Nu Online
Momenteel zijn er 79 gebruikers online, waarvan 1 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

geen papa meer...

  30-5-2007 16:30:08
Hey iedereen,

Ik heb een praktisch vraag:
Mijn papa is 2 jaar geleden reeds gestorven en nu weet ik niet hoe ik mijn huwelijk practisch moet aanpakken.
Wat moet ik op de uitnodigingen schrijven bij 'onze ouders:'? Zet ik mijn papa daar nog bij? Met wie moet ik de kerk binnengaan?...
Weet er iemand raad?

Groetjes
Ilse

Ilse

Meld misbruik



Reacties: 9 | Gelezen: 383


Lies
27-10-2007
 Meld misbruik30-5-2007 16:32:41

Dag Ilse,

Mijn vriend zijn papa is ook overleden. Op onze uitnodiging gaat enkel zijn moeder het huwelijk van haar zoon aankondigen, maar dat is een eigen keuze geweest.

Groetjes

Lies



Ilse
17-5-2008
 Meld misbruik30-5-2007 16:38:02

Hey naamgenootje ;)

Zelf heb ik mijn beide ouders nog, maar een goede vriendin van mij die vorig jaar getrouwd is,heeft haar papa een aantal jaren geleden ook verloren. Op haar uitnodiging had ze haar papa niet vermeld. Haar (tweeling)broer heeft haar dan 'weggeschonken' in de kerk, hij was ook haar getuige. Wat betreft het al dan niet vermelden van je papa is misschien iets dat je met je mama moet bespreken en ik denk dat je moet doen waar je je het beste bij voelt.
Voor wat het weggeven betreft , kan je je mama vragen of misschien wel je broer of je getuige?

groetjes,

Ilse
3 mei 2008
Haar



Anneleen
16-6-2007
 Meld misbruik30-5-2007 17:36:18

Hallo

Ik zit in dezelfde situatie. Mijn papa is bijna 6 jaar geleden plotseling overleden aan een hartaderbreuk. Ik heb het er enorm moeilijk mee. Het zit nog zodanig diep dat ik er amper kan over praten. Dit maakt het organiseren van een trouw absoluut niet eenvoudiger. Ik denk dat je gewoon moet doen waarbij je u het beste voelt. Ik heb mijn papa wel op de uitnodiging gezet, maar met een kruisje tussen haakjes. Ik vond persoonlijk dat hij er moest opstaan, want voor mij is hij er nog altijd. Wat het binnengaan in de kerk betreft: ik ga alleen. Ik wil gewoon niet dat er iemand anders de plaats van mijn papa inneemt. Dat is echt hoe ik het wil.
Ik hoop gewoon dat ik m'n emoties een beetje in bedwang zal kunnen houden, want trouwen zou toch één van de gelukkigste momenten van uw leven moeten zijn.

Anneleen
16/06/07



s
1-6-2007
 Meld misbruik30-5-2007 17:36:18

Hey!
Op de uitnodiging van vrienden van ons staat zijn moeder er ook alleen op vermeld omdat zijn papa drie jaar geleden overleden is.
Maar als jij graag je vader er toch opzet moet je dat doen, he. Al doen de meeste koppels dit niet.
Nieke



marjolein
10-11-2007
 Meld misbruik30-5-2007 19:33:20

Dag Ilse,
de mama van mijn vriend is nog geen jaar geleden overleden, nog heel recent dus.
Aangezien zij ook blij was met ons als koppel wouden we graag dat zij ook op de uitnodiging stond. Zij staat er dus op, weliswaar met eenkruisje chter haar naam. Zij zou ook graag ons huwelijk aangekondigd hebben, vandaar.
Marjolein



amalia
24-5-2008
 Meld misbruik30-5-2007 21:38:20

Hey Ilse,
Ik heb ook zo een moeilijke situatie. Mijn mama is ook gestorven, en mijn papa heeft het contact met mij en mijn zussen verbroken. Dus ik zal op mijn trouw geen mama en geen papa erbij hebben. Op onze uitnodigingen gaan wij geen ouders schrijven (dus ook niet van mijn verloofde) en zijn ouders begrijpen dit ook (ik heb de beste schoonouders die je je maar kan voorstellen). Voor de kerk binnen te gaan, zullen we samen gaan omdat we toch al samenwonen en in principe ben je dan al getrouwd (voor de wet) en vind ik het mooi om met ons tweetjes dan ineens als getrouwd koppel samen de kerk binnen te wandelen.
Dit is hoe wij het doen, maar jij moet het doen zoals je zelf wilt en zoals je hart het zegt. Enkele maanden geleden wist ik ook helemaal niet hoe ermee om te gaan, maar hoe dichter bij het komt, hoe klaarder en duidelijker het allemaal wordt ...
Groetjes, Amalia



Jotje
13-7-2007
 Meld misbruik31-5-2007 13:01:28

Hallo,

Mijn vriend zijn vader is al een tijdje overleden, maar we vonden toch dat hij op onze uitnodigingen moest staan' We losten het als volgt op : JOKE en BERT en hun ouders nodigen...

en bij de namen van one trotse ouders plaatsten we dan een subtiel kruisje...

groetjes Jotje



sarah
30-6-2007
 Meld misbruik31-5-2007 14:02:48

mijn papa is ook overleden. En mijn ventje zal dus voraan ion de kerk staan terwijl ik samen met mijn mama zal binnen komen. pv dat mijn papa mij dan een kus zou geven zal mijn mama mijn hand in steven zijn hand leggen.

op de uitnogingen heb ik niet de naam van mijn ouders erop gezet aangezien onze kindjes dit melden.
groetjes

sarah
30/06/2007



birgit
2-12-2006
 Meld misbruik6-6-2007 13:28:34

hallo Ilse

mijn papa is ook gestorven, dus ik had hetzelfde probleem. mijn mama vond het eerder luguber dat hij op de uitnodiging zou staan, dus dat hebben we niet gedaan.
zij en mijn grootouders hebben ons huwelijk aangekondigd.
mijn opa (papa van papa)heeft mij 'weggegeven'. zowel in de kerk als in het gemeentehuis.
achteraan in ons misboekje heb ik mijn opa dan ook expliciet bedankt om papa zo liefdevol te vertegenwoordigen.
uiteraard werd hij ook vermeld in één van de voorbedes. zo was hij er toch in woord en gedachte bij.

succes, het lukt je wel!
birgit
02.12.06


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Drukkerij nodig?
www.carddreams.be Jouw droomhuwelijk, jouw perfecte trouwkaart. in Deurne
Carddreams.be is de kwaliteitswebsite waar je zelf gemakkelijk en voordelig jouw trouwkaarten kan maken en snel bestellen. Een prachtige bruiloft organiseren was nog nooit zo eenvoudig met de unieke collectie van huwelijksuitnodigingen van Carddreams.be. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
Grafische Vormgeving bvba Toffe kaarten, die hartjes raken in Herentals
Kies een toffe trouwkaart. Bezorg tekst. Wij maken de trouwkaarten en leveren drukwerk. Trouwkaarten - gastenboeken - RSVP kaartjes - gadgets - en veel meer... Meer info
CartaRosa - Publibytes bvba Originele trouwkaarten van CartaRosa in Brasschaat
Jullie willen van jullie trouwdag een onvergetelijk moment maken en daar hoort een originele trouwkaart bij. CartaRosa is de nieuwste collectie hedendaagse trouwkaarten met een hip en trendy design die je online kan bestellen. Ook maatwerk en lasersnijden Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info