Nu Online
Momenteel zijn er 166 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Afloop: gasten vragen die je niet kent

30-5-2007 8:42:18
Hey,

Een tijdje geleden plaatste ik op dit forum een berichtje ivm het vragen van gasten die je niet kent. Mijn schoonmoeder wou 17 personen vragen die wij niet kenden.

Gisteren hebben we er een (hopelijk laatste) discussie over gehad en we hebben haar haar zin gegeven. Goed wetende dat andere mensen die wij wél belangrijk vinden het feest - of een deel ervan - zullen moeten missen. Iedereen die zijn feest zelf betaald weet hoeveel geld dit kost en 17 mensen extra is echt wel een hele hoop geld.

Persoonlijk heb ik op dit moment een rot gevoel. Het moet onze dag worden... maar alles loopt anders dan verwacht... Ik hoop dat mijn gevoel verdwijnt naarmate de trouwdatum dichterbij komt want op dit moment vind er totaaaaaal niets leuk meer aan. Is het dan zo verwonderlijk dat wij van wat de mooiste dag uit ons leven moest worden echt "onze" dag willen maken?
Terugkomen op onze beslissing gaan we niet meer doen, maar ik vrees dat ik dit voorval en wat er allemaal gezegd werd nooit zal vergeten... En ergens zal dit toch altijd in mijn achterhoofd blijven rondspoken als er in de toekomst andere dingen gebeuren. (kinderen, verhuisplannen...)

We gaan proberen de dag zelf te genieten van hetgeen ons overkomt en ons van de 'ongewenste' gasten niets aan te trekken.

Ik wil alvast alle bruidjes bedanken die op mijn berichtje gereageerd hebben. Ik was blij dat we niet alleen waren met ons probleem!

Tot slot een goeie raad: maak er allemaal een mooie dag van en laat die door niets of niemand verpesten!
Geniet er allemaal van!

Groetjes,
Els
31/08/07
elsvo@hotmail.com

Els
31-8-2007
Meld misbruik

Reacties: 5 | Gelezen: 274

Caroline
1-9-2007
 Meld misbruik30-5-2007 9:24:54

Els,
Als je schoonmoeder 17 personen wil uitnodigen die je absoluut niet kent, moet ze dit toch zelf betalen. Het is toch te zot dat jij mensen die je echt op je huwelijk wil, niet kan uitnodigen. Ik zou nog eens met je vriend overleggen, en vragen dat hij aan zijn moeder zegt dat ze het zelf moet betalen.
Groetjes

Véronique
16-6-2007
 Meld misbruik30-5-2007 10:02:26

Hi Els,

Ik zou me ook niet te druk proberen maken door die ongewenste gasten, maar ik ken mezelf en zou het daar ook wel moeilijk mee hebben hoor.
Ik heb ook al ondervonden dat je bij de organisatie van een huwelijk soms wat water bij de wijn moet doen. En dit dan niet naar mijn ouders toe (zij betalen de helft van ons feest maar laten ons alles beslissen) maar naar mijn schoonmoeder toe. Zij steunt ons in geen enkel opzicht (en hier bedoel ik dus zeker niet de financiële steun, want bij het plannen van ons huwelijk gingen we er van uit dat we alles zelf moesten betalen, en zij is van het principe dat de ouders van de bruid alles moeten betalen, dus mijn ouders zijn in haar ogen ook al heel slecht bezig)
Alles wat wij organiseren is ook niet goed genoeg voor haar. Ik laat het ook niet aan mijn hard komen, en als mevrouw persé in een super de luxe ceremoniewagen wil rijden, dan moet ze het maar zelf betalen.

Ik zou toch nog eens met je vriend proberen praten om te zien of zijn ouders echt geen bijdrage kunnen leveren voor hun extra genodigden. Ik vind het echt niet fair voor jullie dat jullie vrienden van jullie lijstje schrappen en dat zij mensen gaan uitnodigen. Ok dat ze deze mensen erbij willen hebben, maar eigenlijk zijn je schoonouders bezig met jullie geld uit te geven. Ik zou er toch nog eens met hen over spreken.

Wij hebben met het plannen van ons huwelijk ook gezien van wie we de meeste hulp en steun krijgen, en dat is bij ons ook niet van mijn schoonmoeder en schoonzussen.

Geniet zeker van jullie mooiste dag en laat hem zeker niet vergallen door de schoonfamilie. (dit is iets wat ik me ook heel de tijd moet voornemen)

Groetjes,
Véro
16/6/2007

Veroniek

Meld misbruik30-5-2007 12:47:10

Hoi Els

Ik vind, net als de anderen die al gereageerd hebben, dat jullie niemand moeten laten vallen omdat zij 17 pers. willen uitnodigen!

Het is jullie feest, jullie dag en als ze wil betalen... OK, maar ik vind niet dat die mensen, die je misschien niet kent, mogen komen feesten en jullie vrienden dan niet mogen (om financiële redenen). Ik zou ook zeggen dat ze mogen komen, als zij betalen...

En dit heb ik ook gedaan bij mijn ouders, het waren wel 'maar' 8 personen. (in vgl. met jou...) Maar mijn ouders betalen zeker dit deel... Ze betalen nog zaken, maar dit hebben ze beloofd omdat wij anders niet akkoord gingen.

Veel succes!
Veroniek
20 07 2007

Tamara
13-11-2010
 Meld misbruik30-5-2007 13:06:56

Hey Els,

volgens mij ben je veel te lief :)
In het begin was ik ook zo omdat het zijn moeder is en je moet er haar uiteindelijk ook bijnemen. Maar op de duur maken ze u zot als een deur. Geef je een keer toe, gaan ze altijd verwachten dat als ze een beetje zagen je altijd zal toegeven. Je kan inderdaad niet echt meer er op terugkomen nu. Het is nu zo en ze zal waarschijnlijk al haar vrienden opgebeld hebben met het heugelijke nieuws. Ik kan u alleen maar zeggen dat je de volgende keer misschien eerst eens nadenkt als ze nog eens met een voorstel afkomt en dat ook zo zegt dat jullie er eens over willen nadenken en als je er niet akkoord meegaat, gewoon kordaat neen zegt. Na een paar keer zal ze wel weten dat ze niet meer moet afkomen. Een kameraad van ons had ook zo'n schoonmoeder. Ze heeft het een paar keer geprobeerd en telkens antwoordde hij 'ge moet stoppen met zagen, wij beslissen dat het zo wordt en uw mening is nooit gevraagd geweest' en voor de rest bleef hij vriendelijk tegen haar. En dan sprak ze een paar dagen niet en nu zijn ze de beste vrienden. Ge moogt gewoon niet op uw kop laten zitten. Jullie zijn toch snotneuzen meer!

groetjes,
Tamara en Stefaan

Tania
3-5-2008
 Meld misbruik31-5-2007 8:19:49

Hey,

Als ik het goed begrijp betalen jullie je feest zelf, en betalen jullie nu dus voor 17 mensen waar je niks aan hebt, terwijl je daarvoor ook nog eens andere moet (gedeeltelijk) schrappen? Onvoorstelbaar vind ik dat!!! Tot daar nog aan toe dat je schoonmoeder er een punt van maakt dat die mensen komen en dat ze het zelf betaalt. Maar dat jullie dat dan moeten doen lijkt me helemaal te gek. Ook al heb je nu toegegeven, ik zou er een punt van maken dat ze dat deel dan betaalt, op die manier hoeven jullie ook niet te besparen op andere mensen die voor jullie belangrijker zijn. Maar ik begrijp ook wel dat je niet in volle ruzie aan je huwelijk wil beginnen...
Ik wens je in ieder geval heel veel moed toe, en hoop dat tegen je bruiloft alles wat opklaart!

Succes,
Tania

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...