heel fier te zeggen dat ze ook kleding voor trouw hebben. Schoonvader: een bruin linnen broek, oranje t-shirt met wit hem erover. Wil gewoon niet weten wat schoonmoeder heeft. Die gaan zo uit den boot vallen. Rest heeft idd zo grijze tinten. Wat bij elkaar past. en hij dan ORANJE (en het is echt ORANJE). Dus hou beetje mijn hart vast.
Mieke
|
|
Wendy
|
12-7-2007 17:26:55
In zekere zin herkenbaar. Ik had ook een schat van een schoonmoeder... en schoonzussen. Tot ineens ze afkwamen dat ze tóch kleren van Linea Rafaeli gekocht hadden, terwijl wij uitdrukkelijk gevraagd hadden zeker géén suitekledij te dragen. Maar volgens hen 'was het geen suitekledij'. (Natuurlijk, ik betaal ook meer dan 600 euro voor een outfit van Linea die geen suitekledij is).
Er viel echt niets tegenin te brengen want ja ze hadden het al besteld en zij wilden iets dragen waar ZIJ zich goed in voelden. Mijn ventje zag het probleem niet want hij zei als zij vonden dat het geen suitekledij was, het ook geen suitekledij was en tjah waar sta jij dan... Je hebt er niets meer aan te zeggen over je eigen trouw.
Ik ben er nog altijd kwaad om als ik eerlijk ben. Intussen is onze trouw al 2 maand gepasseerd maar toch als ik eraan terug denk grrrr. En als mijn schoonzus nu een keer klaagt dat ze blut is heb ik zoveel zin om iets lelijks te zeggen als 'dat ze het maar moet weten'.
I feel your pain...
Gjes Wendy www.wendy-jonathan.be
|
|
Peter
16-11-2007
|
12-7-2007 18:31:51
Hallo Lies, Die verhalen van die schoonmoeders zijn dan toch waar! Ik krijg hier al schrik... Aan de andere kant ben ik van mening dat vooral bruid en bruidegom bij elkaar moeten passen. Deze staan die dag centraal en daar kan geen roodbruin pakje van een grillige schoonmoeder aan!
|
|
Natacha B
|
12-7-2007 21:26:50
Mja, ergens snap ik jou wel als bruid. Je wil een perfect huwelijk en als het al kleur enzo al overeengekomen is, dan is het spijtig dat er plots iemand tegendraads doet.
Maar daarom alleen al trouw ik niet met suite etc. Ik en mijn toekomstige gaan wsl zelfs samen kledij kiezen, zodanig dat we ons goed in ons vel voelen en we weten van elkaar dat we t mooi vinden (ik zou het meteen aan zijn gezicht zien als t hem niet echt aanstaat en dat zou mijn dag beetje minder maken). Ik ga ook niet voor een dure echte trouwjurk ... De rest van de familie mag dus gaan zoals hij zelf wil. Ik denk dat er geeneen in jeans zal afkomen (en is dat zo, dan is dat maar zo). Zeker de dichte familie zal deftig genoeg zijn en of ze nu blauw, zwart, paars of zelfs wit dragen, dat kan me eigenlijk allemaal niet veel schelen ... Scheelt een hoop in zorgen ;)
|
|
Franciska
28-7-2007
|
13-7-2007 9:31:10
Dag Lies,
In het begin was ik er ook bang voor wat iedereen ging dragen in de suite, maar ik was niet van plan om bepaalde kleuren of lengtes van rokken op te leggen omdat ik ook niet graag heb dat ze dat bij mij doen. Mijn schoonmoeder heeft nu een jurk gekocht die eigenlijk helemaal niet in de mode is. Ik vond dat het nogal mee viel, maar mijn moeder was heel kritisch. Zij is een naaister en heeft haar kleren zelf gemaakt. De jurk van mijn schoonmoeder moest nog wat versmald worden dus mijn moeder heeft haar daarbij geholpen. Maar ik vind wel dat mijn schoonmoeder moet dragen waar ze zich goed in voelt en dat dat geld voor iedereen van de suite. Maar ik weet nu al dat mijn kant van de suite veel soberder zal zijn dan de kant van mijn man. Ik ga er niet van wakker liggen, want dan moet ik al helemaal niet meer in mijn bed gaan liggen :-) Anderzijds vind ik dat als je wel kleuren oplegt aan de suite dat ze zich daar aan moeten houden. Ik geef daar niet om, maar als jij daar wel om geeft, vind ik dat ze je wens moeten respecteren. Ik kan heel goed begrijpen dat je wil dat je dag perfect is en dat jij en je man in de belangstelling staan en niet je schoonmoeder. Nu, je zal sowieso in de belangstelling staan, ondanks het feit wat zij draagt. Maar toch zou ik het haar nog eens proberen duidelijk te maken. Als iedereen in crème en blauw gaat, zal ze er zeker bij afsteken. Maar jij zal alleszins prachtig zijn in je rode jurk.
Groetjes
|
|
Lies
27-10-2007
|
13-7-2007 9:37:38
Hey bruidjes,
Heel erg bedankt voor jullie reacties. Ik kan het nu al beter in perspectief zien, maar gisteren werd het allemaal even teveel. Ik heb het er met mijn schoonmoeder over gehad, ze blijft houden aan haar outfit. So be it. Al de rest gaat wel in creme en blauw, dus ze doet het zichzelf aan...
Ook bij het huwelijk van die neef (zie andere post) heb ik me neergelegd. Ik ben blij voor hen dat ze zwanger zijn. En ik heb zelfs een beetje medelijden met hen. Dat koppel was altijd al een beetje het zwarte schaap in de familie en dit gaat het niet verbeteren. Hopelijk wordt er niet teveel vergeleken tussen de twee feesten...
Bedankt voor jullie reacties!
Groetjes
Lies
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|