Nu Online
Momenteel zijn er 12 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Dresscode op uitnodiging of niet ?

  24-5-2007 18:11:52
Hoi medebruidjes!
Wij vragen ons af of jullie een dresscode op jullie uitnodigingen zetten?
En zo ja, wat zetten jullie dan?
We hebben namelijk wel enkel vrienden die in jeans zouden durven komen en ik zou dit graag zo proberen vermijden.
Alvast bedankt voor jullie reacties!!!

Sophie 18.04.2008

Sophie
18-4-2008
Meld misbruik



Reacties: 22 | Gelezen: 1777


Sofie
18-8-2007
 Meld misbruik24-5-2007 18:18:14

Eey,

wij hebben daar ook over getwijfeld (vooral mij vriend dan) maar uiteindelijk niet gedaan. Ik denk dat het zo wat streekgebonden is want mijn vrienden in West Vlaanderen waren "gechoqueerd" dat dit gedaan werd (en zouden hen ook aangevallen voelen moest dit erop staan) en in Antwerpen is dit blijkbaar de normaalste zaak van de wereld. Ik zou het er ook niet opzetten want eerlijk gezegd bij mij zou dit ook wat verkeerd overkomen, maar ja ik ben dan natuurlijk ook west-vlaamse :-))

Gewoon doen waar jij je goed bij voelt!

Succes nog!



Ilse
17-8-2007
 Meld misbruik24-5-2007 18:32:50

Hoi!
Ik ben ook een West-Vlaamse, en ik zou toch ook wel geaffronteerd zijn als er zoiets op een uitnodiging zou staan! Dat is precies of je niet welkom bent zoals je bent! Bovendien heb ik nog nooit iemand echt slecht gekleed op een trouwfeest gezien, dus ik weet niet of het nodig is.
Groetjes,
Ilse



Sophie
18-4-2008
 Meld misbruik24-5-2007 18:39:06

Wij zijn van Zellik...
op het laatste trouwfeest in Dilbeek waren er toch een paar in jeans en dames met hele korte rokjes...
Ikzelf zou het ook nooit in mijn hoofd halen om zo op te dagen maar blijkbaar zitten er overal durvers tussen...



Bie
27-10-2007
 Meld misbruik24-5-2007 18:52:02

Hoi,

Ook ik ben van West-Vlaanderen en ik moet zeggen dat ik toch wel al naar verschillende huwelijken geweest ben waarop er op de uitnodiging stond "avondkledij gewenst". Ik heb daar nu eigenlijk wel geen aanstoot aan genomen; misschien omdat ik toch sowieso nooit in jeans naar een huwelijk zou gaan.
Wij gaan het NIET op onze uitnodigingen zetten, omdat ik vind dat mensen die (al of niet opzettelijk) in jeans komen naar een trouwfeest eigenlijk gewoon zichzelf te kijk zetten. Het zegt met andere woorden meer over hen dan over jullie.
Ik vind wel dat je bij vrienden waarvan je zoiets misschien vermoedt, op voorhand wel voorzichtig eens kunt verwittigen, want als ze er echt geen idee van hebben, zullen ze zich de avond zelf misschien heel ongemakkelijk voelen!

Groetjes,
Bie



kim
25-8-2007
 Meld misbruik24-5-2007 18:54:46

Hallo,
wij hebben er wel "stadskledij gewenst" opgezet..om te vermijden dat er mensen zoals reeds gezegd in jeans zouden staan of er zouden bijlopen alsof ze van het strand komen...we hebben dit zelf al een paar keer gezien op trouwfeesten en willen dit zeker vermijden.
Vind er trouwens helemaal niets onbeleefds aan om het erop te zetten. De mensen die er beledigd door zijn, zijn waarschijnlijk net diegene die er anders in jeans zouden staan dus zegt meer over hen dan over ons.
Trouwens, sowieso liever dan een paar mensen beledigen dan me op ons feest staan ergeren aan mensen die er slecht gekleed bijlopen!
Succes met je beslissing!



Natacha B

 Meld misbruik24-5-2007 19:02:33

Persoonlijk zou ik het niet eens zooooo erg vinden als er iemand in een (deftige) jeans naar mijn huwelijk komt ... De personen moeten komen zoals ze zijn en waarin ze zich goed voelen. De meeste mensen zullen dus wél een beetje opgekleed zijn, maar ik hoop eigenlijk niet te veel, want ik heb zelf geen behoefte aan de grote "parade" en k zie mijn toekomstig ventje eigenlijk ook al niet té deftig omdat hij zich dan 100% zichzelf is en niet los genoeg zal kunnen zijn (idem voor ikke).
Dus wees van mijn part gechoqueerd, maar deze West-Vlaamse zou eerder op haar uitnodigingen zetten: "Dresscode: waar je je goed in voelt!" :p



mieke,
27-7-2007
 Meld misbruik24-5-2007 19:30:57

Wij hebben er ook zo'n paar koppels tussen zitten die zich van niets aantrekken en in jeans ofzo naar een speciale gelegenheid komen. Ik heb er me druk in gemaakt en wilde een dresscode vermelden op de uitnodiging, maar uiteindelijk is het toch aan een paar mensen hun oren gekomen en zodoende heeft dit de ronde gedaan dat ik op mijn strepen stond om géén jeans te dragen! Nu hoef ik dit niet meer te vermelden en hopelijk zullen er niet al teveel in jeans komen, en voor diegenen die dat dan wel doen...tja, ik ga gewoon proberen te genieten van ONZE dag en me er niet teveel over opwinden!


Groetjes Mieke
xxx



davida
7-9-2008
 Meld misbruik24-5-2007 20:49:54

hey

wij hadden geen dresscode op de uitnodiging gezet en wij wisten al op voorhand dat er veel vrienden in jeans zouden komen maar ik vond da nie erg met een mooi hemd is dat ook mooi vind ik maar als je echt op je strepen staat zou ik dat wel erop zetten tis jullie feest en ik vind dat ze daar dan rekening mee moeten houden.

grtz



Liv
15-9-2007
 Meld misbruik24-5-2007 21:37:18

Bij ons doen de mensen aan wat ze willen... ook jeans of niet.
Het is tenslotte het koppel dat trouwt, dat gezien mag worden.
Ik weet dat heel veel mensen hier anders over denken, en toch liever een dresscode voorzien of geen jeans willen zien, maar ons stoort het absoluut niet.



Sarah
7-7-2007
 Meld misbruik24-5-2007 21:40:35

Hallo,

wij zetten geen dresscode op de uitnodigingen. Wij vinden dat je niemand kan verplichten om bepaalde kledij aan te doen. Een jeans met een hemd op kan ook zeer mooi zijn. Wij storen ons daar niet aan.

Groetjes,

Sarah



MONIA
9-12-2007
 Meld misbruik24-5-2007 21:42:35

Hallo,

Ik ben ook van Antwerpen, maar vind het toch niet leuk als er een 'dresscode' op een uitnodiging staat.

Ik ben van mening dat iedereen draagt wat hij of zij wil: ook op ons trouwfeest. Sinds wanneer staat een geslaagd feestje gelijk aan een dresscode?

Groetjes,

Monia



Marie
13-6-2009
 Meld misbruik25-5-2007 9:14:06

Hoi Sophie,

ik vind er niets mis mee om een dresscode op de uitnodiging te zetten. Bij mij schept dit alleen maar duidelijkheid. Als je 'stadskledij' vermeldt is het tenminste duidelijk dat je niet in je beste galajurk verwacht wordt.
Een dresscode vermelden is trouwens gewoon een etiquette-regeltje. Niets om aanstoot aan te nemen. (Ik vind het eerder chique staan, maar dat is mijn persoonlijke mening, he :-).)

Als je een iets minder formele vermelding wil kan je ook 'feestkledij' gebruiken. Dat heb ik al eens gezien bij vrienden en wilde eigenlijk gewoon zeggen dat iedereen draagt wat hij wil.

Groetjes!



Lieve
1-9-2006
 Meld misbruik25-5-2007 9:22:00

Hey,

ook wij hadden geen dresscode op de uitnodiging gezet, maar we hadden wel laten vallen dat we het leuk zouden vinden als de mensen van de suite toch feestelijk gekleed zouden zijn. Achteraf gezien had ik er spijt van dat we het niet gedaan hebben. Michael zijn stiefbroer is komen opdagen in een afgewassen broek met een versleten polo. Hij was er de hele dag bij en staat overal op de foto's enzo in die kledij. Het is dus iets dat blijft meegaan... Ik heb mij er eventjes aan geërgerd, maar uiteindelijk heb ik het van me af gezet omdat ik mijn dag niet wilde verpesten met zulke details.

Op het avondfeest waren er nog vrienden in jeans, maar dat vond ik niet zo erg.

Groetjes,
Lieve



Ilse
17-5-2008
 Meld misbruik25-5-2007 9:37:30

hallo!

Voor mijn vriend maakt het niet veel uit, maar ik sta er op dat er een dresscode komt op onze uitnodiging. Voor mij moeten onze gasten niet in hun gala-outfit komen, maar ik wil ook echt gewoon niet dat ze verschijnen in jeans...En ik ben er zeker van dat er vrienden en enkele familieleden dit zouden durven doen...
Ik denk dat jij en je vriend moeten beslissen waar jullie je het best bij voelen... ook al zou je dan tegen de schenen van enkele mensen stampen...het is tenslotte jullie feest!

laat weten wat je beslist hebt,hé!
Groetjes,

Ilse
3 mei 2008



Mieke
22-9-2007
 Meld misbruik25-5-2007 9:48:56

ik zou ook een beetje negatief denken als ik een dresscode zie staan, maar ik heb wel al tegen iedreen persoonlijk gezegd dat ze niet in hun jeans moeten afkomen, zo moet je het er niet opzetten he

Mieke
22/09/07



Fieke
7-7-2007
 Meld misbruik25-5-2007 12:49:38

Hey Sophie,

Ik ben ook van Zellik (nu Merchtem). Ken ik jou? Ik heet Sofie Desmedt.
Wij hebben ook een dresscode op de uitnodigingen voor het avondfeest en het dessertenbuffet gezet (avondkledij gewenst). Ik vind het niet kunnen dat je naar een huwelijk in jeans of (heel) kort gerokt komt. Een huwelijk is voor ons nog altijd een soort 'sprookje', dat gewoonweg perfect moet zijn op alle vlakken. Daarbij zien wij allebei heel graag mensen die mooi opgekleed zijn.

Groetjes,
Fieke
7/07/2007



Sophie
18-4-2008
 Meld misbruik25-5-2007 12:53:18

Hoi Sofie, ik woon nog maar pas 3 jaar in Zellik.
Aan iedereen : hartelijk dank al voor jullie reacties!



K
7-7-2007
 Meld misbruik25-5-2007 12:54:19

Wij hebben erop gezet 'dress to impress' en dan tussen haakjes stadskledij. Ik vind het leuk de mensen een beetje aan te moedigen, we lopen al 354 dagen van het jaar in jeans, die ene dag kan iedereen wel eens een 'efforke' doen zeker?



Bieke
30-6-2007
 Meld misbruik25-5-2007 13:26:09

Ik heb het er niet opgezet. Vind dat zo overdreven. Van mij mogen ze aandoen wat ze willen. Alleen voor de suite heb ik toch gevraagd of ze een beetje chiquer zouden komen, daarom niet volledig in een vijfdelig pak, maar ook niet in jeans. Het verplichten van de suite om in het lang te komen vind ik er helemaal over. Ze moeten niet voor mijn trouw zich dingen gaan aanschaffen die ze erna nooit meer dragen en die dan nog eens veel geld kosten.

Ben al naar verschillende trouwfeesten geweest en ik heb het nog maar op 1 uitnodiging zien staan. Daar stond stadkledij op, maar op het huwelijk zelf waren toch nog mensen in een jeans hoor. Bij sommigen werkt dat als een rode lap op een stier en die gaan dan zeker een jeans dragen.
Laat iedereen zich toch op zijn gemak voelen? Dat is toch veel toffer dan een lege dansvloer omdat de mensen zich niet op hun gemak voelen in die chique kledij.

De mensen van de suite zou ik wel verwittigen (die staan ook op je foto's) maar op het avondfeest kan dat toch geen kwaad?
En je kan altijd eens laten vallen dat je dat niet graag hebt, dan komt de boodschap ook wel over.

Trouwens: is er geen verschil tussen avondkledij en stadskledij? Ik dacht dat stadskledij gekleed was (alles behalve jeans en strandkledij) en avondkledij gala (in het lang voor de vrouwen kostuum met das/strikje voor heren)? Of zie ik dat verkeerd?



Marie
13-6-2009
 Meld misbruik25-5-2007 14:10:19

Hoi,

er is idd een (groot) verschil tussen stadkledij en avondkledij. Avondkledij is smoking voor de mannen en lange avondjurk voor de vrouwen. Stadskledij is pak voor de mannen en mantelpakje of jurkje voor de vrouwen. Natuurlijk hoef je het niet zo strikt te nemen. Alles in dezelfde sfeer is ook goed.

Groetjes!



Kim
28-6-2008
 Meld misbruik25-5-2007 15:49:28

Ik vind eigenlijk dat een mooie jeans met hemd en vest in vele gevallen véél stijlvoller is dan een lelijk kostuum dat langs geen kanten past.

Als je dat natuurlijk écht niet wilt, of als je graag hebt dat iedereen in avondkledij komt (cf. Marie), dan moet je het er wel opzetten.

Ik heb van mijn vriend moeten beloven om geen 'eisen' op te leggen voor de kleding van de anderen, omdat de mensen zich gewoon goed in hun vel moeten voelen, en over het algemeen denk ik dat onze gasten er ook wel fatsoendelijk bij zullen lopen, dus ik denk dat je ook een beetje naar je vrienden/familie moet kijken, hoe ze normaal gekleed gaan én of ze ermee om kunnen dat je een dresscode oplegt. Jij kent de mensen die je uitnodigt het beste hé!

In ieder geval, volg gewoon je gevoel en als er toch iemand in jeans verschijnt, trek het je dan niet te hard aan en geniet volop van je da., Hij gaat zo al véél te snel voorbij dat je je daar niet in moet opjagen!

Groetjes,
Kim



Sophie
18-4-2008
 Meld misbruik29-5-2007 18:26:44

We zijn eruit! We gaan DRESS TO IMPRESS erop zetten!
hartelijk dank voor al jullie antwoorden en succes met de voorbereidingen
Sophie 18.04.2008


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Drukkerij nodig?
www.carddreams.be Jouw droomhuwelijk, jouw perfecte trouwkaart. in Deurne
Carddreams.be is de kwaliteitswebsite waar je zelf gemakkelijk en voordelig jouw trouwkaarten kan maken en snel bestellen. Een prachtige bruiloft organiseren was nog nooit zo eenvoudig met de unieke collectie van huwelijksuitnodigingen van Carddreams.be. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
Grafische Vormgeving bvba Toffe kaarten, die hartjes raken in Herentals
Kies een toffe trouwkaart. Bezorg tekst. Wij maken de trouwkaarten en leveren drukwerk. Trouwkaarten - gastenboeken - RSVP kaartjes - gadgets - en veel meer... Meer info
CartaRosa - Publibytes bvba Originele trouwkaarten van CartaRosa in Brasschaat
Jullie willen van jullie trouwdag een onvergetelijk moment maken en daar hoort een originele trouwkaart bij. CartaRosa is de nieuwste collectie hedendaagse trouwkaarten met een hip en trendy design die je online kan bestellen. Ook maatwerk en lasersnijden Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info