Nu Online
Momenteel zijn er 233 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Start gebruik pil (Yasmin)

15-6-2007 9:04:19
Hey bruidjes,

Persoonlijk ben ik geen voorstander van het pilgebruik omdat het niet echt natuurlijk is maar toch ben ik sinds gisteren gestart met de pil Yasmin.
In het verleden (een 3-tal jaar geleden) heb ik ook al pogingen ondernomen om een pil te nemen, maar ik bleef bloedingen krijgen en had enorm last van hoofdpijn en pijnlijke borsten.
Ik liet de natuur dus zijn gang gaan en elke maand was ik altijd enkele dagen later. Zo begon ik ook te tellen voor mijn huwelijk: huwelijk op 1/09/07, vertrek huwelijksreis op 06/09/07. Als ik goed had gerekend zou ik zowel op onze trouw als op onze huwelijksreis maandstondenvrij zijn.
Altijd te laat... tot deze week!! Ik kreeg mijn regels 3 dagen te vroeg met als gevolg dat ik - indien ik de volgende maand op tijd of opnieuw te vroeg zou zijn ik zeker en vast mijn regels zou hebben tijdens onze huwelijksreis.

Ik dus naar de dokter om een voorschrift voor de pil. Thuis beginnen tellen en tot de conclusie gekomen dat ik met 1 strip te nemen niet zal toekomen en ze dan op 05/09/07 zou krijgen... Wat zeker en vast niet de bedoeling is! Om mijn maandstonden in een veilige zone te krijgen zou ik dus 2 strips achter elkaar nemen. Raden jullie dit aan aan iemand die net start met de pil?

Persoonlijk hoop ik dat de Yasmin-pil een positief effect heeft bij mij want dan kan ik ze misschien blijven nemen. Na een relatie van 5 jaar kan je niet met een condoom verder blijven gaan natuurlijk dus het zou wel leuk zijn :-)

Zijn er nog meisjes/vrouwen die deze pil nemen? Op internet zijn er veel positieve commentaren maar ook veel negatieve...

Ik zal er maar in geloven dat deze pil bij mij zal passen... Maar denk dat mijn lichaam weet dat ik er niet in geloof en bijgevolg ook nevenwerkingen zal hebben... Of ben ik een pessimistje? :-)

In elk geval, ik hoop dat iemand met raad kan geven want het enige wat ik wil is geen maandstonden op mijn trouw en mijn huwelijksreis!!!

Heel veel groetjes,

Els
31/08/07

Els
31-8-2007
Meld misbruik

Reacties: 13 | Gelezen: 440

Griet

Meld misbruik15-6-2007 9:22:02

Hoi,

Kijk anders eens op deze site: http://www.menstruatie.net/index.cfm/213 , daar staat er informatie over het uitstellen van jouw menstruatie. Je kan bvb in plaats van de pil ook een medicijn (primolut) nemen, hiermee kan de menstruatie ook worden uitgesteld.

Groetjes

Jenny
12-9-2008
 Meld misbruik15-6-2007 9:35:15

Hey Els,

Bel anders gewoon even naar je gyneacoloog met je vragen, die zal zeker kunnen helpen en dan ben je meteen gerust.

Ik neem de pil soms ook door om de maandstonden uit te stellen, maar ik neem ze al wel enkele jaren. Mijn gyneacoloog zegt dat dit absoluut geen kwaad kan.

Groetjes,
Jenny

Lies
27-10-2007
 Meld misbruik15-6-2007 9:49:24

Hey Els,

Ik neem de pil ook al jaren maar ik neem altijd 3 strips na elkaar en laat dan pas mijn regels er doorkomen, want ik heb er heel veel last van. Doornemen kan dus volgens mij ook geen kwaad, maar ik denk dat het in jouw geval echt wel een goed idee is om er eens met jouw gynaecoloog over te praten!

Veel succes alleszinds!

Lies

Isabel
1-9-2007
 Meld misbruik15-6-2007 10:16:40

Heel wat gelijkenissen... :-)
Ik trouw ook op 01/09/07, ik vertrek ook op 06/09/07 op huwelijksreis en ik neem ook Yasmine. De ene persoon is de andere niet, maar bij is het ook de eerste en enige pil die ik kan verdragen! Vroeger had ik altijd verschrikkelijk veel pijn van mijn maandstonden, bijna dagelijks hoofdpijn, ... Nu heb ik enkel nog hoofdpijn in de periode dat ik mijn regels heb. Sinds ik Yasmin neem loopt mijn hormonale winkel een pak beter. Wel neem ik ook (bijna) altijd 3 strips na elkaar.

Ik hoop dat deze pil voor jou even goed helpt! Alvast veel plezier op 1 september!!!

Isabel

marjolijn
11-8-2007
 Meld misbruik15-6-2007 10:51:52

Ik denk niet echt dat het aangeraden is om je pil al van de eerste maand door te nemen, maar daarvoor bel je inderdaad beter eens naar je gynaecoloog. Ik ben vroeger eens overgestapt naar yasmin, maar persoonlijk vond ik ze te zwaar en was ik er niet zo goed mee, maar het is zoals isabel zegt van persoon tot persoon afhankelijk.
Veel succes

an
28-7-2007
 Meld misbruik15-6-2007 11:19:56

Ik ben onlangs overgestapt op yasmin (daarvoor nam ik claudia). Ik ben er heel tevreden over. Ik heb daar helemaal niets van last van. Ik vind hem alleen vrij duur... (zeker in vergelijking met Claudia).

Franciska
28-7-2007
 Meld misbruik15-6-2007 11:36:49

Ik gebruik oo Yasmin en ben daar heel tevreden van. Ik vind wel dat mijn libido minder is dan vooraleer ik de pil nam. Ik neem nooit meer dan een strip na elkaar. Ik vind dat een pil al meer dan genoeg regelt, dat je dan zelf daar nog eens moet gaan ingrijpen. Wanneer je natuurlijk heel veel last hebt als je ongesteld bent, begrijp ik wel dat je meer dan een strip na elkaar neemt.

Tania
3-5-2008
 Meld misbruik15-6-2007 12:13:44

Hoi,

Je hoeft je om te beginnen al geen zorgen te maken dat een pil doornemen minder natuurlijk is. In tegenstelling tot wat je zou denken, is de pil stoppen en je regels laten doorkomen eigenlijk een meer onnatuurlijke ingreep, omdat je je hormonenhuishouding die door de pil geregeld wordt, even onderbreekt. Maar zoals je zegt, het lijkt onnatuurlijk, en daarom wordt het meestal wel gestopt. Je kan gerust al van de eerste maand die pil doornemen. Het enige dat je kan hebben, is wat spotting (doorbraakbloeding), maar de kans is heel klein op twee maanden (zou je bv. wel kunnen hebben moest je je pil 4 maanden of langer blijven doornemen).

Wat betreft het type pil, dat hangt zoals al gezegd echt van persoon tot persoon af. De ene vindt Yasmin fantastisch, de andere is er slecht mee. Dat hangt vooral af van het type progestageen dat er in de pil zit, en of dat goed bij je past is voor iedereen anders.

Primolut las ik hier ook, dat is een progestageen (één van de twee hormonen in de pil), en die maakt dat je je regels ook kan uitstellen.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt, en je kan altijd naar je huisarts of gynaecoloog he.

Groetjes,
Tania

Tania
3-5-2008
 Meld misbruik15-6-2007 12:15:59

Nog een kleine PS: Moest je na een paar maanden toch niet tevreden zijn met die pil, vergeet dan niet dat er nog andere mogelijkheden zijn dan de pil te nemen. Er is Nuvaring (geeft een lagere, constante hoeveelheid hormonen af), je kan een patch gebruiken, of Mirena-spiraal, waarmee je na een jaar zo goed als geen regels meer hebt, en wat bovendien heel veilig en relatief "gezond" is.

Groetjes nog,
Tania

Sofie
3-5-2008
 Meld misbruik15-6-2007 12:57:48

hey,

ik zie dat je pas trouwt in september, dan raad ik je mss ook aan om mss nu al met de pil te beginnen, want bij mij heeft mijn lichaam twee maand tijd nodig gehad om te wennen aan de pil
maar als je er nu mee begint, dan kan je tegen je trouw je pil doornemen zonder problemen denk ik

groetjes,
Sofie

Ilona
24-5-2008
 Meld misbruik15-6-2007 16:17:43

Als het gaat over de planning van de maandstonden, zou ik persoonlijk ook de pil aanraden. Ik kan uiterst goed tegen mijn pil (meliane, neem ik al meerdere jaren), en neem steeds drie strips naeen. M'n dokter heeft me dat zelfs aangeraden om hoofdpijn tijdens de maandstonden te verminderen naar één keer per drie maand ipv maandelijks. nu starten met de pil en tegen september een strip doornemen lijkt me dan ook geen probleem. aangezien mijn dr me dit zelfs aangeraden heeft, kan je dit zeker ook met hem/haar bespreken, het is niet iets dat je voor hen moet verzwijgen.

Als je niet tegen de pil kan (zowel psychologisch als lichamelijk), moet je misschien inderdaad eens kijken naar zo'n soort ring. Een vriendin van mij heeft dat nu ook, ik geloof dat dat gewoon mag blijven zitten (1 maand of langer, echt totaal geen idee) en is dus niet te vergelijken met een condoom. Werkt perfect voor haar!

catherine
22-9-2007
 Meld misbruik17-6-2007 11:26:07

Hey meiden
Even ter verduidelijking, de nuvaring is in geen geval te vergelijken met een condoom. Het is een kunststofring die je inbrengt, een beetje zoals een tampon. Die blijft 3 weken zitten, dan haal je hem een week uit, zodat je ongesteld word. Daarna begin je opnieuw met een nieuwe ring. Ik gebruik het nu al meer dan een jaar, en ben er zeer tevreden over. Ik had vroeger veel last van migraine, en dat is nu zo goed als gedaan. Ik kan het ook aanraden voor vrouwen die wel eens hun pil vergeten te nemen!

Groetjes,
Cat
22/09/07

dorien

Meld misbruik18-6-2007 12:55:04

Hey!

Ik heb ook 2 jaar lang Yasmine genomen, maar hoofdpijn en pijnlijke borsten verdwenen hiermee niet.
Ben nu overgestapt op Nova ring en ben zeer tevreden! Ik heb helemaal geen last meer van bijkomende probleempjes! en nog leuker is niet meer elke dag te moeten denken aan dat éne pilletje! :o)

groetjes

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...