Nu Online
Momenteel zijn er 27 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Digitale druk voor uitnodigingen??

  31-5-2007 20:46:57
Hallo iedereen,

Ik lees hier al een paar keer iets over digitale druk voor de uitnodigingen. Wij willen graag een aantal foto's gebruiken voor onze uitnodigingen (die gaan we deze zomer nemen aan zee), en daarmee dan iets leuks maken. Het helemaal zelf doen vind ik niet zo eenvoudig, daarom leek die digitale druk wel interessant, niet te duur en mooi, en veel mogelijkheden mee met foto's ook heb ik de indruk. Kan iemand hier wat meer uitleg over geven? Waar kan je daarvoor terecht? Kan je gewoon wat foto's meenemen, waar de drukker dan mee werkt?

Alvast bedankt,

Tania

Tania
3-5-2008
Meld misbruik



Reacties: 2 | Gelezen: 374


Jessika
27-7-2007
 Meld misbruik31-5-2007 21:48:10

Hey tania!

Dat van die digitale druk heb je waarschijnlijk bij mij gelezen ;-). Het zit zo: wij wonen aan zee en hebben een aantal foto's genomen op het srand en zo (met een gewoon digitaal toestelletje). Wij hebben dan zelf wat uitgeprobeerd in photoshop en na een paar voorbeeldjes gekregen te hebben van enkele bruidjes hier hebben we een definitief ontwerpje opgesteld. Ik was voordien al eens naar een aantal drukkers geweest en had gezegd dat ik met foto's wou werken en het ontwerp zelf ging doen. De prijzen die ik toen kreeg voor een 75 tal exemplaren varieerden van 350 tot ruim 550€. De laatste drukker sprak plots over digitale druk: je zou het kunnen vergelijken met een heel, heel, heel goeie fotocopie.
Ik heb toen een aantal voorbeeldjes gezien met foto en eerlijk gezegd ik zag het verschil niet.
Voordelen:
- je betaalt geen hoge drukkosten extra
- het is erg snel klaar (vanavond hebben we proefdruk gehad en morgen mogen we ze gaan ophalen)
- het scheelt serieus qua prijs: voor 75 exempl. zou het rond de 125€all-in kosten. Wij hebben er 100 besteld aan 75cent per stuk (konden er 2 uit een vel) + nog de drukkost. Morgen weet ik de exacte prijs.

Nadelen:
- als je van heel dicht kijkt kun je soms (!) fijne lijntjes zien.. (ik zag ze echt niet!)
- je hebt minder keuze in je papiersoorten (bij ons waren het er toch maar twee)

Ik weet natuurlijk niet of je dat voor andere uitnodigingen ook kunt doen (zonder foto dan) maar zo is het alvast bij ons gegaan.
Wat je bvb. ook kon doen is een aantal foto's doorsturen op pdf-formaat op opslaan op cdtje en dan maken zij enkele ontwerpjes. Natuurlijk moet je daarvoor extra betalen, denik ik.

Groetjes, Jessika 27/07/07
Ik zou toch eens informeren moe



Tania
3-5-2008
 Meld misbruik31-5-2007 22:05:20

Hey,

Bedankt voor de info! Bij welke drukker was dat dan??

Groetjes,
Tania


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Drukkerij nodig?
www.carddreams.be Jouw droomhuwelijk, jouw perfecte trouwkaart. in Deurne
Carddreams.be is de kwaliteitswebsite waar je zelf gemakkelijk en voordelig jouw trouwkaarten kan maken en snel bestellen. Een prachtige bruiloft organiseren was nog nooit zo eenvoudig met de unieke collectie van huwelijksuitnodigingen van Carddreams.be. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
Grafische Vormgeving bvba Toffe kaarten, die hartjes raken in Herentals
Kies een toffe trouwkaart. Bezorg tekst. Wij maken de trouwkaarten en leveren drukwerk. Trouwkaarten - gastenboeken - RSVP kaartjes - gadgets - en veel meer... Meer info
CartaRosa - Publibytes bvba Originele trouwkaarten van CartaRosa in Brasschaat
Jullie willen van jullie trouwdag een onvergetelijk moment maken en daar hoort een originele trouwkaart bij. CartaRosa is de nieuwste collectie hedendaagse trouwkaarten met een hip en trendy design die je online kan bestellen. Ook maatwerk en lasersnijden Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info