Nu Online
Momenteel zijn er 98 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

aan TAMARA met de KELTISCHE viering

17-4-2007 19:42:04
Hoi tamara,
ik las dat jullie een keltische viering hebben en dat zegt ons ook wel wat, al hebben wij dan wel een kerkelijke viering. Maar we willen 's nachts ook nog een ritueel doen en onze priester staat voor erg veel dingen open. Zou je mij jou viering eens willen doorsturen?
Alvast heel erg bedankt!
Lies

Lies
30-6-2007
Meld misbruik

Reacties: 1 | Gelezen: 318

tamara
15-9-2007
 Meld misbruik17-4-2007 22:22:22

wij hebben onze viering nog niet op papier, het zijn nog losse ideën maar wat we tot nu toe hebben:

-intrede door kaarsendragers: zij steken de kaarsen op het altaar aan en omgeving, intrede bruidegom met zijn vader en intrede bruid met mijn vader. Bij de intrede loopt de vader eest bij de bruid of bruidegom. Wij komen dan van de verdieping de trap af, in het midden splits de trap en nemen de vaders en br/brgom elk een andere trap onderaan loopt de vader achter de br/bgom. Dit symboliseert de opvoeding, het zelfstandig worden en de steun op afstand.

- verwelkoming door voorganger en uitleg, kadering dienst

- ruimte voor gedichten, teksten, ering overledenen.

- uitdelen van stukjes appel (zoals hostie in de kerk), staat voor vruchbaarheid. Koppel drinkt wijn uit de kelk.

- wishing-stone-ritueel: elke gast krijgt een steen met een runne op en een papiertje. Op het papiertje schrijven ze een wens vor het koppel. De steen wordt in een vas met water gegooid (zoals een wensfontein) en het papiertje in een doosje.

- de verbinding van de handen: de br en brgom geven elkaars de rechter EN de linkerhand zodat die een 8 vormen, symbool van oneindigheid. De bruid legt haar geloften af en daarbij wordt de eerste band gemaakt; een wit satijnen lint wordt om de handen gebonden. De brgom legt zijn geloften af en de tweede band wordt gemaakt: een bruin satijnen lint wordt om de handen gebonden . De vaders van beide families verwelkomen de andere familie en de derde band wordt gemaakt, de vaders binden samen een derde lint rond de handen.

De linten worden niet ontbonden maar de handen worden eruit geschoven en de linten schuiven over de steel van een bezem en wordt vastgeknoopt. Zolang het huwelijk duurt zullen de knopen niet losgemaakt worden.

De bezem wordt voor het koppel gelegd en bij het einde van de dienst stappen ze samen eroverheen als vruchtbaarheidssymbool.

Ergens moeten we ook nog de ringen uitwisselen voor af na de binding. Daar zijn we nog niet helemaal uit.

De gasten krijgen als aandenken een minibezempje met dezelfde lintjes eraan mee. Onze namen en datum worden in de steel gebrand, net als dat op de grote bezem zal gebeuren.

Dat zijn zo de grote lijnen die we nu hebben.
Mijn beste vriendin (en getuige) zal de viering leiden, de bruidsmeisjes zullen assisteren bij het uitvoeren van de rituelen.

Wanneer trouwen jullie? Wij zetten onze stap op 15 september.

Groetjes, Mara.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...