Terug naar overzicht
hoi hoi, wij trouwen in feb en zou graag in nov of dec stoppen met de pil en zou graag direct na ons huwelijk zwanger geraken maar weet ook niet of nov of dec dan op tijd is om met de pil te stoppen. mss moet ik al eerder stoppen?maar we zullen zien, we moeten er ons ook niet te zeer op focussen want dan lukt het meestal niet zeggen ze he!!gr dien
Amai is het echt zo dat dat half jaar duurt?Wat doet ge dan? Een half jaar met condoom, pfff :-) da vind ik maar niks...Of onveilig n half jaar?Groetjes,Nathalie07/07/07
Voor zover ik weet kan je na 1 cyclus zonder de pil zonder problemen en gevaren zwanger worden hoor. Het is de eerste keer dat ik hoor wat je 6 maanden zou moeten wachten. Lijkt me zeer zwaar overdreven eerlijk gezegd.
Mijn genacoloog zegt dat als je 1 keer je maandstonden hebt gehad (1 cyclus dus) dat je mag proberen.Dus 1 maand is volgens hem voldoende.Vermits ik al 8 jaar de pil neem zou het wel wat langer kunnen duren voordat ik terug in mijn gewone cyclus zit, maar dat is afwachten.Ik wacht gewoon tot na het huwelijk en dan stop ik met de pil.Veel succes!Katrienwww.dirkenkatrien.bruiloftsite.nl
Eigenlijk is dit heel persoonlijk, of liever, persoonsafhankelijk. Ik heb vriendinnen die gestopt zijn met de pil, nog één keer maandstonden en nadien niet meer (zwanger, zelfs bij één een tweeling) ... Een andere vriendin stopte met de pil en het duurde bijna 10 maand eer wanneer ze haar maandstonden terug had (niet zwanger!!!). Denk aan je 'pre-pil' tijd. Was je heel regelmatig of juist niet? enz. Je kan eventueel eens vragen in de familie (je mama, zus, schoonmama, ...) hoe 'snel' het bij hen gegaan is. Het is niet omdat je maar om de drie maand je maandstonden hebt dat je minder vruchtbaar bent... (of omgekeerd).Als je begint te proberen, kan je misschien ook best foliumzuur beginnen nemen. Dit is een stof die zwangere vrouwen nodig hebben.ivm werkzekerheid: Ik vond dit ook altijd heel belangrijk. Het is moeilijk een kind op te voeden in minder stabiele omstandigheden, maar als één van de twee vast werk heeft, dan vind ik het ook goed. Elke
Hallo, volgens mijn gynecologe kan je direct na het stoppen met de pil zwanger geraken. De kans op een tweeling is inderdaad wel wat groter, maar dat "risico" nemen wij er graag bij. Ik ben ook gestart met foliumzuur en neem nog een maand de pil. Veel succes, Amber
De tijd van dat vrouwen vlug zwanger zijn is voorbij.Wij zijn jaar bezig, ben 2 x zwanger geweest afgelopen jaar en 2 x miskraam. 7/7/7 trouwen we en normaal zou ik bevallen in juli, daarna zou het september zijn en nu is de kans dat ik niet zwanger zal mogen trouwen...Dus geef jullie één raad, als je kinderen wilt hou mij niks rekening, want je kan dit niet plannen, kindjes...groetjes
Dag Lene,Ik ga ook stoppen met de pil te nemen, nog voor we getrouwd zijn. Ik ben al eerder eens met de pil gestopt en toen duurde het iets meer dan 2 maanden voor mijn natuurlijke cyclus weer begonnen was. Mijn gynaecologe zei inderdaad dat het ook beter was om pas na 1 cyclus te proberen om zwanger te geraken.Ik begrijp dat je die vaste job belangrijk vindt. Zekerheid is altijd goed als je aan kindjes wil beginnen he. Juist opletten dat je niet in de problemen komt als je daar juist werkt en je bent al onmiddellijk zwanger... Sommige werkgevers durven daar moeilijk over doen!Groetjes en heel veel babysucces!Lies
hey,ik wou ook ff reageren... :)onze trouwdatum lag al meer dan een jaar vast toen we beslisten in oktober-november om met de pil te stoppen en dus de natuur zijn gangetje te laten gaan (wij wilden namelijk heel graag met een dik buikje trouwen).We hebben al een zoontje en toen was ik onmiddellijk zwanger & wat bleek begin december dat ik terug onmiddellijk zwanger was... Wij trouwen op 29 juni (binnen 11 dagjes) en op onze trouwdag zit ik in mijn 35ste week... Groetjes,evelien29 juni 2007
Heyla, Wij zijn ook al gestopt, maar nog supervoorzichtig! De kans op een zwangerschap zit er altijd in. Je kan onmogelijk vergelijken met anderen. Bij de een gaat dit snel en bij de ander duurt dit nu eenmaal langer. Het kan nooit kwaad om even voor je effectief een boeleke wilt maken te stoppen, zo geef je de kans aan je lichaam om te herstellen en je maandstonden op peil te krijgen. Het nadeel is natuurlijk wel dat er altijd een kans is dat je je maandstonden kunt hebben op je huwelijksdag... maar als de kinderwens groot genoeg is speelt dit laatste zeker geen parten, groetjes en succes!Jotje