Nu Online
Momenteel zijn er 74 gebruikers online, waarvan 0 die reeds lid zijn van WijTrouwen.
Het Forum

Terug naar overzicht

TIP: Klik op het profielicoon van een gebruiker om zijn/haar persoonlijke pagina te openen.

Planning

  19-3-2017 11:38:02
Hallo bruidjes

Wij trouwen volgend jaar maar ik ben al wat bezig met de planning over het dag verloop. Ik zit in de knoop met wanneer ik fotos wil gaan trekken. De kerkdienst zou zijn om half 2. Ik had in mijn hoofd om daarna de fotos te gaan trekken en de receptie zou zijn om 3 u dan. Omdat ik dacht dat het leuker is voor de gasten om na de kerk ineens naar de receptie te gaan maar dat maakt dat wij later op de receptie aankomen op de receptie. Of is het eerder dat je eerst meegaat op de receptie en daarna fotos gaat trekken? Ik vind het lastig als er een te groot gat zit tussen de kerk en receptie. Voor de kerk nodigen we ook alle mensen uit. Voor het stadhuis is het enkel wij en de getuigen. Hoe was dat bij jullie. Wanneer trokken jullie de fotos?

Charis
23-6-2018
Meld misbruik



Reacties: 11 | Gelezen: 1051


Peter

 Meld misbruik19-3-2017 12:03:24

Even nadenken. Reken er niet op dat "iedereen" effectief ook naar de kerkelijke ceremonie komt. Velen zullen dat doen. Als dat ook volgens hun agenda lukt. Maar eeb aantal genodigden zal enkel komen naar die receptie, of het avondfeest, volgens het uur dat je die uitnodigt.

Bij een receptie is het gebruikelijk dat je de toekomende gasten begroet. En eenmaal de meesten er zijn, jullie zich ook mengen en hier en daar wat met de gasten contact hebt. Sommigen komen misschien van ver. En zie je niet zo vaak. Je maakt de kans toch niet zomaar groter dat ze al terug zijn vertrokken als je zelf aankwomt op een receptie die al anderhalf uur bezig is.

Als je zo vroeg in de namiddag je kerkviering houdt, lijkt het er dus eerder op dat je die foto's net voor de middag neemt.

Heb je een ceremoniemeester? Spreek er over. En overleg ook eens met je fotograaf. Die heeft er wel wat dergelijke situaties opzitten.



Jessica
1-7-2017
 Meld misbruik19-3-2017 16:03:18

Wij hebben geen kerkelijke ceremonie maar een alternatieve ceremonie. Bij ons is het zo dat we om 12u30 ons wettelijke ceremonie hebben in het gemeentehuis waar voornamelijk de getuigen, de ouders en grootouders bij zullen zijn, die we achteraf uit nodigen bij ons thuis om te lunchen daarna vertrekken wij direct richting de zaal waar ook de ceremonie plaats zal vinden, die vind plaats om 17u en dan komen de meeste gasten ook, daarvoor maken wij eerst foto's van ons en zal ons ouders en al de zaal wat klaar zetten en kunnen we ook met hun foto's trekken zodat tegen 16u30 à 16u45 de eerste gasten kunnen ontvangen en na de ceremonie, kan er direct aan gesloten worden met de receptie die om 18u begint.
Het zal voornamelijk af hangen om welk uur je verwacht wordt in het gemeentehuis en dan zou je eventueel tussen het kerkelijk en wettelijk eventueel de foto's kunnen maken.



Jessica
1-7-2017
 Meld misbruik19-3-2017 16:04:55

je kan ook altijd een alternatief van foto's doen en deze pas later op de dag doen zodat je mooie avondfoto's hebt waar je de schemering van de zon of waar de zon stilletjes ondergaat maar dit zou ik met de fotograaf eerst bespreken of dit mogelijk is



WWW.DISCOVIDEO.BE

 Meld misbruik19-3-2017 18:38:34

Receptie om 15u?
Deze wordt meestal in de vooravond gegeven.
Hoe vroeger je alles plant... Hoe vroeger je trouwdag zal afgelopen zijn (meestal).
Mvg
www.discovideo.be



Charis
23-6-2018
 Meld misbruik19-3-2017 19:11:31

Danku alvast voor de reacties. Mijn idee was om zo vroeg mogelijk het wettelijk huwelijk te doen ik een mooi kleedje en dan naar huis te gaan om mijn bruidskleed aan te doen en het effect in de kerk te hebben... maar misschien moet ik maar van dat idee afstappen...
Fotos in de late namiddag kunnen ook wel heel mooi zijn natuurlijk. De receptie is voornamelijk voor de mensen die we wel kennen en uit beleefdheid uitnodigen. Rond 18u is er het diner voor dichte familie en nadien rond 21u een dansfeest voor goede vrienden ...
10u wettelijk huwelijk voor ons alleen
13.30 kerkelijk huwelijk ( voldoende tijd dus voor bruidskleed enzo)
15.30 receptie
17.30 einde receptie
18.00 diner (of wat later)
21u dansfeest

Dit was in grote lijnen het idee...



Jessica
1-7-2017
 Meld misbruik19-3-2017 20:17:20

ik zie ook dat de receptie 2 uur duurt, ik weet natuurlijk niet voor wie je allemaal die receptie doet maar wij vonden 2 uur voor een receptie lang en bij ons zal dat maar 45 min à een uurtje duren om dan zo over te gaan naar het diner...



WWW.DISCOVIDEO.BE

 Meld misbruik20-3-2017 0:11:27

Jullie dag vliegt zo voorbij, mag lang duren en hoeft zeker niet gestresst te zijn.
Start het diner om 20u of zo.
Mvg
www.discovideo.be



Charis
23-6-2018
 Meld misbruik20-3-2017 9:50:31

Receptie duurt 1,5 u tot 2 u. Zo is er ruimte voor uitlopers. Diner zou tussen18 u en 19 u moeyen beginnen dan. Zo hebben we denk ik tijd voor de foto's. Als we op de receptie eerst aanwezig zijn voor de gasten zal het beter zijn zeker? Bij iedere bruiloft zal er een gat moete vallen voor de fotos...



Evelien
16-9-2017
 Meld misbruik20-3-2017 11:35:14

Dag Charis

Wij hebben ook heel lang geknutseld aan de dagindeling. Vooral ook omdat ik niet wou dat hij mij zou zien in trouwkleed voor ik met papa de kerk binnen kom.

Wij doen onze wettelijke trouw op 4 augustus met alleen ouders, grootouders en getuigen. Maar hebben iedereen laten weten dat we op 4 augustus om 21 uur in the irisch pub (plaatselijk vaste stek voor een drankje) gaan te vinden zijn.

De kerkelijke trouw is op 16 september. Onze receptie gaat 1 uur duren met de gasten die komen eten en hopelijk aanwezig waren in de kerk. Startend om 18 uur.
Eten van 19 tot 21 uur. Dan verdwijnt de eretafel terug naar de receptieruimte om de avondgasten te ontvangen. Een half uurtje receptie en dan desserten met alle aanwezigen en een dansfeest.

Onze foto's gaan een weekje later genomen worden of wanneer het weer het toelaat. Had ik er niet op gestaan dat hij mij niet zou zien voor ik de kerk in ging dan lieten wij de foto's voor het kerkelijk huwelijk maken.

De receptie dient voornamelijk voor jullie en de ouders om de felicitaties te ontvangen.




Charis
23-6-2018
 Meld misbruik20-3-2017 12:21:03




Stevie
22-7-2017
 Meld misbruik20-3-2017 14:51:19

Dat heeft elke bruid voor denk ik. Je wil de tijd tussen kerk en receptie zo min mogelijk houden..Maar wanneer maak je dan foto's? Ik heb dit met de fotograaf besproken en we zijn tot volgend schema gekomen:
...
11u30 - Aankomst bruidegom, First Look foto’s in de tuin
12u – Korte fotoshoot met bruidspaar in de buurt
12u30 – Lunch met broodjes
13u15- vertrek richting kerk
13u30- misviering
14u30 – Einde mis en groeten buiten de kerk
15u – verplaatsing naar feestzaal
15u30 – receptie
17u30 – Korte pauze en foto’s familie
18u15 – Verwelkoming gasten dinner
18u30 – Start Dinner
....

We zouden in de avond eventueel ook nog snel wat foto's trekken. Onze fotograaf had graag zo veel mogelijk verschillende, kleine momentjes. Vond ik wel een leuk idee. Zo heb je leuk overdag en wat losser in de avond :)


Voeg een reactie toe:
Normal Resize
Load
Wij herinneren u eraan dat de gebruiksvoorwaarden van deze website van toepassing zijn!
Ik bevestig dat mijn reactie geen (verdoken) reclame bevat en niet in strijd is met de gebruiksvoorwaarden.  
Dit item volgen. (Ik word verwittigd wanneer iemand een reactie toevoegt)




Like ons op Facebook
Foto Albums
Nieuws
Sommigen onder ons nemen deze uitdrukking wel erg letterlijk. Jeroen en Sandra Kippers blijken echte waaghalzen te zijn. Na de ceremonie sprongen ze in het huwelijk vanop een hoogte van 50m.lees verder ...