Nu Online
Momenteel zijn er 38 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

wat staat er op de uitnodiging ?

  31-5-2007 22:26:38
ik ben hier mijn huwelijksuitnodiging aan het opstellen en vroeg me af wat er nu moet opkomen. We gaan zetten: Christophe en Cindy gaan trouwen...en dan, melden u het blijde nieuws: en de namen van grootouders en ouders.
Staat de naam van het meisje nu eerst of de naam van de jongen ? Christophe en Cindy, of Cindy en Christophe ? En de namen van de rest, is dit mevrouw en mijnheer, of mijnheer en mevrouw ?
Of speelt dit geen rol ? Weet het dus echt niet

cindy
31-8-2007
Meld misbruik



Reacties: 9 | Gelezen: 1524


lies
7-7-2007
 Meld misbruik31-5-2007 22:34:16

normaalgezien staat het meisje telkens eerst, zo was het toch bij alle uitnodigingen die wij kregen en we hebben het zelf dan ook zo gedaan!
groetjes!



carla

 Meld misbruik31-5-2007 23:03:25

ik ben ook wel geinteresseerd, mijn e-mail carlavanham@hotmail.com

groetjes



carla

 Meld misbruik31-5-2007 23:05:21

sorry mijn vorige berichtje was niet voor deze vraag bedoeld.

groetjes



Riet
27-10-2007
 Meld misbruik1-6-2007 7:17:44

Hoi,
op de uitnodiging zou ik voor jullie namen eerst Cindy en dan Christophe zetten,
maar wanneer het om de geijkte formule gaat, waarin je Dhr. en Mevr. gebruikt, komt de naam (familienaam) van de man normaalgezien toch eerst hoor!

Dus onderaan bij de namen van je familie zou je moeten hebben:

De heer en mevrouw familienaam man - familienaam vrouw
(bv. De heer en mevrouw Jansens - Pieters)
of eventueel zelfs met de voornaam van de man erbij: De heer en mevrouw Ludo Jansens - Pieters

of indien je de afkorting wil gebruiken:
Dhr. en Mevr. Jansens - Pieters

Groetjes,
Riet



Jessika
27-7-2007
 Meld misbruik1-6-2007 10:03:07

Hoi, wij schreven eerst onze voornamen: Jessika en Christophe (;-) ) en onderaan stond: Dit melden u ook in vreugde:de namen van onze beide ouders
vb. Dhr. en Mevr. Jan en An Janssens-Pieters
Dhr. en Mevr. Koen en Mieke Pieters-Janssens

Groetjes,Jessika



Veroniek

 Meld misbruik1-6-2007 11:19:22

Hoi

Wij hebben staan:

Dit komt op de linker flap:
boven: De heer en mevrouw X - Y, (ouders bruidegom)
kondigen U het huwelijk aan van hun zoon 'Bruidegom' met juffrouw 'Bruid'.
Onder: cadeautip en ons adres

In het midden staat:
bovenaan: 20 juli 2007
daaronder in het midden onze foto (links staat hij en links ik) en naast hem staat 'niet hij', naast mij staat 'niet zij' en eronder staat 'maar WIJ trouwen'.

Dit komt op de rechter flap:
boven: De heer en mevrouw Z - W, (ouders bruid)
kondigen U het huwelijk aan van hun dochter 'Bruid' met de heer 'Bruidgeom'.
onder: gegevens van kerkelijke en wettelijke plechtigheid

De voorkant staan onze namen in elkaar verstrengeld (in principe kunnen jullie dat ook) We hebben een gemeenschappelijke letter de V die staat in het groot en zijn naam bovenaan en de mijne onderaan (de mijne is het langste & zo kwam het het mooist uit)

Onze grootouders hebben wij niet vermeld.

Normaal staat eerst het meisje haar naam en dan de jongen zijn naam. Wij hebben het anders gedaan. Onze kaarten zijn uitgedeeld en niemand valt erover! Ze vinden het allemaal héél mooi (en niemand heeft nog iets gezegd over het feit dat zijn naam eerst staat)

Veel succes nog!
Groetjes
Veroniek
20 07 2007



marjolijn
11-8-2007
 Meld misbruik1-6-2007 12:59:03

Best kan je wat voorbeelden vragen bij je drukker. Dan kan je kwa tekst wat kiezen.
Er zijn zoveel soorten, en er bestaan mooie tekstjes om de aankondiging te doen. Misschien vind je op internet ook wel veel, wij hadden al genoeg aan die van de drukker.
Meisje komt normaal eerst. Lady's first you know.

Groetjes



KARINA
27-7-2007
 Meld misbruik1-6-2007 19:49:28

wij hebben onze ouders niet vernoemd,wij wonen al 4 jaar samen en hebben er niet aan gedacht! niemand die er iets over gezegd heeft.



Bianca
8-8-2008
 Meld misbruik1-6-2007 21:04:14

Wij hebben geen grote uitnodiging, een redelijk lange tekst bovenaan om het huwelijk aan te kondigen, en dan onze namen.
Maar mijn vriend zijn ouders zijn gescheiden, en mijn ouders zijn ook uitelkaar...
Dan zouden er 4 namen moeten staan, en dat is wel wat veel denk ik....
Weet er geen blijf mee, normaal staan de ouders bij op het kaartje, maar we hebben geen plaats, en een overvol kaartje is ook niet mooi denk ik.
Nu weet ik niet wat ik er mee moet aanvangen, jullie een idee?
Of gewoon geen namen zetten???
Groetjes, Bianca
08/08/2008


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Drukkerij nodig?
www.carddreams.be Jouw droomhuwelijk, jouw perfecte trouwkaart. in Deurne
Carddreams.be is de kwaliteitswebsite waar je zelf gemakkelijk en voordelig jouw trouwkaarten kan maken en snel bestellen. Een prachtige bruiloft organiseren was nog nooit zo eenvoudig met de unieke collectie van huwelijksuitnodigingen van Carddreams.be. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
Grafische Vormgeving bvba Toffe kaarten, die hartjes raken in Herentals
Kies een toffe trouwkaart. Bezorg tekst. Wij maken de trouwkaarten en leveren drukwerk. Trouwkaarten - gastenboeken - RSVP kaartjes - gadgets - en veel meer... Meer info
CartaRosa - Publibytes bvba Originele trouwkaarten van CartaRosa in Brasschaat
Jullie willen van jullie trouwdag een onvergetelijk moment maken en daar hoort een originele trouwkaart bij. CartaRosa is de nieuwste collectie hedendaagse trouwkaarten met een hip en trendy design die je online kan bestellen. Ook maatwerk en lasersnijden Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info