Nu Online
Momenteel zijn er 60 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

rookverbod

17-4-2007 14:30:14
hallo,

mag er bij jullie gerookt worden in de feestzaal?
bij ons wel maar wij laten dit pas weten aan de gasten na het diner
mag het nu wettelijk niet of wel?
uiteindelijk is het toch een privefeest
groetjes lore

annelore
24-8-2007
Meld misbruik

Reacties: 8 | Gelezen: 300

Liesbet
10-11-2007
 Meld misbruik17-4-2007 15:06:57

Hallo,

Ik denk dat dit afhankelijk is van de zaal. De zaal waarin wij trouwens mag het niet maar in andere zalen die we zijn gaan bekijken mocht het wel. Ik moet zeggen dat wij het wel fijn vinden dat er niet gerookt mag worden maar dat is misschien altijd wel zo als je zelf niet rookt.

Groetjes,

Liesbet
10112007

Daniel

Meld misbruik17-4-2007 15:18:59

Hallo Liesbet
Volgens de wet mag het niet, maar anderzijds mogen de mensen die het rookverbod controleren niet binnen komen om dit te controleren wanneer het een privé feest betreft :)
Mvg

Véronique
16-6-2007
 Meld misbruik17-4-2007 16:03:27

Hi Annelore,

Wij hebben dit nagevraagd bij de eigenaar van onze feestzaal en van hem mogen wij beslissen of er gerookt mag worden of niet. Wij hebben er voor gekozen dat er niet gerookt zal worden. Ik veronderstel dat dit niet echt een probleem gaat zijn. En tijdens het eten is dit veel aangenamer dat er niet gerookt wordt.

Groetjes,
Véro
16/6/2007
http://veroenbilly.trouwen.com

veronique
30-6-2007
 Meld misbruik17-4-2007 16:22:42

hallo,

Bij ons mag er in de zaal niet gerookt worden maar er is wel een aparte rookruimte voorzien.

groetjes
vero 30/06/07

tamara
15-9-2007
 Meld misbruik17-4-2007 17:16:34

Bij ons werd er uitgelegd dat als er een contract wordt opgemaakt voor het feest, wat bij alle feestzalen zo is, het geen privè-feest meer is. Die wet zou nog maar enkele weken zo aangepast zijn. Als er toch gerookt wordt en er is toevallig controle moet het bruidspaar opdraaien voor de boetes.

Bij mijn neef vorige week werden er na het eten asbakken op tafel gezet en mocht er gerookt worden. Op ons feest zal er niet gerookt worden omdat dit in onze familie heel gevoelig ligt, we hebben verschillende longpatiënten, waaronder ikzelf, en mijn nichtje is onlangs gestorven aan haar longziekte. Wij zijn dan ook vanzelfsprekend fanatieke anti-rookers!

Er wordt wel een tentje buiten voorzien waar de harnekkigen onder de vrienden en de familie van mijn vriend wel naartoe kunnen.

Zo is er een oplossing voor beide partijen.

Groetjes, Mara.

Marie-Thérèse

Meld misbruik18-4-2007 9:45:48

Hallo,
Hoe je het ook draait of keert volgens de wet mag er in een feestzzal niet gerookt worden. Een trouwfeest in een zaal is geen privé feest het heeft een privé karakter maar privé is bij U in de woonkamer en daar mag men niet controleren in elke feestzaal moet je de controle binnen laten.De meeste feestzalen voorzien wel een ruimte of afdakje waar je kan roken.Indien de feestzaal geen asbakken voorziet zijn inderdaad de boetes die volgen voor jullie en niet voor de eigenaars van de zaal.Als zij asbakken zetten stemmen zij ermee in en gaan zij in de fout.Het is moeilijk om een juist oordeel te geven ben je roker vind je het taboe en ben je geen roker vind je het idee geweldig.Ik zou persoonlijk de voorkeur geven van laat de klant beslissen of hij kiest voor een rokers of niet rokers horeca zaak.Groetjes

Tania
3-5-2008
 Meld misbruik18-4-2007 11:40:53

Ik denk dat er bij ons in de zaal alleszins niet mag gerookt worden. Wat het wettelijk ook is, wij zijn allebei niet rokers, het is onze dag, dus wordt er niet gerookt in de feestzaal. Rokers kunnen buiten een sigaret gaan opsteken...

Groetjes,
Tania

Marjan
2-6-2007
 Meld misbruik18-4-2007 14:44:12

Wij gaan geen asbakken op tafel zetten, dus zet je al niet aan tot roken. We gaan misschien in onze openingsspeech wel vermelden dat er gerookt mag worden zolang er geen eten opgediend wordt.
De verhuurder van onze zaal (parochiezaal) zei dat we zelf mochten kiezen.

Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)

Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...