Nu Online
Momenteel zijn er 159 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Uitnodiging - ouders vermelden?

  18-2-2007 20:18:57
Hallo. Zetten jullie de namen van jullie ouders op de uitnodiging?
Iets in de aard van:
"u wordt uitgenodigd door B & M en hun ouders"
en dan "ouders: en hun namen"?
Wordt dit steeds zo gedaan? Ik denk dat we dit beetje verplicht zijn, aangezien onze ouders het feest betalen. Mijn vriend zou hen liever niet vermelden.
Wat vinden jullie hiervan?
Mercietjes!
Mieke

Mieke
15-6-2007
Meld misbruik



Reacties: 13 | Gelezen: 892


davida
8-9-2006
 Meld misbruik18-2-2007 21:19:40

hey

wij hebben dat niet gedaan omdat wij alles zelf hebben betaald maar als je ouders het feest betalen dan ligt dat anders dan zou ik het wel doen.

grtjs



Elke
7-7-2007
 Meld misbruik18-2-2007 21:32:18

Heleba

Wij hebben dit ook niet gedaan maar het is zoals Davida zegt als ze het feest betaalden zou ik het wel doen uit dank en respect. Het is wel zo dat dit normaal gedaan werd maar wij zijn pas nar de drukker geweest en zij zie dat dat een eigen keuze was.

Groetjes

El
07/07/07



Lobke
6-7-2007
 Meld misbruik18-2-2007 22:19:55

Ik zou ze toch ook vermelden.

Bij ons gaat het zelf een stapje verder: de ouders doen zelf de aankondiging op de uitnodiging. Iets in de zin van:

Mr.& Mevr. ...
en Mr. & Mevr ...
Zijn verheugd U het huwelijk te melden van hun zoon en dochter:
...

Tja, nog volgens de traditie dus. Mijn ouders stonden er wel op en ik til daar zelf niet zo erg aan. Dus doen we het zo.

Groeten
Lobke.



bieke
18-5-2007
 Meld misbruik19-2-2007 9:06:57

bij ons is het nog een beetje anders. er staat:

Bieke en Nick
gaan trouwen op ......

We vinden het fijn als je erbij zou kunnen zijn

en dan de namen van mijn ouders gewoon zonder dhr en mevr. zonder adres of zo.

Iedereen moet aan ons laten weten of ze wel of niet komen. T is ons feest en wij nodigen uit dus vandaar. (Wij betalen ook wel t grootste deel zelf als dat van belang is)

groetjes
Bieke
180507



Els
19-5-2007
 Meld misbruik19-2-2007 9:16:01

Hoi Mieke,

Onze ouders worden niet op de uitnodiging vermeld (ze helpen nochtans wel mee betalen). Maar heel onze trouw is verre van klassiek dus... Het is ook helemaal geen klassieke uitnodiging.

Groetjes, Els
19/05/07



Véronique
16-6-2007
 Meld misbruik19-2-2007 9:30:55

Hi Mieke,

Bij ons worden de ouders wel op de aankondiging en de uitnodiging vermeld.
Bij ons gaat het echt zo zoals bij Lobke.

Voor mijn ouders speelt het niet zo'n rol (zij betalen de helft van ons huwelijk en wij de andere helft, maar ze vinden dat wij moeten doen waar wij ons het beste bij voelen.)

Groetjes,
Véro



Wendy
5-5-2007
 Meld misbruik19-2-2007 10:14:19

Wij hebben ze er ook op vermeld, omdat ze de feest betalen. Wij hebben op de aankondiging:

Tom & Wendy
daaronder: gaan trouwen,
dan de uitleg over het gemeentehuis en de kerk en daaronder: dit melden u met trots onze ouders en dan hun namen en adressen. Op de kleine kaartjes hebben we gewoon onze namen en de datum en dan: U wordt vriendelijk uitgenodigd op....

Waarom wil je vriend hen liever niet vermelden?

groetjes,

Wendy
5.5.07



Franciska
28-7-2007
 Meld misbruik19-2-2007 11:26:35

Bij ons zal het als volgt zijn.
Wij kondigen aan dat we gaan trouwen en daaronder zetten we gewoon:
onze ouders:
en dan hun namen.
Maar zij doen niet de aankondiging van ons huwelijk.
Ze betalen voor hun vrienden, de rest betalen wij.
Maar ik vind wel dat ze er mogen opstaan.



Wendy

 Meld misbruik19-2-2007 12:51:28

Wij wilden dit ook niet doen (allé, wilde wel de kant van mijn man er op zetten maar niet mijn kant) en gezien we ook alles zelf betaalden, hebben we ze er niet bijgezet, maar gezien onze tekst sowieso vrij informeel is, en we niet echt 'aankondigen' maar eerder in mini-briefvorm met onderaan onze namen, ging het ook totaal niet passen dat we hen er ook bij plaatsten dus probleem opgelost, we hebben het ook zo uitgelegd aan mijn schoonouders dat ze er niet gingen opstaan, dat het niet echt paste in ons concept dat het zelfs raar ging zijn om de ouders te vermelden.



Sarah
15-9-2007
 Meld misbruik19-2-2007 16:20:12

Hoi, onze uitnodiging is een druiluik, wij kondigen zelf ons huwelijk aan en op de rechterbinnenflap staan onze ouders + hun adressen...
Zo was iedereen tevreden !

Succes
15/09/2007



nele
29-9-2007
 Meld misbruik19-2-2007 17:24:03

Hallo,
Wij noemen geen ouders, want mijn vriend zijn ouders zijn al overleden en mijn ouders hebben er begrip voor opgebracht.
Als de ouders het feest betalen moet je de naam wel vermelden, anders totaal geen verplichting.
Groetjes Nele



Veroniek

 Meld misbruik20-2-2007 10:07:46

Hoi

Onze kaart is ook een drieluik. Vooraan staan onze namen en als je het open doet, staat links mijn verloofde zijn ouders hun naam daaronder kondigen het huwelijk aan van hun zoon met juffrouw en mijn naam.
Rechts staan mijn ouders hun naam daaronder 'kondigen het huwelijk van hun dochter met de heer en zijn naam.

Op sommige kaartjes staan zelfs de namen van de grootouders vermeld. Een vriendin van mij had haar mama haar naam, die overleden is, ook vermeld op de kaart.

Het is ook een beetje afh. hoe jullie verhouding met jullie ouders is. Wij komen goed overeen en het is leuk dat ze fier zijn en dit tegen iedereen willen zeggen...

Groetjes
Veroniek
20 07 2007



s
1-6-2007
 Meld misbruik27-2-2007 19:18:11

Hoi!

Bij ons stond er:
"Samen met onze ouders nodigen wij u graag uit op het avondfeest."

Geen namen ofzo, maar toch een kleine vermelding. Ik wilde mijn uitnodingen zo minimalistisch mogelijk.
We hebben dat vooral gedaan omdat er mensen waren die onze ouders uitnodigden en wij absoluut niet kennen.

Ik heb al vrienden gehad die ouders en grootouders er met naam bij op zetten en vrienden die hun ouders helemaal niet vermelden.
Gewoon je zin doen dus.

Nieke


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Drukkerij nodig?
www.carddreams.be Jouw droomhuwelijk, jouw perfecte trouwkaart. in Deurne
Carddreams.be is de kwaliteitswebsite waar je zelf gemakkelijk en voordelig jouw trouwkaarten kan maken en snel bestellen. Een prachtige bruiloft organiseren was nog nooit zo eenvoudig met de unieke collectie van huwelijksuitnodigingen van Carddreams.be. Meer info
Het Bruidsparadijs Alles voor uw huwelijk van A tot Z op 1 adres! in Merksem
Alles voor je huwelijk onder 1 dak: bruidsjurken (+ schoenen, lingerie, ..), ceremoniewagens, trouwauto's, trouwkostuums, suitekleding, trouwaccessoires als gastenboeken, kaarsen, drukwerk, trouwringen (één ring gratis bij jurk+kostuum+trouwringen), ... Meer info
Grafische Vormgeving bvba Toffe kaarten, die hartjes raken in Herentals
Kies een toffe trouwkaart. Bezorg tekst. Wij maken de trouwkaarten en leveren drukwerk. Trouwkaarten - gastenboeken - RSVP kaartjes - gadgets - en veel meer... Meer info
CartaRosa - Publibytes bvba Originele trouwkaarten van CartaRosa in Brasschaat
Jullie willen van jullie trouwdag een onvergetelijk moment maken en daar hoort een originele trouwkaart bij. CartaRosa is de nieuwste collectie hedendaagse trouwkaarten met een hip en trendy design die je online kan bestellen. Ook maatwerk en lasersnijden Meer info
Huyze Miekado Voor al uw drukwerk, bedankjes & accessoires in torhout
De eerste échte winkel voor trouwcadeautjes, gastenboeken,ringkussentjes, strooimandjes, enveloppendozen en trouwkaarten! Meer info