Nu Online
Momenteel zijn er 7 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Drietalige uitnodigingen

  18-4-2007 10:21:28
hallo bruidjes,

Wij zouden onze uitnodigingen in drie talen moeten opstellen...waarvoor natuurlijk wat meer plaats nodig is op de uitnodigingen. Ikzelf ben Nederlandstalig, en mijn vriend is Spaanstalig, maar hij woont met zijn ouders al 30 jaar in België, dus bijna heel zijn omgeving is Franstalig.
Maar we kunnen toch geen joekels van uitnodigingen maken om alles erop te krijgen???
Of zie ik dit verkeerd?
Heeft nog iemand dit probleem of hoe kan je zoiets oplossen?

Groetjes,
Jennifer
(15/09/07)

Jennifer
15-9-2007
Meld misbruik



Reacties: 8 | Gelezen: 627


Sarah
15-9-2007
 Meld misbruik18-4-2007 10:39:45

Hoi Jennifer,
wat ik zou doen is 3 verschillende uitnodigingen maken.
Je zal toch een lijste hebben met hoeveel van elke taal, vraag eens aan je drukker of dat een meerprijs is, ik denk het niet hoor ...
Ik zou gewoon dezelfde lay out nemen, met een andere tekst, zo krijgt iedereen de uitnodiging id juiste taal ...

Succes!!

Sarah
15/09/07



lien
23-2-2007
 Meld misbruik18-4-2007 10:41:54

Hallo Jennifer,

Bij ons het zelfde probleem. Ik ben Nederlandstalig, mijn vriend is Marokkaans, en we spreken tegen elkaar in het Frans;). Hoe wij het oplossen voor onze uitnodigingen: alles tweetalig: Nederlands en Frans. De Franstaligen zijn vooral vrienden van mijn man (Marokkanen dus). Al zijn familie woont in Marokko, en zullen er dus niet bij kunnen zijn op ons feest. Daarom lijkt het ons het makkelijkste om de uitnodigingen gewoon in de twee talen te doen die iedereen begrijpt: de Marokkanen spreken allemaal Frans, dus voila;). Moesten we alles nog eens in het Arabisch doen, dat zou ons te ver gaan.

Veel plezier!!

Lien
Reeds 54 dagen gehuwd, maar nog huwelijksfeest te gaan!!
http://lienetghafour.bruiloftsite.nl



Kristel

 Meld misbruik18-4-2007 10:42:42

Hoi Jennifer,

Kan je geen 3 verschillende uitnodigingen maken? 't Is misschien niet de goedkoopste oplossing maar volgens mij wel de "mooiste".
'k Heb al eens een uitnodiging in de bus gekregen in 2 talen op de kaart en vond het nogal druk en vond het nogal woordenboek-achtig. D'er stond veel te veel tekst op vond ik en als je er dan nog een 3de taal moet bijzetten...
Onze uitnodigingen zijn ook 2-talig maar wel recto-verso gedrukt dus 1 kant NL en de andere FR. We hebben ook een paar Engelse vrienden en voor die mensen hebben we een persoonlijk woordje geschreven bij de uitnodiging.

Hoop dat je er iets aan hebt.

Groetjes
Kristel



Véronique
16-6-2007
 Meld misbruik18-4-2007 11:45:44

Hallo Jennifer,

Wij hebben al een paar keer 2-talige uitnodigingen gekregen, maar dit waren steeds hele klassieke aankondiging (uitnodigingen) + traditionele manier van uitnodigen. (Oud-hollandse uitnodiging). Dus hier heb je plaats genoeg om tekst te zetten.

Wat er werd gedaan is de ouders van de bruid (die nederlandstalig was) nodigden in het Nederlands uit en de ouders van de bruidegom (franstalig) nodigden uit in het Frans.

Voor de kleine kaartjes (uitnodiging) hadden ze wel aparte kaartjes in het Frans en Nederlands gemaakt.

Mijn vriend is ook franstalig en een deel van mijn familie ook, maar wij hebben er voor gekozen om enkel uitnodigingen in het Nederlands te maken. (onze franstalige vrienden wonen ook allemaal in het Antwerpse en spreken dus ook allemaal Nederlands, mijn franstalige familie uit Wallonië zijn niet met zo veel, en begrijpen ook wel allemaal Nederlands).
Wij hebben ook geïnformeerd bij de drukker om 2 verschillende uitnodigingen te maken maar we zouden extra drukkosten moeten betalen omdat ze voor de franstalige uitnodigingen een nieuwe druk moeten maken.
Voor de enkele franstalige uitnodigingen vonden wij dit een verloren kost. Maar je kan dit zeker overwegen als het om grotere aantallen gaat.

Groetjes,
Véro
16/6/2007
http://veroenbilly.trouwen.com





Selma
8-9-2007
 Meld misbruik18-4-2007 13:03:21

Ik zou kiezen voor uitnodigingen, waarop maar 1 taal staat. Dat worden er dan wel 3. Misschien iets duurder, maar ik denk zeker zo mooi.



nele
29-9-2007
 Meld misbruik18-4-2007 13:10:02

Hallo,
Wij zitten ongeveer met hetzelfde probleem maar het is slechts in twee talen.
Onze uitnodigingen zijn nog niet af, we zijn nog aan het ontwerpen, maar normaal gezien gaan we de uitnodigingen recto-verso maken frans-nederlands en de teksten zo kort mogelijk maken.
Een andere oplossing voor jullie kan bijvoorbeeld zijn dat je uitnodigingen kist met een drieluik, één luik per taal en op de voorkant dan iets zonder woorden.
veel succes met de zoektocht.
Groetjes Nele
29092007



Vân
7-7-2007
 Meld misbruik18-4-2007 18:57:00

Hey Jennifer,

3 verschillende talen op 1 uitnodiging heb ik nog nooit gezien maar 2 al wel. De lettertype is dan veel kleiner want de informatie wordt eigenlijk dubbel gezet op 1 en dezelfde kaart. Het wordt dan als volgt op de uitnodigingen gezet, de "hoofdtaal" eerst met telkens vlak daaronder de vertaling in die andere taal:

Wij nodigen u uit...
Nous vous invitons...

Wij hopen u te mogen verwelkomen...
Nous espérons de vous acceuillir...

enz.

Ik moest namelijk ook 2 verschillende talen zien te verwerken in die uitnodiginen en ik heb persoonlijk gekozen voor aparte uitnodigingen, het oogt mooier en zeker niet druk.

Hopelijk ben je er wat mee.

Groetjes,

Vân en Michel
07/07/07



catherine
22-9-2007
 Meld misbruik19-4-2007 12:49:07

Bij ons ook drie talen. Aan vrienden en familie had ik niet veel, daar zei ook iedereen: je weet toch naar wie je welke taal moet sturen, maak er dan 3 verschillende.
Maar ik wil absoluut 1 uitnodiging, in 3 talen. Ik heb er lang over moeten nadenken, maar ik heb het wel gevonden. Het word een drieluik, en in het midden komt Engels, dat is de taal die mijn verloofde en ik tegen elkaar speken, op de linker- en de rechterflap komt dan de Franse en de Nederlandse versie.
Ik hoop dat je er wat aan hebt,
Groetjes
Cat
22/09/07


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Drukkerij nodig?
www.carddreams.be Jouw droomhuwelijk, jouw perfecte trouwkaart. in Deurne
Carddreams.be is de kwaliteitswebsite waar je zelf gemakkelijk en voordelig jouw trouwkaarten kan maken en snel bestellen. Een prachtige bruiloft organiseren was nog nooit zo eenvoudig met de unieke collectie van huwelijksuitnodigingen van Carddreams.be. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
Grafische Vormgeving bvba Toffe kaarten, die hartjes raken in Herentals
Kies een toffe trouwkaart. Bezorg tekst. Wij maken de trouwkaarten en leveren drukwerk. Trouwkaarten - gastenboeken - RSVP kaartjes - gadgets - en veel meer... Meer info
CartaRosa - Publibytes bvba Originele trouwkaarten van CartaRosa in Brasschaat
Jullie willen van jullie trouwdag een onvergetelijk moment maken en daar hoort een originele trouwkaart bij. CartaRosa is de nieuwste collectie hedendaagse trouwkaarten met een hip en trendy design die je online kan bestellen. Ook maatwerk en lasersnijden Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info