TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om
zijn/haar persoonlijke pagina te openen.
Rebecca
11-8-2007
|
2-6-2007 17:48:17
Hoi
Ik heb me ook die vraag gesteld. Ik heb wel geen bruine vlekjes, maar ik ben ook nogal wit en verbrand ook heel gemakkelijk. Ik ben helemaal geen zonnebankfanaat. Nu ben ik toch begonnen met onder de zonnebank te gaan. Ik ben begonnen met 2 x in de week 5 minuten. Ik ben in totaal 3 x 5 minuten geweest. Nu ben ik 1 x 7,5 minuten geweest. Ik ben nog niet zo lang geleden begonnen. Tot nu toe ben ik nog niet verbrand. Ik ben bij de apotheker een bus zonnecrème gaan halen voor de zonnebank. Ik moet er wel bij zeggen dat ik niet in een zonnebankcentrum aan het gaan, maar bij mijn schoonouders thuis. Die lampen zijn niet zo heel straf. Ik hoop dat je eruit geraakt.
Groetjes Rebecca 11/08/07
|
|
Mieke
15-6-2007
|
2-6-2007 18:43:46
Hallo, Ik ben ook wit en heb heel wat bruine vlekjes. Ben begonnen met een "kuur". Om de dag 8 minuten, maar durf ook wel eens een dag overslaan (als k geen tijd heb). Nu vind ik zelf dat k nog niet gebruind ben, zal wel zien. Nog 2 weken tot aan de trouw ... Groetjes, Mieke
|
|
Hannah
7-7-2007
|
2-6-2007 18:56:41
Hej,
Ik ben ook vrij bleek en heb ook bruine vlekjes. Vorig jaar heb ik een zonnebankkuur gedaan, maar veel effect had dat niet echt. Vorige week een keer 9 minuten onder de zonnebank geweest en een beetje verbrand, maar niet overal en niet fel. nu is alles mooi lichtjes bruin, ik heb deze week mijn kleed gepast en ik was blij dat ik niet al te bruin ben, want dat had helemaal niet zo mooi geweest, het zou teveel afsteken... dus je moet echt niet denken dat je een bleekscheet genoemd zal worden, trouwens zonnebank is helemaal niet gezond en te bruin zien is ook niet mooi vind ik persoonlijk.
|
|
Gertie
7-7-2007
|
2-6-2007 19:10:47
Hetzelfde probleem hier, maar heb het er toch op gewaagd. Ik heb eerst info gevraagd aan een vriendin die dermatologe is en ze zei dat je als je zo'n huid hebt max. 10 zonnebankbeurtenper jaar (!) mag hebben. Ik zit nu aan beurt 6 en zie toch al mooi bruin, maar mag nog ietsje meer. In het begin ook veel verbrand, echt compleet rood!
|
|
Gerlinde
2-8-2008
|
3-6-2007 10:38:36
Hey,
Ik weet niet wanneer je trouwt (dit jaar of volgend jaar), maar vroeger was ik ook altijd bleek. Sinds een paar jaar heb ik een goede remedie gevonden om toch wat te bruinen.
Vanaf het vroege voorjaar (maart - april) loop ik regelmatig in de zon. Dat moet niet lang zijn. Eenmaal de zon sterker wordt, dan gebruik ik een hoge factor (50 zelfs) en bruin ik nog bij. En ik moet zeggen dat ik de laatste jaren toch een mooi kleurtje heb.
Dit jaar ga ik ook nog eens een bruinende olie proberen. Zo weet ik tegen volgend jaar hoe ik het gemakkelijkst bruin kan worden.
Groetjes en veel succes.
|
|
Tina
16-8-2008
|
3-6-2007 11:35:07
Ik ben zelf ook nog nooit bruin geweest. Zonnebank haalt bij mij weinig uit. Onlangs heb ik eens Dove Summer Glow body lotion geprobeerd. Na 5 smeerbeurten zag ik mooi licht bruin! Als je het goed insmeert, zoals een bodycrème, heb je geen plekken of strepen zoals meestal wel is bij een gewone zelfbruiner. Hier heb je dat minder door die bodylotion dat erbij is. En als je er toch hebt gaan die makkelijk af met een scrub-crème. Alleen oppassen voor je ellebogen, dit dep je er best weer af. Ik was daar echt tevreden over. Je moet het wel goed laten drogen voor je kleren aandoet, anders gaat de kleur nog een beetje af. Voor mij is dit een leuk alternatief, en ik denk dit toch te doen een paar weken voor de trouw... Succes! Tina 16/08/08
|
|
Marisa
7-7-2007
|
3-6-2007 18:53:05
Ik doe hetzelfde als Tina: een bruine body lotion gebruiken en dat geeft je dan een lichtbruine natuurlijke teint. Bij mij is het wel niet van Dove maar van Nivea Summer Beauty :-)
Ik doe zonnebank niet omdat ik vind dat het nogal opvalt dat het niet "naturel" is en ook omdat ik pigmenten heb en mijn dermatoloog altijd heeft gezegd dat ik zonnebanken best vermijdt omdat goedaardige pigmenten kwaadaardig kunnen worden
|
|
KARINA
27-7-2007
|
3-6-2007 22:57:59
ik ga dat wel doen want ik doe dat graag,maar blijf het uitstellen,heb nu ook die body lotion gekocht en was verbaasd dat er zoveel kleur was!
|
|
Véronique
31-8-2007
|
4-6-2007 8:27:39
Hey Iene,
Ik heb ook een bleke huid en plekjes en ik doe wel een zonnebankkuur, maar dan op mijn eigen tempo. Wij trouwen 31 aug en ik ben nu stilaan begonnen. Ik bouw dat ook stilletjes op. In het begin ga ik 1 keer per week en tegen het einde de ene week twee keer en de andere week 1 keer. Ik neem steeds de lichtste zonnebank die ze hebben en ga er ongeveer 10 à 15 min onder. (opgelet, niet bij nieuwe lampen, dan neem je best minder) Ondertussen als het mooi weer is kom ik ook in de zon, maar uiteraard wel ingesmeerd en ik begin zo stilaan een licht kleurtje te krijgen, maar ik heb nog tijd hé.
Dat lukt zeker en vast hoor, ik heb dat een paar jaar geleden ook gedaan. En als je iets niet goed weet kan je dat altijd vragen daar waar je gaat. Zij zijn verplicht je dat te kunnen zeggen.
Groetjes, Véronique
|
|
Wendy
|
4-6-2007 12:39:32
Hey Iene,
Ik word nooit bruin van de zon, daarom wilde ik mij eerst laten airbrush tannen. Maar omdat ik hier op het forum las dat dit vlekken gaf op je kleed, ben ik een grote maand voor ons huwelijk toch begonnen met een zonnebankkuur. Ik was niet supermegabruin, maar het witte was er zeker vanaf. Het is wel best dat je aan het instituut waar je gaat, uitlegt welke huid je hebt en dan zorgen ze voor een aangepast programma. Ik heb elke keer maar een halve beurt genomen. Was ik eerder begonnen met de kuur, dan was ik wel een stukje bruiner geweest maar ik was allang blij dat ik niet meer wit was!
Groetjes
Wendy
PS. Je hebt producten speciaal voor onder de zonnebank, nooit gewone zonnecrème gebruiken.
|
|
|
|
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...
|