Terug naar overzicht
Hallo,Ik denk dat dit afhankelijk is van de zaal. De zaal waarin wij trouwens mag het niet maar in andere zalen die we zijn gaan bekijken mocht het wel. Ik moet zeggen dat wij het wel fijn vinden dat er niet gerookt mag worden maar dat is misschien altijd wel zo als je zelf niet rookt.Groetjes,Liesbet10112007
Hallo LiesbetVolgens de wet mag het niet, maar anderzijds mogen de mensen die het rookverbod controleren niet binnen komen om dit te controleren wanneer het een privé feest betreft :)Mvg
Hi Annelore,Wij hebben dit nagevraagd bij de eigenaar van onze feestzaal en van hem mogen wij beslissen of er gerookt mag worden of niet. Wij hebben er voor gekozen dat er niet gerookt zal worden. Ik veronderstel dat dit niet echt een probleem gaat zijn. En tijdens het eten is dit veel aangenamer dat er niet gerookt wordt.Groetjes,Véro16/6/2007http://veroenbilly.trouwen.com
hallo,Bij ons mag er in de zaal niet gerookt worden maar er is wel een aparte rookruimte voorzien.groetjesvero 30/06/07
Bij ons werd er uitgelegd dat als er een contract wordt opgemaakt voor het feest, wat bij alle feestzalen zo is, het geen privè-feest meer is. Die wet zou nog maar enkele weken zo aangepast zijn. Als er toch gerookt wordt en er is toevallig controle moet het bruidspaar opdraaien voor de boetes.Bij mijn neef vorige week werden er na het eten asbakken op tafel gezet en mocht er gerookt worden. Op ons feest zal er niet gerookt worden omdat dit in onze familie heel gevoelig ligt, we hebben verschillende longpatiënten, waaronder ikzelf, en mijn nichtje is onlangs gestorven aan haar longziekte. Wij zijn dan ook vanzelfsprekend fanatieke anti-rookers! Er wordt wel een tentje buiten voorzien waar de harnekkigen onder de vrienden en de familie van mijn vriend wel naartoe kunnen.Zo is er een oplossing voor beide partijen.Groetjes, Mara.
Hallo,Hoe je het ook draait of keert volgens de wet mag er in een feestzzal niet gerookt worden. Een trouwfeest in een zaal is geen privé feest het heeft een privé karakter maar privé is bij U in de woonkamer en daar mag men niet controleren in elke feestzaal moet je de controle binnen laten.De meeste feestzalen voorzien wel een ruimte of afdakje waar je kan roken.Indien de feestzaal geen asbakken voorziet zijn inderdaad de boetes die volgen voor jullie en niet voor de eigenaars van de zaal.Als zij asbakken zetten stemmen zij ermee in en gaan zij in de fout.Het is moeilijk om een juist oordeel te geven ben je roker vind je het taboe en ben je geen roker vind je het idee geweldig.Ik zou persoonlijk de voorkeur geven van laat de klant beslissen of hij kiest voor een rokers of niet rokers horeca zaak.Groetjes
Ik denk dat er bij ons in de zaal alleszins niet mag gerookt worden. Wat het wettelijk ook is, wij zijn allebei niet rokers, het is onze dag, dus wordt er niet gerookt in de feestzaal. Rokers kunnen buiten een sigaret gaan opsteken...Groetjes,Tania
Wij gaan geen asbakken op tafel zetten, dus zet je al niet aan tot roken. We gaan misschien in onze openingsspeech wel vermelden dat er gerookt mag worden zolang er geen eten opgediend wordt.De verhuurder van onze zaal (parochiezaal) zei dat we zelf mochten kiezen.